اخبار فناوری و تکنولوژی

چری eQ7 ویژه با قیمتی در حدود یک میلیارد تومان در راه است.

چری eQ7 یک SUV الکتریکی است که امسال با 208 اسب بخار قدرت و حداکثر سرعت 180 کیلومتر وارد بازار می شود. چری در حال آماده شدن برای معرفی یک کراس اوور الکتریکی جدید است. این کراس اوور سایز متوسط، ​​در حال حاضر با کد eQ7 شناخته می شود و در نیمه دوم سال جاری به فروش می رسد. انتظار می رود این کراس اوور برقی با قیمتی بین 150000 تا 200000 یوان راهی بازار شود. این ارقام معادل 21800 و 29100 دلار است.

برای استقبال از eQ7، این شرکت به تازگی اولین تصاویر رسمی از آن را منتشر کرده است. این کراس اوور که باید با بی وای دی سانگ پلاس رقابت کند، از پلتفرم اختصاصی و شاسی آلومینیومی بهره می برد. چری ادعا می کند که استفاده از این شاسی باعث کاهش وزن خودرو در حدود 25 درصد می شود. جدا از شاسی، پنل های بدنه این خودرو عمدتاً آلومینیومی خواهد بود.

طراحی SUV مطابق با مدل های روز دنیا

در مورد طراحی نیز باید گفت که چری eQ7 چهره ای مدرن و امروزی دارد و نیروی مورد نیاز این خودرو توسط موتور الکتریکی تامین می شود. استفاده از چراغ های جلو دو تکه، یک روند نسبتا جدید در بین خودروسازان است. چری نیز این روند را دنبال کرده و eQ7 را به این نوع نور مجهز کرده است. همانطور که در تصاویر ضمیمه مشاهده می کنید، چراغ های اصلی این کراس اوور در سپر قرار گرفته اند و نوارهای باریک زیر کاپوت، چراغ های روشنایی برای روز هستند.

در نمای جانبی چری eQ7 تفاوت رنگ ستون ها و سقف با قسمت های اصلی بدنه چشمگیر است. مانند ستون ها و سقف، تزئینات گلگیر، رکاب های جانبی و پایین درها مشکی هستند. این خودرو به عنوان یک SUV سایز متوسط، طول 4675 میلی متر و عرض 1910 میلی متر دارد. ارتفاع آن 1660 میلی متر و فاصله بین دو محور آن 2830 میلی متر است.

SUV ویژه با قیمتی در حدود یک میلیارد تومان

در نمای عقب چراغ ها از نوع همه جانبه بوده و نام چری بین آن ها درج شده است. سپر این کراس اوور نسبتاً بلندتر از سطح زمین است و بیشتر رنگ آن مشکی است.

SUV ویژه با قیمتی در حدود یک میلیارد تومان

طراحی دیجیتالی کابین چری eQ7 نشان می دهد که این خودرو از پنل عریض پشت فرمان نیز برخوردار است. این پنل دارای دو صفحه نمایش است که یکی از آن ها می تواند برای مدیریت سیستم اطلاعات سرگرمی استفاده شود. صفحه دیگری نیز اطلاعات مورد نیاز راننده را در اختیار راننده قرار می دهد. جالب اینجاست که در پلان دیجیتال به دقت مشخص شده که در چری eQ7، اهرم دنده روی کنسول وسط ندارد. به احتمال زیاد این اهرم روی ستون فرمان قرار دارد.

SUV ویژه با قیمتی در حدود یک میلیارد تومان

مشخصات فنی Chery eQ7

چری eQ7 از یک موتور الکتریکی 155 کیلووات یا 208 اسب بخار نیرو می گیرد. بر اساس این موتور، eQ7 توانایی رسیدن به حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت را دارد. نیروی مورد نیاز این خودرو توسط پک باتری لیتیوم-آهن-فسفات تامین می شود. در حال حاضر اطلاعاتی از ظرفیت این باتری و دامنه حرکتی این خودرو در دست نیست.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا