اخبار فناوری و تکنولوژیعمومی

علت صدای لباسشویی ال جی و نحوه رفع صدا

لباسشویی ال جی، یکی از بهترین محصولاتی است که این روزها در بازار موجود است و اکثر کسانی که به دنبال یک محصول باکیفیت هستند، به این برند اعتماد می‌کنند. اما باید بدانید که این محصولات نیز مانند سایر لوازم برقی، ممکن است خراب شوند و درنتیجه، نیاز به تعمیر لباسشویی خواهید داشت. یکی از مواردی که باعث می‌شود افراد برای تعمیر لباسشویی اقدام کنند، صدای لباسشویی ال جی است. در ادامه مقاله، بیشتر به این موضوع می‌پردازیم.

علت صدای لباسشویی ال جی و نحوه رفع صدا

علت صدای لباسشویی ال جی در زمان آبگیری

ممکن است زمانی که لباسشویی شروع به آبگیری می‌کند، صدایی به گوش برسد. علت صدای لباسشویی ال جی در زمان آبگیری، می‌تواند ناشی از یک موضوع بی‌اهمیت مانند، برخورد شلنگ به بدنه لباسشویی باشد. اما گاهی علت صدای لباسشویی موقع خشک‌کردن، موارد دیگری است و حاکی از این است که مشکلی جدی در لباسشویی به وجود آمده است. علت این صدا می‌تواند به دلایل زیر باشد:

  • ممکن است مخزن لباسشویی بیش‌ازاندازه پرشده باشد.

  • ممکن است ایراداتی در پولی قرقره وجود داشته باشد.

  • ممکن است موتور لباسشویی خراب‌شده باشد.

  • ممکن است بلبرینگ ماشین لباسشویی ساییده شده باشد.

  • ممکن است جسم خارجی در پمپ تخلیه وجود داشته باشد.

بنابراین، بهتر است سریعاً برای تعمیر لباسشویی ال جی اقدام کنید. درصورتی‌که علت صدای لباسشویی در زمان خشک‌کردن رفع نشود، با گذر زمان، قطعات ماشین لباسشویی مستهلک می‌شوند و همین امر می‌تواند به‌سلامت فنی لباسشویی، آسیب‌های جدی وارد کند. ولی در ادامه موارد را تک به تک با هم بررسی میکنیم.

علت صدای لباسشویی ال جی هنگام چرخش

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است افراد در زمان استفاده از ماشین لباسشویی تجربه کنند، صدایی است که در زمان چرخش تولید می‌شود و همین امر باعث می‌شود که افراد به دنبال رفع علت صدای لباسشویی ال جی هنگام چرخش باشند. بهتر است بدانید که این صدا، نشان‌دهنده مشکلی در تسمه لباسشویی است. معمولاً، زمانی که تسمه فرسوده است یا قدرت و کارایی خود را از دست‌ داده است، این مشکل به وجود می‌آید. در‌صورتی‌که هرچه سریع‌تر نسبت به تعمیر لباسشویی ال جی اقدام نشود، ممکن است به موتور لباسشویی، فشار وارد شده و درنتیجه، مشکلات متعددی را ایجاد کند. برای تعمیر ماشین لباسشویی ال جی، باید به نمایندگی ال جی مراجعه شود.

علت صدای لباسشویی ال جی و نحوه رفع صدا

علت صدای لباسشویی ال جی هنگام تخلیه

در کنار مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، ممکن است صدایی در زمان تخلیه لباسشویی شنیده شود و همین امر، این نگرانی را به وجود بیاورد که علت صدای لباسشویی ال جی هنگام تخلیه چیست؟! در رابطه با این موضوع، باید بگوییم که معمولاً موارد متعددی وجود دارد که باعث می‌شود لباسشویی در زمان تخلیه، صدا تولید کند؛ اما عمده مشکلاتی که معمولاً باعث بروز این صدا هنگام تخلیه می‌شود، خرابی پمپ تخلیه است. درصورتی‌که جهت تعمیر لباسشویی و حل این مشکل، به نمایندگی ال جی مراجعه کنید، پمپ تخلیه در مدت‌زمان کوتاهی تعمیر می‌شود و می‌توانید دوباره از لباسشویی خود استفاده کنید.

علت صدای لباسشویی ال جی موقع خشک کردن

ممکن است صداهایی را در زمان خشک‌کردن لباس‌هایتان توسط لباسشویی بشنوید و این سؤال برایتان پیش بیاید که علت صدای لباسشویی موقع خشک‌کردن چیست؟! در پاسخ به این سوال باید گفت که معمولاً، موارد متعددی باعث ایجاد این صدا می‌شوند که یکی از این موارد، خرابی شفت آبکش است. همچنین، خرابی فنرهایی که در لباسشویی وجود دارند، از عوامل دیگری هستند که منجر به لرزش و صدا در زمان خشک‌کردن لباس‌ها می‌شوند. آسیب به وزنه‌های مهارکننده نیز، عامل دیگری است که گاهی باعث بروز صدا در لباسشویی می‌شود. با توجه به این موارد، ساختار داخلی لباسشویی باید به‌صورت دقیق، بررسی شود.

نکات مهم برای تعمیر لباسشویی ال جی

درصورتی‌که در زمان تعمیر لباسشویی ال جی، به نکات خاصی توجه نداشته باشید، ممکن است مشکلات متعدد دیگری برای شما به وجود آید. به‌عبارت‌دیگر، ممکن است مشکل و ایراد لباسشویی ال جی شما، با یک هزینه کم و معقول رفع شود؛ اما اشتباهاتی که در هنگام تعمیر توسط افراد غیرمتخصص رخ می‌دهند، می‌توانند زمینه‌ساز بروز مشکلات جدی شوند و باعث شود که هزینه بیشتری را صرف تعمیر دوباره ماشین لباسشویی خود بکنید.

مراجعه به نمایندگی ال جی

اولین و مهم‌ترین اقدامی که برای رفع مشکلات لباسشویی ازجمله، رفع صدای لباسشویی ال جی، باید انجام دهید، مراجعه به نمایندگی ال جی است. هنگامی‌که به نمایندگی ال جی مراجعه می‌کنید، می‌توانید اطمینان داشته باشید، افرادی قرار است به رفع مشکلات لباسشویی شما بپردازند که با ساختار داخلی محصولات ال جی، آشنایی دارند و تخصص‌های لازم را در این زمینه کسب کرده‌اند. در برخی موارد، افراد به مراکزی مراجعه می‌کنند که تخصص لازم را ندارند و درنتیجه، ممکن است تعمیر انجام‌شده، زمینه‌ساز مشکلات دیگری در آینده نزدیک شود.

علت صدای لباسشویی ال جی و نحوه رفع صدا

هنگامی‌که برای تعمیر لباسشویی ال جی، به نمایندگی مربوطه مراجعه می‌کنید، می‌توانید از شرایط گارانتی استفاده کنید. این نمایندگی‌ها، موظف هستند که گارانتی را بر روی هزینه تعمیر، اعمال کنند. همچنین، درصورتی‌که نیاز به تعویض قطعه باشد، می‌توانید از اصالت و اورجینال بودن قطعاتی که بر روی لباسشویی شما نصب می‌شوند، مطمئن باشید. اورجینال بودن قطعات مصرفی، از مهم‌ترین مواردی است که در زمان تعمیر لباسشویی، باید به آن توجه شود. تشخیص قطعات اورجینال از تقلبی، کمی دشوار است؛ بنابراین، با مراجعه به مراکز معتبر و نمایندگی‌ها می‌توانید اطمینان داشته باشید که از قطعات تقلبی در تعمیر لباسشویی شما، استفاده نمی‌شود.

اقدام در هنگام بروز اولین علائم خرابی

یکی از مهم‌ترین مسائلی که همواره به‌تمامی دارندگان لباسشویی‌های ال جی گوشزد می‌شود، اقدام سریع در صورت بروز اولین علائم خرابی است. به‌عنوان‌مثال، برخی افراد نسبت به صدای اضافی ایجادشده در ماشین لباسشویی خود حساسیتی ندارند و حتی با گذشت چند ماه، نسبت به تعمیر آن اقدام نکرده‌اند! این موضوع می‌تواند نگران‌کننده باشد و حتی ممکن است در بخش‌های دیگر لباسشویی، خرابی ایجاد شود.

نمایندگی ال جی کجاست؟

تا اینجا سعی کردیم اطلاعات کاملی را در مورد علت صدای لباسشویی ال جی، در اختیار شما قرار دهیم. مشکل صدای لباسشویی، به عوامل متعددی بستگی دارد و باید افراد متخصص نسبت به عیب‌یابی آن اقدام کنند تا بتوانند مشکل را به‌صورت اصولی، رفع کنند. اگر به دنبال نمایندگی ال جی هستید تا بتوانید برای تعمیرات محصولات ال جی، از خدمات آن بهره‌مند شوید، می‌توانید به مرکز پشتیبان سرویس مراجعه کنید. این مرکز، تخصص کافی درزمینۀ تعمیرات محصولات ال جی را دارد و خدماتش را به‌صورت گسترده، در نقاط مختلف تهران ارائه می‌دهد. کارشناسان این مرکز می‌توانند اطلاعات تکمیلی را در اختیار کاربران قرار دهند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا