اخبار روز

گوشت چروکیده؛ مردی که سه قرن دیده است! (+عکس)

عصر ایران – اندکی قبل از مرگ پرزیدنت جان اسمیت در سال 1922، او ادعا کرد که 137 سال سن دارد. عملکرد اسمیت نیز با ادعای او مطابقت داشت. صورت آن هندی ها بومیان آمریکا به قدری چروک شده بود که برخی از اعضای جامعه او را گا-به-نه-گوون-وونس (Ga-Be-Nah-Gewn-Wonce) نامیدند که به «گوشت چروکیده» ترجمه می شود.

اما آیا جان اسمیت همانطور که ادعا می کرد در سال 1785 متولد شد؟

پس از مرگ این بومیان آمریکا، تلاش های زیادی برای تایید سن او انجام شد. اسمیت گفت که او بین 8 تا 10 ساله بود که ستارگان سقوط کردند، که ممکن است به بارش شهابی لئونید در سال 1833 اشاره داشته باشد. اما در این مورد، اسمیت در زمان مرگ تقریباً 100 سال داشت، نه 137.

این سرخپوست همچنین مدعی شد که جنگ هایی را که قبل از آغاز قرن نوزدهم و در این سال رخ داده است را به یاد می آورد جنگ 1812 درگیری بین آمریکا و امپراتوری بریتانیا بود. اگر این ادعا درست باشد، اسمیت در آن زمان حدود 18 سال داشت که تاریخ تولد او را به سال 1794 نزدیک می کند. بنابراین سن او در زمان مرگ حدود 128 سال بود که هنوز هم چشمگیر است.

صرف نظر از سن واقعی اسمیت، به نظر می رسد که او زندگی فعال و طولانی داشته است. گفته می شود که او هشت بار ازدواج کرده بود، از یک تصادف قطار جان سالم به در برد و تا آخرین روزهای زندگی خود با داستان های خود بازدیدکنندگان را سرگرم می کرد.

اگر ادعای اسمیت در مورد سنش درست باشد، او شاهد آغاز و پایان قرن 19 بود. در واقع، او در قرن 18 به دنیا آمد، در قرن 19 درگذشت و در قرن 20 درگذشت.

بومی آمریکا

بومی آمریکا

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا