اخبار روز

من یک دانش آموز هستم؛ برخی از عناوینی که به من می دهند مناسب اساتید و دانشمندان است

رئیس جمهور گفت: باید دید آیا آمارها منجر به افزایش رضایت اجتماعی و بهبود وضعیت جامعه شده است یا خیر؟

به گزارش ایرنا، سیدابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان در قالب برنامه های سفر یک روزه دولت سیزدهم به سمنان در تالار شهید سلیمانی دانشگاه آن شهر افزود: دستگاه های اجرایی تضمین می کنند. «آمار در هر یک از شاخص ها که اشتباه نیست. اما باید دید آیا این آمارها منجر به افزایش رضایت اجتماعی و بهبود وضعیت جامعه شده است یا خیر؟ اگر مثمر ثمر بود، خوب است. اما اگر کار نکرد، جایی در اجرای کار مشکل دارد.

او توضیح داد که اصل بر پاسخگویی است. مدیر باید به گونه ای عمل کند که فعالیت خود را آشکارا و در خفا انجام دهد و با احساس مسئولیت به انجام وظایف خود بپردازد، تاکید کرد: هرکس در حوزه ای مسئولیت می پذیرد باید سعی کند این مسئولیت را به طور کامل انجام دهد کار، بی انگیزگی یا عدم مسئولیت بر کل سیستم مدیریت تاثیر می گذارد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: در تحلیل مسئله و راه‌حل‌های حل مسئله برای پدیده‌ای که در یک شهر یا استان وجود دارد، وقتی ابعاد پرونده را بررسی می‌کنم متوجه می‌شویم که در یک اداره کم کار است یا مسئولیت انجام نشده است. به موقع سایر بخش ها بی اثر شده است. در هر فرآیند اجرا، اجرای هر قسمت بستگی به اجرای صحیح قسمت قبلی دارد.

وی با بیان اینکه با نگاه دقیق به سال 1403 باید دید کجا باید باشیم یا می توانیم جلو برویم و از جایی که هستیم جلوتر برویم، ادامه داد: در حوزه دانش و فناوری می توانیم دانش بنیان تر باشیم. در حوزه عدالت در جامعه یا استقلال طلبی به ویژه استقلال اقتصادی باید همین دیدگاه را داشته باشیم.

رئیس دولت سیزدهم بر اهمیت انتظار رهبری فرزانه انقلاب در سال 1403 تاکید و خاطرنشان کرد: انتظار مردم، انتظار انقلاب و فرهنگ انقلابی زندگی و اندیشه و عمل انقلابی از یک مجرب خواهد بود. و مدیران آموزش دیده با سابقه در این زمینه یا مشابه مورد نیاز است.

توسعه مطابق با نظام انقلابی

وی ادامه داد: وقتی به دستگاهی مراجعه می کنیم از عملکرد خود آمار می دهند. باید حق با شما باشد. در بخش های صنعتی، معدنی، کشاورزی و اداری تمامی گزارش ها و عملکردها را ارائه می کنند. اما آیا خروجی به آنچه انتظار داشتیم رسید؟ باید ببینیم که آیا توسعه متناسب با نظام انقلابی در نتایج فعالیت های ما منعکس می شود یا خیر.

فراتر از عناوین بروید و از ظرفیت علمی استفاده کنید

رئیسی افزود: القاب هایی که به مدیران داده می شود نباید ما را گمراه کند. برخی از عناوینی که به من می دهند در زمانی که من دانشجو هستم مناسب اساتید و دانشمندان است. باید دید مردم چقدر از ما راضی هستند. امروزه مردم انتظار دارند که این دوره از کار و مدیریت، طرح جدیدی را راه اندازی کند و چیز متفاوتی ارائه دهد. ظرفیت در کشور بسیار بالاست.

ایشان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در مقاطع مختلف بیاناتی داشته اند که مخاطب این بیانات ما هستیم، خاطرنشان کرد: در استان سمنان صنایع، معدن، کشاورزی و گردشگری و همچنین دانشگاه های متعددی وجود دارد. ما 100 هزار هیات علمی در کشور داریم که ظرفیت بسیار بالایی برای انجام کارهای تحقیقاتی و علمی دارند. امروز ما از 10000 شرکت دانش بنیان بهره مندیم. استان سمنان نیز این ظرفیت را دارد.

رئیس جمهور افزود: باید ماهیت بهره وری را بازنگری کنیم. بیایید ببینیم نتیجه و بهره وری از این همه امکانات چیست. آیا همین طور است یا می تواند بیشتر باشد؟ من معتقدم ما باید در بهره وری در همه نقاط کشور تجدید نظر کنیم.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا