اخبار روز

نکونام و خطیر منافع تیم را در نظر بگیرند/ آقایان می خواستند استقلال را از آسیا حذف کنند!

به گزارش خبرگزاری مگتو، در روزهای اخیر خبرهای زیادی مبنی بر انتقال استقلال به پتروشیمی خلیج فارس شنیده می شود. آبی ها امیدوارند با حل مشکل مالکیت مشترک و تحقق رویای واگذاری این باشگاه، بالاخره بتوانند به لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کنند.

این در حالی است که به گفته علی فتح الله زاده، مدیرعامل چند دوره استقلال، بعد از انقلاب اسلامی در همه دولت ها چنین وعده هایی داده شد اما به دلیل برخی مشکلات محقق نشد. با توجه به گمانه زنی ها مبنی بر واگذاری مالکیت استقلال به هلدینگ خلیج فارس از یک سو و اتفاقات مدیریتی و نتایج استقلال در لیگ از سوی دیگر، این موضوع اکنون بهانه ای برای گفت وگوی فرهیختگان با مدیرعامل سابق آبی ها شده است. می توانید در زیر بخوانید:

به نظر می رسد به عنوان مدیر سابق باشگاه استقلال رویای خصوصی سازی این باشگاه محقق شود. این مشکل را چگونه ارزیابی می کنید؟
اگر درست است که هلدینگ خلیج فارس شروع به کار کرده است، خبر خوبی است، اما من هنوز هیچ منبع رسمی این موضوع را تایید نکرده ام. اما اگر این اتفاق بیفتد، خبر خوبی برای باشگاه ما خواهد بود و می تواند به استقلال کمک کند راهش را درست و به خوبی ادامه دهد.
صرف نظر از صحت یا عدم صحت این خبر، قطعا تا ساعت 5 باید این اتفاق بیفتد اردیبهشت ماه سقوط

این نباید زمان بیرون آمدن از چاله و افتادن در چاه باشد. واگذاری به هلدینگ خلیج فارس خبر خوبی است اما اگر تیم را به نهاد ضعیف تری بسپارند دیگر خبر خوبی نیست. مانند شایعه واگذاری به بانک تجارت، اگرچه این بانک به اندازه ای که علیه آن تبلیغ شد منفی نیست، اما حداقل هلدینگ خلیج فارس جایگاه محکمی است زیرا امروزه در دنیا پتروشیمی حرف اول را می زند و تیم های قدرتمند و برجسته عمدتاً مطرح هستند. مرتبط با پتروشیمی

به غیر از سال گذشته، در سال های دوری که مدیرعامل استقلال بودید، تا به حال به بحث واگذاری نزدیک شده اید؟ آیا اراده ای برای این کار وجود داشت؟
آن موقع هیچ کس در مورد آن صحبت نکرد. اصلا نبود این باید انجام شود. در چند سال بعد از انقلاب همه دولت ها چنین قولی دادند اما هیچ کدام عمل نکردند. الان هم این کار توسط بخش خصوصی انجام می شود و توسط بخش خصوصی واقعی اجرا نمی شود. مديران و هواداران هميشه در اين سال ها عذاب كشيدند. ما سالهاست که می گوییم: اگر این باشگاه ها از بخش خصوصی استفاده می کنند، چرا آنها را تحویل نمی دهند؟ فقط زمانی این کار را انجام دادند که دخل و خرج این باشگاه ها محدود بود. اگر یک بار 200 میلیارد خرج می کردید، 250 میلیارد درآمد داشتید، اما در مقطعی مدیری که این کار را می کند نبود این امر منجر به افزایش سرسام آور هزینه ها و نادیده گرفته شدن درآمدها شد. در حالی که دو سال پیش هزینه تیم ها 400 تا 300 میلیارد بود، سال گذشته سه برابر شد. وقتی 350 میلیارد از سهامی را که فروختند به باشگاه ها دادند، مدیران را وادار کردند هزار میلیارد خرج کنند. این یک واقعیت است، حتی اگر کار اشتباهی انجام شده باشد. اگر باشگاهی بتواند در این شرایط نهایتاً 300 میلیارد هزینه کند، بیش از 500 میلیارد ضرر می کند. کی اونجاست؟ برای همین هیچکس این تیم ها را نمی خرد، چون عقب مانده است. ما حق پخش تلویزیونی نداریم.

به هر حال استقلال امروز به همین میزان بدهکار است.
اتفاقاً دیدم خطیر گفت 800 میلیارد بدهی داریم. آقای خطیر چرا می ترسی؟ این همه بدهی که تو خلق نکردی و از آن می ترسی. فرض کنید باشگاه استقلال هزار میلیارد بدهی دارد. او بدهکار است. حالا من در مورد باشگاه خودمان صحبت می کنم. باشگاه های دیگر هم دست کمی از ما ندارند. این یک فاجعه است و نباید هزینه های اداره باشگاه را اینقدر افزایش می دادیم.

سال گذشته در دوره شما چه گذشت؟
پارسال دستم را بستند و به جهنم انداختند. حتی در جهنم هم دست مرا باز نکردند. خیلی ناجوانمردانه بود که به یک مدیر بگوییم 300 میلیارد در باشگاه برایت موجود است و بیایی باشگاه را بچرخانی، اما مدیر می آید و می بیند که 300 میلیارد مصرف نمی شود و 150 میلیارد وام گرفته شده و اقساطش هم نمی شود. پرداخت شد پرداخت شد.

نکونام و خطیر منافع تیم را در نظر بگیرند/ آقایان می خواستند استقلال را از آسیا حذف کنند!

به نظر می رسد در این مقطع مشکلی با معاون خود ندیده اید.
آنهایی که می گفتند 300 میلیارد در باشگاه وجود دارد همین کار را کردند و من را با دستان بسته به جهنم انداختند. معاون من در این زمان حضور نداشت. وزیر، سازمان خصوصی سازی و معاون وزیر این حرف ها را زدند. سه نفر از مسئولین به من گفتند این پول در حساب باشگاه است اما من آمدم و دیدم اینطور نیست.

در مورد پروانه حرفه ای نیز به نظر می رسد مدیر کمیته صدور پروانه حرفه ای در مصاحبه اخیر خود در خصوص برخی سوالات پیرامون اتفاقات سال گذشته شفاف سازی کرده است.
این مشکلات واضح بود. آنها فکر می کردند که می توانند طرفداران ما را فریب دهند. اگرچه مدتی فریب این افراد را خوردند، اما بعداً متوجه شدند که به من و باشگاه ظلم کردند و به من تهمت زدند. یادتان باشد اگر به خاطر استراماچونی حذف شدیم، پرسپولیس دو ماه پیش چطور با رادوشوویچ به توافق رسید؟ چطور هنوز مشکل مالیاتی دارند؟ پس بدهی هم داشتند. چرا آنها رفتند و ما نرفتیم؟ مردان می خواستند استقلال را از بین ببرند. نگفتند ساختار مالکیت حل شده است؟ کجاست؟ مالکیتی که هنوز مشخص نشده است. این آقایان فوتبالی به هواداران دروغ گفتند. چقدر فریاد زدیم که این تیم ها را با قرارداد مدیریت به شرط تصاحب تحویل دهید. به این ترتیب زیرساخت ها آماده می شود. بعد از دو تا سه سال این باشگاه ها کم کم جابه جا می شوند. آنها به حرف ما گوش نکردند و حالا کار را به جایی رسانده اند که از دو شرکت خواسته می شود در نهایت این دو تیم را بخرند وگرنه هیچ شرکتی در شرایطی مثل استقلال و پرسپولیس حاضر به خرید آنها نخواهد شد.

برسیم به احکام شما چی فکر میکنید؟ به نظر می رسد که تعداد اشتباهات تأثیرگذار داوران بالاتر از حد استاندارد باشد.
وقتی این وضعیت داوری را می بینم واقعا متاسفم. متاسفانه دو سه داور زحمات داوران محترم ما را زیر سوال می برند. گفتم نگذارید این اتفاق بیفتد. برخی رویدادها در ازرمان الشمس رخ می دهد. مگر می شود در یک بازی دو پنالتی نگرفت و برای آفساید گل نخورد؟ این یک فاجعه دیگر است. نوه ام را می فرستم پیش قاضی، عیبی ندارد.

برویم سراغ اختلاف مدیریت و کادر فنی استقلال. نظر شما در این مورد چیست و حق با کیست؟
حالا فقط چند بازی باقی مانده و باید تحت هر شرایطی به هم احترام بگذاریم. هم خطیر و هم نکونام باید منافع استقلال را در نظر بگیرند نه خودشان را به خاطر هواداران. برای استقلال بیا دست به دست هم دهیم. حیف که این اتفاق نیفتاد چون این تیم شایسته قهرمانی بود. استقلال در فصل جاری تمام فاکتورهای قهرمانی را در اختیار دارد. اجازه دهید این قهرمانی را ببریم و میلیون ها نفر با هم خوشحال باشیم. از دست دادن قهرمانی یک لحظه و سهل انگاری است. مطمئنم نکونام قهرمان استقلال است و امیدوارم این مهم در آرامش به دست بیاید.

۲۵۸۲۱۹

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا