اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

پیشرفت سازمان هواپیمایی کشوری انگلیس! / کاهش ساعات پرواز!

سفر از بریتانیای کبیر به استرالیا با هواپیما معمولاً 22 ساعت یا حدود یک روز و یک شب طول می کشد و بیشتر اوقات یک توقف در کشور دیگری در راه وجود دارد.

بر اساس تحقیقات جدید سازمان هواپیمایی کشوری بریتانیا، این پرواز ممکن است در آینده نزدیک تنها دو ساعت طول بکشد.

چه طور ممکنه؟ پاسخ، پرواز فضایی است.

به این نوع پرواز «زیربیتال» می گویند و اعتقاد بر این است که انسان ها در ده سال آینده می توانند از مزایای آن بهره مند شوند.

پرواز زیر مداری چیست؟
شاید قبلاً زمانی که فضاپیمای ویرجین گالاکتیک ریچارد برانسون در سال 2018 به آستانه فضا رسید، با مفهوم پرواز زیر مداری آشنا شده باشید.

مسافران هواپیمای Blue Origin New Shepard متعلق به میلیاردر آمازون، جف بزوس نیز در طول پرواز زیر مداری خود در سال 2021 حدود 4 دقیقه بی وزنی را تجربه کردند.

پرواز زیر مداری دقیقاً به چه معناست؟
این پرواز نوعی پرواز فضایی است که در آن فضاپیما به جو خارجی یا جو بیرونی زمین می رسد، اما نه با سرعتی که بتواند در فضا بماند.

اگر فضاپیما با سرعتی در حدود 28000 کیلومتر در ساعت پرواز کند، مانند ماهواره ها وارد مدار زمین شده و دور زمین می چرخد.
وقتی سرعتش کمتر از این باشد به زمین باز می گردد اما با چنین هواپیمایی می توان به مقاصد دوردست سریعتر رسید.

اثرات منفی پرواز زیر مداری چیست؟

اگر استفاده از پروازهای زیرمداری فراگیر شود، کارشناسان محیط زیست نگران اثرات آن بر روی کره زمین هستند.

به گزارش ساندی تایمز، در تحقیقات سازمان هوانوردی غیرنظامی بریتانیا، آنها دریافتند که اکثر مردم می توانند در برابر شتاب گرانش مقاومت کنند یا شتابی که مردم به دلیل نیروی گرانش احساس می کنند.

اما برای اینکه همه افراد بتوانند از چنین پروازهایی استفاده کنند، باید تحقیقات پزشکی بیشتری انجام شود. به عنوان مثال، افراد مبتلا به بیماری های خاص ممکن است به دلایل پزشکی نتوانند از چنین پروازهایی استفاده کنند.

این پروازها گران هستند، مسافران این پروازها اکنون باید بیش از 400 هزار دلار برای گرفتن بلیت صندلی در پروازهای زیرمداری بپردازند.
سومین نکته منفی تأثیر این گونه پروازها بر محیط زیست است.

بر اساس تحقیقات محققان آسمان شمال، یک پرواز توریستی زیر مداری که حدود یک ساعت و نیم طول می کشد، می تواند به اندازه ده ساعت پرواز معمولی هواپیما، آلاینده تولید کند.

برخی از این پروازها دارای موتورهای هیبریدی یا دوگانه هستند که در آن از سوخت پلاستیکی استفاده می شود که در مسیر خود ابری از آن تولید می کند، تاثیر آن بر اقلیم و محیط زیست هنوز مشخص نیست.

این مقاله که اکنون درحال مطالعه آن بودید با عنوان سازمان هواپیمایی کشوری انگلیس: با «پرواز مداری» در 10 سال آینده می توان پرواز 22 ساعته به استرالیا را به دو ساعت کاهش داد/ کافی است هواپیما از جو زمین خارج شود و مانند ماهواره به دور زمین بچرخد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا