اخبار روز

متقاضیان نهضت ملی مسکن مطالعه کنند: / وضعیت فعلی وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزئیات

به گزارش خبرگزاری مگتو، بررسی آمار جدید مشارکت بانک ها در طرح نهضت ملی مسکن نشان می دهد که در بین 26 بانک، عملکرد 18 بانک در این بخش همچنان صفر است و از 869 هزار و 353 نفر واجد شرایط و 732 نفر. توانستند از تسهیلات دریافتی 266.4 میلیارد تومانی طرح نهضت ملی مسکن استفاده کنند.

سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن در این خصوص گفت: تا پایان سال 1402 قرارداد 341 هزار و 837 واحد مسکونی به ارزش بیش از 153 هزار میلیارد تومان در بانک مسکن منعقد شد که بیش از 57 درصد کل تعهد را نشان می دهد. پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن بر عهده این بانک می باشد.

وی ادامه داد: طبق آمار بانک مسکن بیشترین مشارکت را در طرح نهضت ملی مسکن در کل نظام بانکی کشور داشته است. این بانک به تنهایی از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال 1402 بیش از 85 هزار میلیارد تومان تسهیلات به 321 هزار و 599 واحد مسکونی پرداخت کرده است که در تاریخ نظام بانکی بی نظیر است.

حسینی تصریح کرد: بانک مسکن با وجود کمبود منابع مالی، همواره تمام تلاش خود را برای ایفای تعهدات دولت مردمی و تامین مسکن مردم انجام داده و در این راه بیشترین پرداخت ها را از منابع داخلی خود انجام داده است. وی افزود: این بانک علیرغم انجام تعهدات خود از جمله: از جمله تکمیل بسیاری از پروژه های پیش بینی شده، احداث پروژه های عمرانی با صد هزار واحد مسکونی در سراسر کشور و اجرای شهر خلیج فارس در سواحل هرمزگان با توجه به توان و تلاش ایشان، امکانات نهضت. طرح، و حمایت های متعدد و تسهیلات تکلیف برای اطمینان از اجرا شد.

مدیرعامل بانک مسکن افزود: بانک مسکن در سال 1402 در چارچوب اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانان، 44 هزار و 885 فقره تسهیلات شامل انواع تسهیلات ازدواج، زایمان، سپرده گذاری، خرید، تعمیر و ساخت مسکن پرداخت کرد. معادل 99336 میلیارد ریال برای خانواده ها اقدام شده است.

حسینی افزود: همچنین بانک مسکن در سال 1402 مبلغ 34 هزار و 353 میلیارد ریال وام ازدواج به 16 هزار و 958 جوان پرداخت کرد.

وی گفت: پرداخت 15 هزار و 658 فقره تسهیلات اضطراری به ارزش 8 هزار و 187 میلیارد ریال در بخش‌های عمرانی، تکمیلی، معیشتی و کشاورزی در مناطق آسیب‌دیده در سال 1402 از جمله اقدامات این بانک برای کمک به جبران خسارات وارده است. برای هموطنان مهم بود.

223225

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا