اخبار روز

شوک دوم به بازار خودرو/ شیب نمودار قیمت به سمت نزول تندتر می شود؟

بازار خودرو این روزها با افت قیمت مواجه است. کاهش قیمت ها باعث شده برخی از افراد ماشین با این ایده که شیب در اختیار دارند قیمت های پایین سریعتر خواهد بود. فراموش نکنیم که بازار خودرو این روزها از بازار حمایت می کند. نشان نیز از دست داد زیرا قیمت ارز در یک دوره کوتاه نوسان می کند. با توجه به این وضعیت، ترس دوم در انتظار بازار خودرو است.

به گزارش اکو ایران، شرکت خودروسازی سایپا اعلام کرد به زودی عرضه محصولات وارداتی خود را آغاز می کند. این خودروساز با توافقی که با شریک سابق خود چانگان داشت، در دور جدید محصولات از برندهای جهانی خودرو، دو محصول از این برند چینی را برای فروش در بازار خودروی ایران در نظر گرفت. مدیران فروش سایپا آنها قصد دارند Changan CS 35 Plus و Changan UNI T را تجاری کنند ایران عرضه

طبق برنامه ریزی سایپایی، چانگان CS 35 پلاس به دلیل حضور در بازار ایران و آشنایی مشتریان با این خودرو زودتر در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. حال در جدیدترین بیانیه مدیران این خودروساز از تحویل چانگان CS 35 به علاقه مندان به پیش فروش خبر دادند. این اتفاق را می توان دومین شوکی دانست که می تواند بازار خودرو را تحت تاثیر قرار دهد. در اواسط 10 روز گذشته قیمت ها در بازار خودرو روند نزولی را آغاز کردند. این اتفاق در شرایطی رخ داد که نرخ ارز که از آن به عنوان قطب نما بازار خودرو یاد می شد به کما رفت و شاهد نوسان نرخ ارز در محدوده محدودی در محدوده 51 هزار تومان تا 52 هزار تومان بودیم. این اتفاق باعث شد تا قیمت خودرو نتواند کمک کند رشد نرخ ارز در جهت صعودی حرکت می کند. نویسنده سیاست خودرو به جای آزادسازی به دنبال این بوده است. واردات خودرو افزایش مجوز قیمت خودرو نمی دهند اما به نظر می رسد چالش های تامین ارز و مشکلات قانون به نوعی حرکت محصولات برندهای خودروسازی جهان را برای حضور در بازار ایران متوقف کرد.

همین موضوع باعث شد تا برخی فعالان بازار به گزم با تردید نگاه کنند. دولت به دنبال خودروهای وارداتی در بازار باشید. در صورتی که محصولات وارداتی سایپا به تایید مدیران این خودروساز در آینده نزدیک امکان حضور در بازار ایران را پیدا کنند، این موضوع ممکن است به معنای تغییر فضای بازار خودرو باشد. وارد كردن خودرو در شرایطی که مسیر عرضه محصولات داخلی چندان گسترده نیست، می توان از آن برای کاهش نمودار قیمت خودرو در بازار بهره برد. البته سیاستگذار نباید فراموش کند که تداوم عرضه به بازار مهمتر از عرضه است. اگر مدیران صمت بتوانند این باور را به بازار تزریق کنند که مسیر عرضه خودروهای وارداتی همچنان شلوغ خواهد بود، بنابراین بازار خودرو با انگیزه تر از همیشه خواهد بود. سرمایه گذاران ورود به این بازار زمان می برد و روند نزولی قیمت ها تا رسیدن به نقطه سربه سر ادامه خواهد داشت.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا