اخبار روز سینما

کشف راز دیگری پس از 27 سال مجیدی: ارشاد و حوزه هنری نمی‌خواستند بچه‌های آسمان کار کنند.

با گذشت ۲۷ سال از ساخت فیلم «بچه های آسمان»، مجید مجیدی از مشکلاتی که وزارت ارشاد و حوزه هنری در راه تولید آن در دهه ۷۰ ایجاد کرده اند، گفته است.

مجید مجیدی کارگردان مطرح سینما در همایش سه روزه مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نکات مهمی در خصوص مشکلات تولید فیلم «بچه های آسمان» پرداخت. مجیدی در این نشست که جزئیات آن را خبرگزاری ایسنا منتشر کرد، گفت: زمانی که فیلمنامه «بچه های آسمان» را نوشتم، به سراغ بسیاری از نهادها از جمله وزارت ارشاد، حوزه هنری و… رفتیم. و تمام تلاش خود را برای ساخت این فیلم انجام دادیم، کمک خواستیم، اما هیچ کدام قبول نکردند و هر بار با پاسخ منفی مواجه شدیم.»

وی گفت: در نهایت مشکلات این فیلم با کمک کانون پرورش فکری حل شد. مجیدی توضیح داد: در نهایت این فیلمنامه با کمک آقای محسن چینی فروشان، مدیرعامل وقت کانون پرورش فکری ساخته شد و این بسیار مهم است که آقای چینی فروشان تشخیص دهند که مجیدی توانایی ساخت یک فیلم مناسب را دارد و حفظ می کند. به من اعتماد کرد.”

مجیدی همچنین درباره جایگاهی که فیلم «بچه های آسمان» به دست آورده است، گفت: این فیلم پربیننده ترین فیلم تاریخ سینمای ایران بوده و خواهد بود و تنها 23 بار از تلویزیون چین پخش شده است.

مجید مجیدی «بچه های آسمان» را در سال 1375 ساخت. این فیلم در سال 1998 به عنوان یکی از پنج نامزد نهایی جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان انتخاب شد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا