اخبار روز

با این خوراکی های خوشمزه خستگی و بی حالی بهاری را از بین ببرید

آب کم اغلب منجر به خستگی مفرط و بی حالی در بدن می شود. افراد اغلب سعی می کنند با مصرف ویتامین های ترمیم کننده و سایر درمان های دارویی از شر این احساس خستگی مفرط خلاص شوند. با این حال، به گفته متخصصان، در موارد خستگی مفرط و کاهش عملکرد بدنی، خوردن تعدادی غذا می تواند تا حد زیادی کاهش قدرت بدن را جبران کند.

به گزارش همشهری آنلاین آیا اغلب شب های خود را در رختخواب پرت می کنید، سعی می کنید خیلی سخت بخوابید و خسته از خواب بیدار شوید؟ بنابراین، این ضعف و خواب ناکافی نشان دهنده کمبود یک ماده معدنی حیاتی به نام منیزیم است که می تواند منجر به مشکلات مختلف سلامتی مانند گرفتگی عضلات شود. ضعف، ضربان قلب نامنظم و فشار خون بالا. با این حال، ساده ترین راه برای رفع این مشکل، گنجاندن غذاهای غنی از منیزیم در رژیم غذایی روزانه است.

کمبود منیزیم چه تاثیری بر سلامتی دارد؟

سطوح ناکافی منیزیم در بدن می تواند اثرات منفی بر سلامت جسمی و روانی داشته باشد. کمبود منیزیم می تواند منجر به گرفتگی ناگهانی عضلات، ضعف و خستگی شود، زیرا این ماده معدنی عملکرد مناسب ماهیچه ها را تضمین می کند و از متابولیسم انرژی پشتیبانی می کند.

علاوه بر این، کمبود این ماده معدنی می تواند منجر به مشکلات قلبی عروقی مانند ضربان قلب نامنظم و فشار خون بالا شود، زیرا منیزیم برای حفظ سلامت قلب و تنظیم فشار خون ضروری است.

در واقع، کمبود شدید منیزیم می تواند عواقب جدی داشته باشد که می تواند بر استخوان، عملکرد عصبی و سلامت کلی تأثیر بگذارد. برخی از غذاهای رایج وجود دارند که می توانند به طور طبیعی سطح منیزیم را در بدن افزایش دهند. برای آشنایی بیشتر با این غذاها به ادامه مطلب مراجعه کنید.

اسفناج یکی یکی از بهترین منابع گیاهی منیزیم است. اسفناج پخته در هر 100 گرم حدود 79 میلی گرم منیزیم دارد. استفاده از اسفناج در سالاد، سوپ، ماست یا همراه با سیب زمینی سرخ شده یا همان طور که در کشور ما مرسوم است به شکل خورش (خورش اسفناج یا اسفناج آلو) می تواند کمک کننده باشد. افزایش مصرف منیزیم

بادام ها

بادام غنی از مواد مغذی و سرشار از منیزیم است، بادام حاوی حدود 268 میلی گرم منیزیم در هر 100 گرم است.

دانه کدو تنبل

دانه کدو تنبل یکی این یکی دیگر از منابع عالی منیزیم است که حاوی حدود 535 میلی گرم منیزیم در هر 100 گرم است. پاشیدن دانه کدو تنبل روی سالاد، بلغور جو دوسر یا ماست می تواند نیاز روزانه شما به منیزیم را تامین کند.

آووکادو

آووکادو نه تنها سرشار از چربی های سالم است، بلکه منبع خوبی از منیزیم با حدود 29 میلی گرم منیزیم در هر 100 گرم است. افزودن آووکادو به ساندویچ ها، سالادها یا اسموتی ها می تواند به شما در رفع نیاز منیزیم کمک کند.

شکلات تلخ

شکلات تلخ نه تنها خوشمزه است، بلکه منبع خوبی از منیزیم است، زیرا در هر 100 گرم آن حدود 228 میلی گرم منیزیم دارد. روزانه، در میان دیگر مزایای سلامتی مراقبت از.

لوبیا سیاه

لوبیا سیاه یکی این یک نوع حبوبات مغذی است که سرشار از منیزیم است. لوبیا پخته حاوی حدود 160 میلی گرم منیزیم در هر 100 گرم است، گنجاندن لوبیا سیاه در غذاهایی مانند سوپ ایرانی، سالاد یا سوپ می تواند به افزایش سطح منیزیم شما کمک کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا