اخبار روز سینما

واکنش وزیر فرهنگ و ارشاد به شایعه ممنوع الکار شدن برخی از خوانندگان: امرار معاش بعضی با شایعه پراکنی!

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره شایعه ممنوع الکار شدن برخی از خوانندگان گفت: مشخص است اگر فردی مشکلی داشته باشد اعلام می کند. اما قبل از اینکه کسی تصمیم بگیرد که در ساخت آن وساطت می کند، دیروز از همه دستگاه ها خواستم که جلوی این شایعات رسانه ای را بگیرند و اجازه ندهند افرادی با انگیزه های مختلف بیایند و التهاب ایجاد کنند.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب گفت: نسبت به سال گذشته در همه بخش ها افزایش داشته ایم. . . در روز شهادت حضرت امام صادق (علیه السلام) بر اساس آمار حوزه حمل و نقل شهری تنها در روز سه شنبه بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر در این نمایشگاه حضور داشتند و میانگین حضور مردم در این نمایشگاه است. در روز تخمین زده می شود. حدود یک میلیون نفر باشد و این تعداد بسیار زیاد است. خوب است در مجموع از نظر حضور مردم حداقل 7 میلیون نفر تخمین می زنیم که از اینها بیشتر است. دوستان ما هم روی این موضوع تاکید دارند اما با توجه به مجموع کار حداقل حضور را در نظر گرفته ایم و این را برآورد کرده ایم و در عین حال باید از مقام معظم رهبری که بیش از سه ساعت وقت گذاشتند آقای رئیس جمهور تشکر کنم. جناب آقای معاون اول دولت و همه عزیزانی که حضور داشتند، از رسانه ها نیز بابت پوشش خبری بسیار خوب نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تشکر می کنم.

وی درباره شایعه ممنوع التصویری برخی از خوانندگان گفت: نمی دانم چطور ممکن است تصمیمی گرفته نشده و به یکباره رسانه ای شود. در این مورد بحث شده و مقررات خاصی وجود دارد و در داخل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمهیدات مشخصی وجود دارد و بررسی می شود، اگر مشکلی باشد به مردم اعلام می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: مشخص است اگر فردی مشکلی داشته باشد اعلام می کند. اما قبل از اینکه کسی تصمیم بگیرد که در ساخت آن وساطت می کند، دیروز از همه دستگاه ها خواستم که جلوی این شایعات رسانه ای را بگیرند و اجازه ندهند افرادی با انگیزه های مختلف بیایند و التهاب ایجاد کنند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: حوزه فرهنگ، هنر و رسانه قوانین مشخص خود را دارد و متولی آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. در هر معامله ای ممکن است فردی در جایی مرتکب تخلف شده باشد و طبق قوانین با او برخورد شود. در صورت رسیدگی و جمع بندی اعلام خواهد شد. از نظر عملی به خود حزب اعلام می شود و اگر فردی بیاید اعلام و خبرسازی کند در کارش تاثیر می گذارد، شایعه ای بیش نیست و من این نوع اخبار را رد می کنم.

وی ادامه داد: عزیزان، هنرمندان و فرهنگ دوستان باید این موارد را از طریق بیانیه رسمی وزارتخانه و نهادهای متولی این وزارتخانه پیگیری کنند. آقای اللهیاری مسئول دفتر موسیقی و آقای سالاری معاون هنری ما موارد لازم را به اطلاع شما خواهند رساند. بسیاری از خوانندگان نیز وارد این انجمن ها شدند و اعلام کردند که اصلاً چنین چیزی وجود ندارد، یعنی یک نفر می تواند چنین چیزی بگوید و 10 نفر دیگر می گویند چنین چیزی وجود ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: اکنون که فعالیت الحمدلله عادی شده است با تمام شئونات کاری انجام می شود، به جای اینکه خوشحال باشند فضای فرهنگی و هنری سرزنده است، گویا عده ای ناراحت هستند. زیرا فضای فرهنگی و هنری کشور فعالیت های خود را به خوبی انجام می دهد. در حوزه سینما نیز مشاهده می شود که با اعداد بسیار خوبی روبرو هستیم، در حوزه برنامه های مختلف هنری، تئاتر و موسیقی نیز همین اتفاق افتاده است. نمایشگاه کتاب خوبی هم داشتیم. برخی از آنها نیز باعث التهاب می شوند. از اهالی فرهنگ و هنر تقاضا دارم این مسائل را فقط از طریق دوستانمان در وزارت ارشاد پیگیری کنند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا