اخبار روز

ضرورت ترویج فرهنگ صلح و سازش در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مگتو کرمانشاه، محمد طیب صحرایی ظهر امروز چهارشنبه (29 فروردین ماه) در همایش ستاد ملی صبر در تالار بعثت کرمانشاه، اظهار داشت: به منظور ایجاد فضای صلح، امنیت و وفاق اجتماعی، عوامل متعددی ارائه شده است. با یکدیگر.”

وی افزود: این امر در درجه اول برای دستگاه های اجرایی و فعالان عرصه های مختلف است تا مردم در شرایط بهتری زندگی کنند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: بخشی از آن نیازمند همکاری مسئولان و بخشی دیگر همکاری فعالان مردمی است، بنابراین باید دو موضوع ویژه شامل بحث های بعد از حادثه و قبل از آن را مد نظر قرار دهیم.

وی افزود: بحث هایی که بعداً و بعد از بحث برای ایجاد صلح و سازش آغاز می شود بسیار مهم است، زیرا بعد از اتفاقات ناگوار کلمه کلیدی صبر مطرح می شود و سعی می کنیم این موهبت الهی را به یکدیگر یادآوری کنیم.

صحرایی بیان کرد: آنچه مورد تاکید قرار می گیرد مقوله پیش از درگیری است، بنابراین سعی می کنیم وضعیت روحی جامعه را به صبر نزدیک کنیم و در این صورت نتیجه بهتری خواهیم گرفت.

وی خاطرنشان کرد: باید فرهنگ مدارا، سازش، صبر، سازگاری و خویشتن داری را ایجاد کنیم و بسیار مطلوب است که جامعه ما با صبر و بردباری بیشتر رشد کند.

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: اگر فرهنگ سازی این موضوع را در جامعه به صورت ویژه دنبال کنیم و سعی کنیم فرهنگ صبر را قبل از نزاع ترویج کنیم تاثیر بیشتری خواهد داشت. این امر در فرهنگ ترافیکی، محله ای و تعاملی مجتمع های اداری نمود پیدا می کند.

وی ابراز کرد: تجلی این فرهنگ در شهرها، روستاها و عشایر متفاوت است و مصادیق خرد و کلان فراوانی دارد که مردم را نیز به صبر و سازش در جامعه دعوت می کند.

صحرایی در پایان افزود: در کرمانشاه تمایزات فکری و فرهنگی فراوانی وجود دارد و وظیفه ماست که با ارزش‌های اسلامی این موارد را توسعه دهیم.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا