اخبار روز

روش های پیشگیری و جلوگیری از ریزش مو، ابرو و مژه

به گزارش مگتو، به جرات می توان گفت که مو نیمی از زیبایی صورت است و میزان پشت و پشت، ضخامت تارها، درخشندگی و سلامت آن ها به طور مستقیم بر چهره تاثیر می گذارد. عوامل موثر بر ریزش مو عبارتند از: مشکلات ژنتیکی و ارثی، اختلالات هورمونی، استرس و شوک های شدید، آلودگی محیطی و وجود آلاینده ها در هوا، سوء تغذیه، عادات نادرست خواب، مصرف برخی داروها، سیگار و الکل، کمبود ویتامین ها، کلسیم و آهن. ، استفاده از شوینده های شیمیایی غلیظ و سولفاته و… اما به یاد داشته باشید که اولین قدم در درمان و توقف ریزش مو، شناخت علت اصلی آن است. بنابراین، قبل از انتخاب روش درمانی، باید با انجام آزمایشات و بررسی سبک زندگی خود به علت ریزش مو پی ببرید.

سلامت نیوز در پیامی نوشت: اهمیت و تاثیر سلامت و پرپشتی ابروها و مژه ها بر هیچکس پوشیده نیست. ابروها قاب زیبایی به چهره می بخشند و مژه ها به دلیل ضخامت و بلندی زیبایی چشم را دو چندان می کنند. جالب است بدانید که ریزش مو در این نواحی مانند سایر نقاط اگر طبیعی و کم باشد کاملا طبیعی است، اما اگر این ریزش ناگهانی و شدید باشد یا باعث خالی شدن تکه ای از ابرو یا مژه شود، آیا مشکل جدی؟ و باید چاره ای اندیشید! عوامل اصلی موثر بر ریزش مژه ها و ابروها شامل مشکلات غدد درون ریز، اختلالات هورمونی، استرس و شوک شدید، مصرف برخی داروها، شیمی درمانی، دلایل ژنتیکی، کلسترول بالا، سیستم ایمنی ضعیف، التهاب پوست و پلک ها و استفاده بیش از حد از هلیوم است. ، عدم استفاده از لوازم آرایشی بی کیفیت، دستکاری هایی مانند خالکوبی، سوء تغذیه و کمبود ویتامین ها و مواد معدنی در بدن، دیسپلازی اکتودرم و افزایش سن.

در زیر راه حل های پیشگیری و اصلاح ریزش مو در نواحی پوست سر، مژه ها و ابروها را بررسی می کنیم.

استفاده از مواد و روش های گیاهی

یکی یکی از رایج ترین و قدیمی ترین روش ها برای تقویت و مهار ریزش مو در نواحی مختلف سر و صورت استفاده از مواد گیاهی است که ریشه در فرهنگ غنی ایرانی دارد. برخی از گیاهان موثری که می توان به صورت خارجی بر روی مو و پوست سر استفاده کرد عبارتند از: رزماری، ژل آلوئه ورا، آب پیاز، عصاره سیر، روغن بادام تلخ و غیره که استفاده طولانی مدت از آنها نتیجه مثبتی خواهد داشت.

از شامپو و نرم کننده مو استفاده کنید

از بهترین شامپوی ضد ریزش مو غنی از ویتامین ها، عصاره های طبیعی و مواد شیمیایی مناسب برای تقویت ریشه مو، تغذیه و کوتاه کردن مو استفاده کنید. یکی یکی از موثرترین و مقرون به صرفه ترین روش هاست. این شامپوها در انواع مختلف گیاهی، شیمیایی، بدون سولفات و … در بازار موجود است و استفاده مداوم از بهترین شامپوی ضد ریزش مو مناسب با نوع مو و ناحیه کمر شما را از انجام کارهای پرخطر باز می دارد. مانند کاشت موها را بی نیاز می کند.

مزوتراپی انجام دهید

مزوتراپی مو یکی از روش های جدید تحریک رشد مو است که توسط متخصص با تزریق کوکتل یا محلول مخصوص به لایه میانی پوست سر انجام می شود. البته این روش درمانی برای بسیاری از افراد مناسب نیست. افراد تحت درمان با راکوتان، لیزر، رادیوتراپی، شیمی درمانی و رادیوتراپی، زنان باردار و شیرده، افراد مبتلا به زخم هایپرتروفیک، تبخال، اگزما فعال، پسوریازیس، زگیل، بیماران سرطانی، بیماران قلبی، دیابتی ها و نئوپاتی ها، کسانی که داروهای ضد انعقاد مصرف می کنند این کار را انجام دهند هرگز استفاده نکنید. مزوتراپی

تقویت مو با روش پی آر پی

روش پی آر پی نیز یکی از روش های جدید درمان، توقف و تقویت ریزش مو است. پی آر پی (Platelet Rich Plasma) در واقع یک روش درمانی کم تهاجمی است و در 3 مرحله انجام شد. در مرحله اول متخصص یا درمانگر خون را از فرد دریافت می کند، در مرحله دوم خون را پردازش و آماده می کند و در مرحله آخر خون فرآوری شده و آماده شده را به پوست سر فرد تزریق می کند. روش پی آر پی برای افراد مبتلا به ریزش موی آندروژنیک مناسب است که با کوچک شدن فولیکول های مو همراه است و در مردان به صورت ریزش موی مردانه بروز می کند.

تامین ویتامین ها

مصرف ویتامین ها و مواد معدنی نیز برای حفظ سلامت مو و محافظت در برابر ریزش مو ضروری است. به ویژه ویتامین های رشد مو و تغذیه شامل: ویتامین های پیچیده B مانند ویتامین B7 یا بیوتین و B12. ویتامین C، D و مواد معدنی مانند آهن، روی، پتاسیم و کلسیم و همچنین پروتئین ها. می توانید از این مواد به طور مرتب در رژیم غذایی خود به عنوان غذا استفاده کنید یا بهترین مولتی ویتامین را به صورت کپسول، قرص و شربت مصرف کنید. علاوه بر این، برای استفاده موضعی آنها روی موها، می توانید از بهترین شامپوهای ضد ریزش موی غنی از مواد ذکر شده استفاده کنید.

استفاده از مواد برای تقویت ابرو و مژه

استفاده از بهترین تقویت کننده های ابرو و مژه که امروزه با تنوع بسیار زیاد و با خواص متفاوت تولید می شود و به صورت محلول، روغن، سرم، ژل یا کرم و تونیک به فروش می رسد. این محصولات دارای فرمول موثری برای تقویت مژه و فولیکول های ابرو هستند و به شما در تغذیه و مرطوب سازی مناسب ناحیه مژه و ابرو کمک می کنند. علاوه بر این، ریزش موی آنها را متوقف می کنند، ضخامت و ضخیم شدن آنها را افزایش می دهند و خشکی پلک و پلک پایین را از بین می برند. پوست ابرو را تمیز کنید و در نهایت ظاهری جذاب تر داشته باشید. استفاده از بهترین تقویت کننده ابرو و مژه، روش های پرهزینه و خطرناکی مانند کاشت یا اکستنشن ابرو و مژه را از بین می برد.

۲۳۳۲۱۷

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا