اخبار روز سینما

برنامه وزارت ارشاد برای کاهش قیمت بلیت کنسرت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای کاهش قیمت بلیت کنسرت ها، گفت: کنترل و نظارت با همکاری خوب تهیه کنندگان صحنه و معاونت هنری وزارتخانه قوت می گیرد. وی گفت: قیمت بلیت این مراسم ها زیر یک میلیون تومان و حداکثر 900 هزار تومان تخفیف خواهد داشت.

وی در تشریح آخرین اقدامات وزارتخانه تحت امر خود برای سند ملی انیمیشن گفت: با بیان رئیس جمهور فقید اسفند 1402 ما بنیاد ملی انیمیشن را افتتاح کردیم. کار ساخت و ساز با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و با کمک رئیس جمهور حل شد. اعضای هیأت امنای پیشنهادی بنیاد ملی پونیمی را معرفی کردیم و به زودی اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل منصوب خواهند شد.

اسماعیلی به پیگیری شهر جهانی صنایع خلاق فرهنگی پرداخت و افزود: پیگیر ایجاد خوشه های شهرک های تولید صنایع خلاق فرهنگی در شهرهای اصفهان، کیش، تهران، مشهد، پرند و تبریز هستیم. اینها تأثیر بسزایی بر صنایع خلاق فرهنگی دارند. رشد اقتصاد مبتنی بر فرهنگ اعمال نیک او به زودی به چشم همگان خواهد رسید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به طرح بازآفرینی تئاتر شهر گفت: این پروژه در مرحله اولیه است. دی از سال 1402 شروع شد و حداکثر از سال آینده فضاهای نمایشی جدیدی خارج از محدوده تئاتر شهر ایجاد و در اختیار اهالی تئاتر قرار می گیرد. ساماندهی دستفروشان این منطقه توسط شهرداری ادامه دارد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: سند مربوط به هنرهای نمایشی و تئاتر قبل از عید نوروز به حوزه هنری ارائه شد و به اذن خداوند به زودی به تصویب می رسد. وقتی از دفتر تئاتر تهران بازدید کردیم، دیدیم که این دفتر رو به ویرانی است تا پایان امسال 8 سکوی جدید در اختیار اهالی تئاتر قرار می گیرد.

اسماعیلی از افتتاح موزه تئاتر در چارچوب قانون برنامه هفتم و اختصاص اعتبار ویژه برای بخش موسیقی خبر داد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا