اخبار روز

واگذاری استقلال و پرسپولیس آرزوی دیرینه هواداران است

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: انتقال استقلال و پرسپولیس آرزوی دیرینه هواداران این دو باشگاه است.

به گزارش تسنیم، شروین اسبقیان معاون توسعه ورزش های قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در پایان نشست انتخاباتی فدراسیون سه گانه گفت: این جلسه با همکاری کمیته المپیک و پارالمپیک و کمیته المپیک و پارالمپیک برگزار شد. وزارت ورزش همه اعضا حضور داشتند و جلسه مسالمت آمیز بود و جنبه خاصی نداشت.

او درباره اعتراض مهدی گدرزی یکی وی در خصوص کاندیداهای ریاست این فدراسیون گفت: گودرزی در این دوران حضور هاشمی گوش ما باز است و باید به خواسته های همه بپردازیم. من خواسته ام اگر مطالبی دارد در وزارت ورزش بررسی شود.

اسبقیان در خصوص انتخابات سایر انجمن ها گفت: تمامی انتخاباتی که تاریخ آن را اعلام کرده ایم در موعد مقرر برگزار می شود. تاریخ انتخابات ژیمناستیک 24 است اردیبهشت ماه انجمن فدراسیون های ورزشی در مراحل پایانی است و انجمن انجمن های ورزش های رزمی در تاریخ اعلام شده تشکیل می شود و مشکلی در این مسیر وجود ندارد. برنامه وزارتخانه و دستور وزیر این است که جلسات تعیین تکلیف با سرعت بیشتری برگزار شود زیرا وقت نداریم و انجمن ها باید برنامه های خود را شروع کنند.

وی در خصوص خبر استعفای شادی پراید از هدایت فدراسیون شطرنج گفت: هیچ اطلاعیه ای مبنی بر استعفا از پراید دریافت نکرده ام و فعلا او را به عنوان سرپرست می شناسیم.

معاون وزیر ورزش در خصوص وضعیت مالکیت فعلی استقلال و پرسپولیس گفت: واگذاری این دو باشگاه در اختیار سازمان خصوصی سازی است و آنها با جدیت پیگیر آن هستند. سوم اردیبهشت ماه ماه به عنوان روز تحویل تعیین شد. یکی یکی از آرزوهای دیرینه هواداران این بود که تکلیف او مشخص شود. در دولت های گذشته اتفاق خاصی نیفتاد، اما در مدت حضور هاشمی به طور جدی بررسی کرد و حتی رئیس جمهور نیز شخصاً به این موضوع پرداخت. به هر حال روز سوم اردیبهشت ماه شناسایی شده و قطعا در حال پیگیری است و مشخص نیست.

اسبقیان در خصوص واگذاری این دو باشگاه به برخی بانک ها و نهادهای دیگر گفت: اینها بحث هایی است که در فضای مجازی در حال انجام است اما تا روز واگذاری سوم اردیبهشت ماه یعنی مشخص می شود که کدام تیم در کدام گروه قرار می گیرد.

وی در خصوص الزامات فعلی برای نوسازی ورزشگاه آزادی گفت: آنچه برای مجوز حرفه ای لازم است رسیدگی شده است. آقای هاشمی در حال پیگیری جدی هستند و امیدوارم انشالله این کار در قالب کار انجام شود و مشکل خاصی پیش نیاید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت ورزش در هیات مدیره استقلال و پرسپولیس صندلی خواهد داشت یا خیر؟ فرمود: اول اجازه انتقال بده. هاشمی بارها گفته است که وزارت ورزش به ویژه در این مدت به دنبال تیمداری و باشگاه داری نیست. شما جلسه امروز را دیدید. من در رای گیری شرکت نکردم و می خواستم انتخابات و سرنوشت انجمن را باشگاه ها و ورزشکاران تعیین کنند. ما دنبال هیأت مدیره و دخالت در امور نیستیم. ما به عنوان وزارت ورزش ناظر هستیم و این تمرکزی است که وزیر ورزش به این موضوع معتقد است و می گوید مسائل ورزش را خود ورزش باید حل کند.

در مورد نظرش یکی یکی از معاونان وزیر اقتصاد که گفت: در بحث مالیات و مسائل مالی به اتحادیه فوتبال و انجمن های بزرگ مراجعه می کنیم، گفت: معتقدم هم وزیر اقتصاد و هم دولت به ورزش کمک می کنند انجمن ها کمک های وزیر اقتصاد را تا امروز دیده ایم. دولت به رهبری رئیس جمهور توجه خاصی به ورزش دارد. حضور او در وزارت ورزش برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی نشان از این ادعا دارد که ما حسن نیت داشتیم.

اسبقیان در خصوص مصوبات پروژه های ورزشی گفت: 4 هزار و 328 پروژه ورزشی باید شناسایی شود. اینها چیزهای خوبی است که در این مدت به عنوان فردی که سال ها این ورزش را انجام داده ام و بزرگ شده ام دیده ام.

معاون وزیر ورزش در خصوص وضعیت فعلی ساخت ورزشگاه جدید تهران گفت: این موضوع در حال پیگیری است و انشالله به موقع حل می شود و شروع به بهره برداری را اعلام می کنیم.

اسبقیان در پایان اعلام کرد: برای بازسازی ورزشگاه آزادی 1200 میلیارد سرمایه گذاری کرده اند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا