اخبار روز

سروش رفیعی: من هیچ مزیتی ندارم چون در فیلم بازی نمی کنم!

مسعود تهرانی; سری جدید شب های مافیا با عنوان زودیاک که ورزشکاران مختلف را برای بازیگری، اجرا و خوانندگی گرد هم می آورد، از صفحه اصلی پخش می شود. یکی یکی از چهره های خاص این سریال سروش رفیعی بازیکن خلاق پرسپولیس است. سروش و دوستانش در لیگ برتر این روزها به دنبال استقلال و قهرمانی در لیگ برتر هستند و از طرفی درخشش سروش در زودیاک نام او را بر لبان هواداران این سریال گذاشته است. به بهانه پرسپولیس شماره 7 در البروج، گفتگویی دیگر با او انجام دادیم که در ادامه می خوانیم؛

چند بیننده فیلم و سریال دارید؟
تا زمانی که وقت کافی داشته باشم، فیلم ها و سریال های مورد علاقه ام را تماشا می کنم. تلویزیون قبلاً مخاطبان بیشتر و محصولات محدودتری داشت، بنابراین ما برنامه های بیشتری می دیدیم. اکنون نمایش خانگی دارای محصولات متنوعی است که از بسترهای مختلف پخش می شود و مخاطبان خاص خود را دارد. شرایط کاری ام اجازه نمی دهد همه برنامه ها را دنبال کنم اما به اندازه خودم مخاطب سریال ها و برنامه های نمایش خانگی هستم. از بین سریال هایی که اخیرا دیدم، پوست شیر ​​و غزال را دوست داشتم.

با توجه به تماشای محدود تلویزیونی که اشاره کردید، به نظر شما چه عواملی باعث توجه بیشتر مردم به برنامه ها و تولیدات ویدئویی می شود؟
به نظر من، هر کار یا پروژه ای که مخاطب عام باشد، اگر به روز نشود و به ترجیحات و نظرات مردم پاسخ ندهد، عقب می ماند. در واقع، ایستادن باید به افراد احساس رضایت بدهد. فرقی نمی کند تلویزیون باشد یا مرکز تولید. به نظر من تلویزیون این کار را نکرده و از رقبای خود عقب مانده است. مخاطبانی که از علاقه مندان به فیلم ها و سریال ها و حتی برنامه های مختلف مذهبی، ورزشی و کودک هستند، با توجه به انتخاب متنوع سکوهای نمایش خانگی، قطعاً به سراغ آن خواهند رفت. به نظر من تلویزیون باید کیفیت محتوایش را افزایش دهد و تنوع برنامه هایش را افزایش دهد.

چه چیزی باعث شد که بخواهید یک «بازی شو» مافیایی را جلوی دوربین بازی کنید؟
دلیل اول این است که من طرفدار بازی مافیایی بودم. سپس شرایط پیش آمد که دوستانم پیشنهاد پیوستن به بازی زودیاک را دادند و علاقه من به بازی باعث شد این برنامه را تجربه کنم. چیزی که برای من جالب است این است که باید در این بازی متفاوت رفتار کنیم. در مافیا ما نمی توانیم همیشه یک مدل بازی کنیم. ما باید رفتار و مدل گفتار خود و حتی مدل استدلال را تغییر دهیم و این تفاوت های رفتاری نسبت به شخصیتی که مخاطب از ما می شناسد جذابیت و تنوع را برای مخاطب ایجاد می کند. از طرفی عوامل این برنامه و بازیکنان هر گروه آنقدر خوب و پرانرژی بودند که زمان تمرین و ضبط برای ما تجربه بسیار خوبی بود و من از این تجربه بسیار خوشحال و راضی هستم.

دنیای ورزش هر روز با اتفاقات جدیدی همراه است. چرا در این زمینه اینقدر حاشیه ای هستید؟
من فکر می کنم لبه همیشه در اطراف ما به درجات مختلف وجود دارد. در هفده سال تجربه بازی در لیگ برتر، با گروه‌های حاشیه‌ای کمتری درگیر شدم که فکر می‌کنم به دو دلیل است: یکی که همیشه خودم ماندم و سعی کردم احترام بگذارم تا به من احترام بگذارند.

وقتی هم تیمی هایتان به چالش کشیده می شوند، چه بازخورد یا کمکی ارائه می کنید؟
معمولا صحبت می کنیم و دلیل ایجاد حاشیه را پیدا می کنیم. در بسیاری از موارد این حواشی ناشی از سوء تفاهم یا سوء تفاهم است. مثلاً در مورد اتفاقی که قبلاً برای حسین کنعانی زادگان افتاده بود، به حسین گفتم شاید بهتر بود حرف هایت را طور دیگری بیان می کردی، اما وقتی کامل برایم توضیح داد، متوجه شدم که چیزی در حرف هایش هست. صدای فن بسیاری از مردم حسین را خوب نمی شناسند و متوجه شوخ طبعی و شوخ طبعی او نشده اند. اما متأسفانه از آنجایی که تنها چند جمله از صحبت های وی در مورد واردات خودروی 100 میلیاردی به طور همزمان در فضای مجازی پخش شد، با واکنش بسیاری از مردم مواجه شد و کارش را بسیار سخت کرد زیرا مردم فکر می کردند او در حال خودنمایی یا تعریف و تمجید است، اما با شناخت من از حسین چنین چیزی نبود. برای تک تک مردم دنیا آرزوی زندگی با کیفیت و خوبی دارم. هرکسی که در هر حرفه ای سخت کار کند و به چیزی برسد، اگر حقوق و زندگی خوبی داشته باشد، خوش شانس است.

سروش رفیعی: من هیچ مزیتی ندارم چون در فیلم بازی نمی کنم!

با توجه به تفاوت های فراوانی که در سطح قراردادها و پاداش ها و حتی تسهیلات بین زمین های فوتبال با سایر رشته ها و ورزشکاران وجود دارد، وجود چنین فضایی صدای ورزشکاران دیگر حوزه ها را نیز تشکیل می دهد. تو در مورد آن چه فکر می کنی؟
به نظر من، سؤال شما اساساً ناقص است، زیرا نمی توانید فوتبال را با هیچ ورزش دیگری مقایسه کنید. نه در کشور ما و هیچ کجای دنیا. به عنوان مثال تیم ملی والیبال ما چند سالی است که گل می زند و به لطف شرایط خوب توانسته مقام های متوالی را در مسابقات مختلف کسب کند. مردم هم طرفدار و طرفدار این تیم خوب می شوند. یادم هست قبلا خیلی از والیبالیست ها را نمی شناختم، اما از همان زمانی که والیبال ما اینقدر خوب و چشمگیر بود، مخاطب و طرفدار بازی های آنها شدم و همه آنها را دنبال کردم. اما همینطور به این موضوع نگاه کنید که والیبالیست های برزیلی که سال ها در صدر جهان بوده اند یا والیبالیست های صربستان.

با این حال ما هرگز ندیده ایم که مثلا بهترین والیبالیست برزیلی بگوید چرا من به اندازه نیمار حقوق نمی گیرم. به نظر من فوتبال را نمی توان با ورزش های دیگر مقایسه کرد زیرا فوتبال صنعت بسیار بزرگی است که طرفداران و تماشاگران زیادی دارد. بنابراین طبیعی است که درآمد او بیشتر باشد. با افزایش فشار، استرس و مشکلات.

بیشتر بخوانید:

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا