اخبار روز سینما

دستمزد صدها میلیاردی بازیگران سریال پایتخت درست است؟

به گزارش پی ام آپ به نقل از همشهری به نقل از رئیس سیمافیلم، دو هفته پیش خبر تولید فصل هفتم «پایتخت» منتشر شد. پس از آن صحبت شد که برای حضور در این سریال پرمخاطب دستمزدهای بالایی دریافت شود اما سلیم غفوری قائم مقام سیما اعلام کرد که بازگشت صدها بازیگر پردرآمد پذیرفته نیست اما تلویزیون بازیگران را پذیرفت و حقوق های نجومی اصلاح خواهد شد.

سلیم غفوری قائم مقام سیما که پیش از این مدیر شبکه های مستند و افق سیما بود، در ادامه با تشریح اصلاح حقوق های نجومی، خاطرنشان کرد: این روند ادامه دارد و طبیعتاً چهره ها درگیر سریال ها، حضور در تلویزیون، مهمان شدن در تلویزیون و… بازیگری و راه‌های دیگر.» البته این پدیده فقط به تلویزیون محدود نمی‌شود، در سایر حوزه‌های رسانه‌ای هم رخ می‌دهد، متأسفانه در حین صحبت‌هایم اشاره کردم که بسترها در حال تغییر چشم‌انداز پرداخت هستند. اگر قرار باشد این یک بام، دو فضا و هزینه های عجیب و غریب درست شود، همگرایی تلویزیون، سینما و سکوها لازم است: «اگر این نزدیکی کامل اتفاق نیفتد، اوضاع پیچیده و سخت می شود و این روند درست می شود حتما بیا.”

غفوری سریال «پایتخت» را اینگونه توصیف می کند: بسیاری از آثار طنز در دست ساخت هستند. این نمایش ها که ممکن است سریال «بادل» علی مسعودی را هم در بر بگیرد، برای هوای تابستان برنامه ریزی شده و اسامی سری های بعدی به تدریج اعلام می شود. «پایتخت» البته در حال بحث است، طرح و سناریویی زیبا و جذاب خواهند داشت، امسال قطعاً در دستور کار قرار خواهد گرفت. دفتر سناریو هم اکنون در حال طراحی آثار جدید در زمینه طنز است. وی همچنین از تغییرات در روش سریال سازی صحبت کرد. وی با بیان اینکه در سال 1402 تغییری در روش سریال سازی یعنی دایره سناریو ایجاد شد و بنابراین هیچ سناریویی تکمیل نشد. وارد تولید نشوید.

به گفته غفوری بالغ بر 130 فیلمنامه در مراحل مختلف وجود دارد و سیمافیلم سریال های زیادی در مراحل مختلف اعم از پیش تولید، تولید و پس از تولید دارد و نوید فضای خوبی را در سال جاری می دهد.

مجموعه تلویزیونی «موسی» امسال تولید نمی شود

از جمله سریال های دیگری که غفوری به آن اشاره کرد، «موسی (ع)» ساخته ابراهیم حاتمی است که در توضیح آن می گوید: این سریال ممکن است امسال به تولید اصلی نرسد. ادامه می دهد: در حال حاضر نمایش «موسی (ع)» در مرحله پیش تولید است، از مدیران، بازیگران و افراد مرتبط تست گرفته می شود. سریال «حز موسی (ع)» با سیستم نوآوری جدید تولید می‌شود، تجهیزات آن باید تهیه و وارد کشور شود، شاید امسال به تولید اصلی نرسد، اما روند آن دنبال می‌شود.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا