اخبار روز

دستمزدهای نجومی بازیگران تلویزیون; شایعه یا واقعیت؟

خبر ساخت فصل هفتم پایتخت یکی از پربیننده ترین سریال های تلویزیونی شایعاتی مبنی بر دریافت دستمزدهای گزاف بازیگران را به وجود آورد که قائم مقام سیما آن را تکذیب کرد و از اصلاح حقوق های نجومی صحبت کرد.

دو هفته پیش خبر ساخت فصل هفتم پایتخت به نقل از سرپرست سیمافیلم منتشر شد. پس از آن صحبت هایی مبنی بر دستمزدهای بالا برای حضور در این سریال پرمخاطب مطرح شد اما سلیم غفوری قائم مقام سیما اعلام کرد که بازگشت بازیگران اصلی با دستمزد بالا پذیرفته نمی شود اما تلویزیون بازیگر و دستمزدهای نجومی را می پذیرد. اصلاح خواهد شد.

به گزارش همشهری، سلیم غفوری، معاون سیما که پیش از این به عنوان مدیر شبکه های مستند و افق سیما فعالیت می کرد، در توضیح بیشتر درباره اصلاح حقوق های نجومی، اظهار می کند: البته هنوز مطالبه دارند برای حضور در سریال، حضور مهمان در تلویزیون، حضور و سایر وسایل با حقوق مواجه می شود. البته این اتفاق منحصر به تلویزیون نیست، بلکه در سایر فضاهای رسانه ای نیز رخ می دهد. متأسفانه در صحبت هایم اشاره کردم که پلتفرم ها فضای پرداخت را به شدت تغییر داده اند. به هر حال اگر قرار باشد این یک بام و دو هوا و دستمزدهای عجیب به طور کامل اصلاح شود، همگرایی تلویزیون، سینما و تریبون لازم است. اگر این همگرایی کامل اتفاق نیفتد، کنترل اوضاع پیچیده و دشوار خواهد بود و قطعاً این روند ادامه خواهد داشت.»

غفوری درباره سریال «پایتخت» توضیح می دهد: چند کار طنز در دست تولید است. این برنامه ها برای پخش تابستانی از جمله سریال «بادل» علی مسعودی در نظر گرفته شده است و اسامی سری های بعدی به تدریج اعلام می شود. «پایتخت» البته در حال بحث است، با طرح و فیلمنامه خوب و جذابی خواهند آمد، قطعا امسال در دستور کار قرار خواهد گرفت. این روزها دفتر فیلمنامه آثار جدیدی در زمینه کمدی خلق می کند. وی در ادامه به تغییرات در روش سریال سازی پرداخت. وی با بیان اینکه در سال 1402 تغییری در شیوه سریال سازی یعنی دفتر فیلمنامه ایجاد شد و بنابراین هیچ فیلمنامه ای تکمیل نشد. وارد تولید نشوید

به گفته غفوری بیش از 130 فیلمنامه در مراحل مختلف وجود دارد و سیمافیلم سریال های زیادی در مراحل مختلف پیش تولید، تولید و پس از تولید دارد که امسال نوید خوشی را می دهد.

سریال موسی امسال تولید نمی شود

از دیگر سریال‌هایی که غفوری به آن اشاره می‌کند، سریال موسی (ع) ساخته ابراهیم حاتمی است که درباره آن می‌گوید: این سریال ممکن است امسال به تولید اصلی نرسد – مرحله تولید، آزمایش ها توسط عوامل، بازیگران و ذینفعان انجام می شود. سریال حضرت موسی (ع) با سیستم نوآوری جدید تولید می‌شود، باید تجهیزات آن تهیه و وارد کشور شود، شاید امسال به تولید اصلی نرسد اما روند کار طی می‌شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا