اخبار روز

این 4 نکته عمر شما را 6 سال افزایش می دهد

به گزارش مگتو، نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد سبک زندگی سالم می تواند خطر ژنتیکی مرگ زودرس را تا 62 درصد کاهش دهد.

همشهری آنلاین در گزارشی نوشت: بر اساس یک مطالعه، سبک زندگی سالم می تواند به طور قابل توجهی به شما کمک کند با خطر مرگ زودرس مبارزه کنید، حتی اگر ژنتیک این خطر را افزایش دهد.

به گزارش CNN، دکتر در افراد مبتلا به دیابت گفت. کاهش استعداد ژنتیکی

بسیاری از مطالعات ارتباط بین سبک زندگی سالم و طول عمر را نشان داده اند، برخی دیگر مؤلفه ژنتیکی طول عمر را برجسته کرده اند، اما گزارشی که در مجله BMJ Evidence Based Medicine منتشر شده است نشان می دهد که چگونه این دو مورد تأیید قرار گرفته اند.

6 سال امید به زندگی بیشتر با یک سبک زندگی سالم

دکتر. علاءالدین شادیاب، دانشیار بهداشت عمومی و پزشکی در دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو، که در این تحقیق شرکت نداشت، گفت که این مطالعه بر داده های بیش از 350000 نفر و اطلاعات مربوط به ژنتیک، تحصیلات، وضعیت اجتماعی و اقتصادی آنها تکیه دارد. و سابقه پزشکی دارای روش شناسی قوی بود.

در طول این مطالعه، محققان به هر فرد یک امتیاز «خطر چند ژنتیکی» دادند، که امتیازی است که تعداد زیادی از انواع مختلف ژن‌ها را ترکیب می‌کند که بر طول عمر فرد تأثیر می‌گذارند. شرکت کنندگان در این مطالعه همچنین ارزیابی بر اساس نحوه پیروی از اصول سبک زندگی سالم دریافت کردند. سپس محققان وضعیت سلامتی آنها را به طور متوسط ​​13 سال پیگیری کردند تا تعیین کنند که آیا این افراد عمر کوتاه، متوسط ​​یا طولانی دارند.

داده ها نشان می دهد که همه افراد، صرف نظر از خطر ژنتیکی، در صورت داشتن سبک زندگی ناسالم، 78 درصد بیشتر احتمال دارد که زودتر بمیرند. افرادی که هم خطر ژنتیکی برای زندگی کوتاه و هم سبک زندگی ناسالم دارند، دو برابر بیشتر از افرادی که خطر ژنتیکی ندارند و سبک زندگی ندارند، تحت تأثیر قرار می گیرند. ژو لی، که همچنین مدیر موسسه ملی علوم داده در دانشکده بهداشت و پزشکی دانشگاه ژجیانگ است: آنها سالم تر هستند، زودتر می میرند.

داده ها نشان می دهد که افراد در معرض خطر ژنتیکی می توانند از طریق سبک زندگی سالم، امید به زندگی خود را 5.5 سال افزایش دهند.

عواملی که مرگ زودرس را معکوس می کند

این مطالعه مشاهده‌ای بود، به این معنی که می‌توانست ارتباط‌هایی پیدا کند، اما نمی‌توان با قطعیت گفت که این رفتارها عامل مستقیم تغییرات در طول عمر هستند. اما محققان توانستند چهار عامل را شناسایی کنند که بیشترین تأثیر را در معکوس کردن خطر مرگ زودرس داشتند.

لی گفت: «این مطالعه یک ترکیب سبک زندگی بهینه شامل چهار عامل سبک زندگی را شناسایی کرد: سیگار نکشیدن، فعالیت بدنی منظم، مدت زمان خواب کافی و رژیم غذایی سالم، که مزایای بهتری برای افزایش طول عمر انسان به همراه دارد.

در این مطالعه خواب کافی هفت تا هشت ساعت در شب تعریف شد. دستورالعمل های فعلی فعالیت بدنی ایالات متحده حداقل 150 دقیقه فعالیت بدنی متوسط ​​و دو روز تمرین مقاومتی در هفته را برای بزرگسالان توصیه می کند.

چگونه یک سبک زندگی سالم داشته باشیم؟

بسیاری از مطالعات نشان می دهد که رژیم غذایی مدیترانه ای گزینه خوبی برای زندگی سالم تر و طولانی تر است. رژیم مدیترانه ای رژیمی است که بر پخت و پز مبتنی بر گیاه تمرکز دارد و بیشتر غذاهای آن میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، لوبیاها و دانه ها و روغن زیتون است. در این رژیم از گوشت قرمز کم استفاده می شود.

وقتی صحبت از خواب کافی به میان می آید: اگر نمی توانید هفت یا هشت ساعت بخوابید، سعی کنید یک روال قبل از خواب تنظیم کنید، زمانی که نمی توانید بخوابید از خواب بیدار شوید و اتاق خواب را خنک و تاریک نگه دارید.

اگر برای ایجاد یک برنامه ورزشی ناموفق تلاش کرده اید که بتوانید به آن پایبند باشید، آن را به بخشی از برنامه روزانه خود تبدیل کنید، به آرامی شروع کنید و فعالیتی را انتخاب کنید که از آن لذت می برید.

۴۷۲۳۶

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا