دانستنی ها

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه

قهوه یکی از نوشیدنی هایی است که طرفداران آن معمولا هر ساعت یک بار دوست دارند آن را بنوشند و از نوشیدن آن لذت ببرند، اما به دلیل داشتن کافئین، قهوه باید در ساعت معینی مصرف شود تا بیشترین تاثیر مثبت را داشته باشد، از طرفی مصرف آن همچنین بالا باید تا حد امکان غیر مضر باشد. اگر در طول روز چندین وعده قهوه مصرف می کنید، خرید دستگاه قهوه ساز احتمالاً می تواند هزینه های شما را کاهش دهد.

به گزارش تکنولایف، در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین زمان برای نوشیدن قهوه آشنا کنیم و در مورد فواید و مضرات قهوه صحبت کنیم. با ما همراه باشید

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه برای بیدار ماندن

برای اکثر مردم، مهمترین هدف از نوشیدن قهوه کاهش خواب آلودگی و افزایش ساعات بیداری است. اگر فکر می کنید زمان قطعی برای نوشیدن قهوه برای بیدار ماندن وجود دارد، باید بگوییم که وجود ندارد. قهوه حاوی مقدار زیادی کافئین است و زمان آن به ساعت بیولوژیکی بدن شما بستگی دارد.

اینکه چه ساعتی از خواب بیدار می شوید و چند ساعت یا حتی چند دقیقه بعد از بیدار شدن باید بیدار بمانید تأثیر زیادی بر بهترین زمان نوشیدن قهوه برای بیدار ماندن دارد. با این حال، به طور کلی، افراد معمولا 1 ساعت قبل از شروع کار و فعالیت حرفه ای خود قهوه می نوشند تا بهترین عملکرد را داشته باشند. اگر می خواهند شب ها بیدار بمانند، بهتر است یک ساعت قبل از خواب تصمیم به خوردن قهوه نگیرند و کار را تمام کنند. زیرا مدت خواب کاملاً مختل شده و بارها دیده شده که فرد ساعت ها نمی تواند به خواب برود.

زمان مناسب برای نوشیدن قهوه قبل از ورزش

اگر صبح زود از خواب بیدار می شوید و بلافاصله شروع به ورزش می کنید، نوشیدن قهوه به عنوان اولین نوشیدنی در صبح انتخاب خوبی نیست و در دراز مدت باعث خشکی کبد، خشکی پوست و از همه مهمتر آسیب به آنزیم های معده می شود. . .

اگر به صورت حرفه ای ورزش می کنید؛ 1 تا 3 ساعت قبل از شروع ورزش نوشیدن قهوه را فراموش نکنید و به یاد داشته باشید که بهتر است تا حد امکان بین ساعت 6 تا 9 صبح از نوشیدن قهوه خودداری کنید تا سطح کورتیزول بدن تثبیت شود. در این زمینه نباید فراموش کرد که نوشیدن قهوه بلافاصله بعد از تمرین و انجام ورزش های سنگین باعث کاهش پروتئین و بدتر شدن عضله سازی می شود.

بهترین زمان نوشیدن قهوه برای کاهش وزن

اگر تا به حال نمی دانستید، امروز خواهید آموخت که قهوه برای کاهش وزن مناسب و مفید است. یکی یکی از نوشیدنی هایی باشید که به چربی سوزی کمک می کند. اما سوال اینجاست که بهترین زمان نوشیدن قهوه برای کاهش وزن چه زمانی است؟ به عنوان مثال، اگر ساعت 6 صبح از خواب بیدار می شوید، برای چربی سوزی در زمان ناشتا قهوه ننوشید یا قبل از خواب قهوه ننوشید. بهترین زمان برای قهوه بعد از ساعت 9 صبح و قبل از ساعت 7 بعد از ظهر است. در واقع وقتی سطح کورتیزول بدن پایین است، بهترین زمان برای مصرف کافئین و چربی سوزی است و سطح کورتیزول بدن صبح هنگام ناشتا و در هنگام خستگی شب بیشتر است.

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه برای مطالعه

اگر برای مطالعه نیاز به بیدار ماندن دارید، طبیعی است که به قهوه روی بیاورید. اگر در کنکور هستید یا در شرایطی هستید که بیش از 10 ساعت به انرژی نیاز دارید، معمولاً بین نیم ساعت تا 1 ساعت بعد از صبحانه، کافئین از سد خونی مغزی مغز شما عبور می کند و انرژی و انرژی ایجاد می کند. احساس خواب آلودگی شروع به ناپدید شدن خواهد کرد. بنابراین بهتر است یک ساعت قبل از شروع مطالعه قهوه بنوشید تا بیدار بمانید و به مطالعه ادامه دهید.

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه در برابر کبد چرب

به طور کلی باید بدانید که کافئین باعث خشک شدن بدن و از بین بردن چربی ها می شود و از آنجایی که قهوه دارای بالاترین میزان کافئین است، مصرف مداوم و روزانه قهوه باعث خشک شدن کبد یعنی قلب دوم بدن می شود. به همین دلیل بسیاری از افراد برای از بین بردن کبد چرب شروع به مصرف قهوه می کنند. پس از مصرف قهوه، کبد می تواند متابولیسم تخلیه و سوزاندن چربی ها را آغاز کند. برای کبد چرب فقط توصیه می شود شب ها یک ساعت قبل از خواب غذا نخورید، در این صورت نکته دیگری وجود ندارد. از مضرات نوشیدن قهوه در شب می توان اختلال در ساعات خواب، اختلال در ترشح هورمون و اختلال در عملکرد غده هیپوفیز را برشمرد.

مضرات قهوه برای مردان

مصرف روزانه و منظم کافئین باعث نامنظم شدن ضربان قلب می شود و در درازمدت باعث ایجاد استرس می شود. با توجه به اینکه مردان به طور پیش فرض فشار خون بالاتری نسبت به زنان دارند، مصرف روزانه قهوه ممکن است به فشار خون بالا و افزایش بی نظمی ریتم قلب کمک کند. البته یکی دیگر از اثراتی که پزشکان هر از گاهی به آن اشاره می کنند افزایش سطح استروژن در بدن مردان است که می تواند منجر به کاهش تولید تستوسترون شود، بنابراین مردانی که مسیر مصرف زیاد قهوه را انتخاب می کنند ممکن است بدترین نتیجه را داشته باشند. انسداد رگ های خونی و مشکلات باروری.

فواید نوشیدن قهوه بعد از غذا

گاهی اوقات افراد برای کاهش وزن قصد ندارند رژیم غذایی سنگینی بگیرند، اما می خواهند غذایی که می خورند سریعتر هضم شود و انتقال از معده به روده سریعتر اتفاق بیفتد، بنابراین این اتفاق می افتد. آنها نوشیدن قهوه را بلافاصله بعد از غذا شروع می کنند و معتقدند افزایش تعداد دفعات توالت رفتن دقیقاً یکی از فواید نوشیدن قهوه بعد از غذا است و در کنار ورزش روزانه به کاهش وزن آنها کمک می کند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا