دانستنی ها

با این ویتامین از پوکی استخوان جلوگیری کنید

کلسیم یک بلوک ساختمانی مهم برای سلامت و استحکام کلی استخوان است. بدن شما برای عملکرد صحیح روزانه به ۱۲۰۰ میلی گرم کلسیم نیاز دارد.

زمانی که سطح کلسیم شما به اندازه کافی بالا نباشد، بدن شما این ماده معدنی را از منبع ذخیره خود یعنی استخوان ها خارج می کند.

یک رژیم غذایی مناسب برای استخوان به بدن شما کمک می کند تا سطوح کلسیم سالم را بدون تاثیر بر استخوان ها حفظ کند.

ما اغلب به محصولات لبنی به عنوان منبع اصلی کلسیم فکر می کنیم. اما با کمال تعجب، یک مطالعه در سال 1983 نشان داد افرادی که از رژیم غذایی آسیایی سرشار از سبزیجات، کلم بروکلی و کلم پیروی می کردند نسبت به افرادی که مقادیر زیادی شیر گاو مصرف می کردند شکستگی کمتری داشتند.

ویتامین D برای جذب کلسیم ضروری است. ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است که برای سلامت استخوان، ایمنی و سلامت روان ضروری است.

اکثر آمریکایی ها، به ویژه آنهایی که در آب و هوای سرد زندگی می کنند، سطح ویتامین D خونشان بسیار کمتر از سطح 50 تا 64 نانوگرم در میلی لیتر است که برای سلامتی مطلوب در نظر گرفته می شود.

قارچ تنها منبع گیاهی ویتامین D است. با این حال، اینها منابع ویتامین D2 هستند، نه ویتامین D3، که بدن ما به طور طبیعی آن را تولید می کند.

از آنجایی که ویتامین D یک عنصر حیاتی برای سلامت استخوان است، باید به سایر منابع غذایی حاوی این ویتامین نیز اشاره کرد.

ویتامین D آب پرتقال منبع خوبی از ویتامین D است. آب پرتقال غنی شده با ویتامین D می تواند نیاز روزانه شما به ویتامین D را تامین کند، اما بهترین منبع ویتامین D خارج از خانه شما است.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا