دانستنی ها

از چه سنی کودک می تواند ماست بخورد؟

نوزادان می توانند از شش ماهگی ماست را امتحان کنند.

به گزارش ایسنا، ماست حاوی پروتئین و مواد مغذی ضروری مانند کلسیم برای ساخت استخوان ها و عضلات قوی، روی برای حمایت از رشد و عملکرد سیستم ایمنی بدن و B12 برای رشد مغز و تولید گلبول های قرمز سالم است. ماست بافت لطیفی دارد و کسانی که برای اولین بار این غذا را تجربه می کنند به راحتی پذیرفته می شود. ماست به دلیل فرآیند تخمیر از کیفیت بالایی برخوردار است. بیشتر ماست‌ها با کشت‌های زنده و فعال تهیه می‌شوند، بنابراین پروبیوتیک‌ها (باکتری‌های خوب) را برای سلامت دستگاه گوارش فراهم می‌کنند.

در شش ماهگی شیر مادر و در برخی موارد شیر خشک همچنان منبع اصلی تغذیه کودک است و این برای اولین سال زندگی او خواهد بود و پس از آن آماده می شود تا از غذاهای دیگری مانند ماست لذت ببرد. در شش ماه اول زندگی، تنها منبع تغذیه کودک باید شیر مادر یا شیر خشک غنی از آهن باشد.

به گفته دفتر توسعه تغذیه وزارت بهداشت، ماست ساده بهترین انتخاب برای نوزادان است، زیرا مملو از مواد مغذی است، حاوی قند اضافه‌ای نیست و می‌تواند اساس ماجراجویی فوق‌العاده بعدی کودک باشد.

افزودن میوه یا سبزیجات پوره شده به ماست ساده راهی جذاب برای طعم دادن است. پوره هلو یا موز را با ماست مخلوط کنید تا یک تجربه شیرین داشته باشید. همچنین پوره سیب زمینی شیرین را با ماست مخلوط کنید تا یک خوراکی خوشمزه داشته باشید. ماست را با منبع پروتئین دیگری مانند مرغ له شده یا لوبیا همراه کنید.

کودک در حال رشد شما می تواند بین 12 تا 23 ماهگی مصرف شیر خود را به دو وعده در روز افزایش دهد. می تواند مخلوطی از شیر گاو، ماست و پنیر باشد. با پزشک اطفال خود در مورد اینکه چه زمانی و چه مقدار غذا باید به کودک خود برای رشد و تکامل سالم بدهید، صحبت کنید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا