اخبار روز

اعلام زمان و مبلغ واریز حقوق فروردین بازنشسته

بر اساس اعلام معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری حقوق فروردین حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران این صندوق با تصویب هیات عامل دولت امروز 20 درصد افزایش می یابد. به گفته جعفر امیرآبادی زاده، حقوق بازنشستگان امروز (چهارشنبه 9 فروردین) با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و کل وزارت دارایی و همچنین پیگیری ها براساس تصویب نامه شماره 3034 مورخه فروردین ماه پرداخت می شود. 14، 1403.

همچنین با پیگیری ها و هماهنگی های انجام شده، افزایش مصوب هیات وزیران که در زمان انتشار احکام حقوق امسال محاسبه می شود، در زمان پرداخت حقوق نیز اجرا می شود.

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

افزایش حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان نیز به دلیل اعلام رئیس صندوق بیمه اجتماعی است. اردیبهشت ماه ماه ها در تصمیمات، اسناد و عقب ماندگی هایشان فروردین خرداد ماه به حساب آنها واریز شود.

به گفته موسوی، در دوره گذشته برای پرداخت ماهانه 27 میلیارد تومان حقوق و مستمری، ماهیانه حدود 4 تا 5 میلیارد تومان کسری وجود داشت که با استقراض بی رویه از سیستم بانکی و ایجاد در تمام ماه ها تامین مالی شد. این سازمان در سال گذشته توانست حقوق بازنشستگان و سایر تعهدات این سازمان را حدود 44 میلیارد تومان بدون استقراض یک ریال از بانک ها تامین و پرداخت کند.

لازم به ذکر است افزایش حقوق مستمری بگیران در سال 1403 20 درصد خواهد بود که این مقدار در ابتدا 18 درصد بوده و پس از بررسی 2 درصد افزایش یافته است. کمیسیون تلفیق بودجه حداقل حقوق کارمندان در سال جاری 10 میلیون تومان و حداقل حقوق بازنشستگان 9 میلیون تومان تصویب شده است.

حقوق مستمری بگیران و مستمری بگیران واریز شده توسط بانک های ملی، ملت، تجارت، پست بانک، سپه، صادرات و کشاورزی امروز واریز می شود. اینجوری حقوق پرداخت میشه فروردین بازنشستگی به پایان می رسد. در عین حال مستمری بگیران تامین اجتماعی منتظر افتتاح سامانه ثبت نام اعتبار هستند. بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی، مبلغ وام مستمری بگیران به 30 میلیون تومان افزایش می‌یابد. اما هنوز ثبت نام شروع نشده است.

افزایش 6 میلیون تومانی حقوق بازنشستگان از طریق پرداخت غرامت

خبر جدید و مهم تامین اجتماعی فرمول جدید محاسبه حقوق و تناسب مستمری بگیران مستمری بگیر را بخوانید

بر اساس اجرای ماده (96) قانون تامین اجتماعی مصوب 1354 با اصلاحات و الحاقات بعدی، سازمان تامین اجتماعی موظف است حقوق مستمری بگیران غیر مشمول حداقل دستمزد را طی سه سال اول برنامه یکسان کند. . به طوری که در پایان سال سوم برنامه، نسبت مستمری مستمری بگیران به حداقل دستمزد همان سال متناسب با 90 درصد نسبت اولین مستمری سالمندی به حداقل دستمزد سال تعیین شود. حقوق بازنشستگی

اسفندماه گذشته، نمایندگان مجلس رای دادند که مستمری مستمری بگیران تامین اجتماعی باید متناسب با حداقل دستمزد همان سال، یعنی نود درصد (90%) نسبت اولین مستمری سالمندی به حداقل دستمزد سالی باشد که در آن سال. حقوق بازنشستگی برقرار شد

میرتاج الدینی عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1403 گفت: افزایش حقوق بازنشستگان 20 درصد تعیین شد اما علاوه بر 20 درصد، 40 درصد حقوق بازنشستگان نیز به بازنشستگان تعلق می گیرد. تعدیل حقوق بر اساس برنامه هفتم توسعه.

آیا افزایش حقوق بازنشستگان تغییر می کند؟

مستمری بگیران تامین اجتماعی خواستار اجرای ماده 96 قانون تامین اجتماعی و افزایش مستمری ها متناسب با هزینه زندگی هستند. به همین منظور جلسه ای با حضور رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی و نمایندگان کانون کارگران بازنشسته کشوری برگزار شد.

طبق آخرین اخبار 29 فروردین در سال 1403 جلسه افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی بدون نتیجه پایان یافت. جلسه هیات مدیره و بازرسان کانون عالی بازنشستگان کشور با میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و وی بحث افزایش حقوق بازنشستگان بدون نتیجه پایان یافت.

ایلانا در گزارشی نوشت: ظاهرا قرار است در چند روز آینده جلسه دیگری برگزار شود.

زمان و شرایط اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان

در راستای «کاهش نابرابری صندوق‌های بازنشستگی و تقویت توان صندوق‌ها در انجام وظایف محوله» در ماده ۲۹ قانون برنامه هفتم توسعه آمده است که در زمان بررسی بحث‌های زیادی را به همراه داشت. که پس از تصویب شورای نگهبان انجام شد فروردین 1403 با شرایط اجرا می شود.

بنابراین به ازای هر سال اشتغال بیمه شده چندین ماه به سنوات اشتغال وی اضافه می شود. بدیهی است که اجرای تمام یا بخشی از مقررات فوق مشروط بر این است که سن بیمه شده در زمان بازنشستگی برای مردان از 62 سال و برای زنان از 55 سال بیشتر نباشد. به عبارت دیگر، بر اساس این تصمیم، مدت خدمت مورد نیاز زنان و مردان برای بازنشستگی به ترتیب 30 و 35 سال است.

پس از اجرای طرح یکسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران، بازنشستگان باید ظرف مدت 3 سال 90 درصد دستمزد کارکنان را دریافت کنند. این افزایش در سال اول (1403) 40 درصد و در سال های دوم و سوم هر سال 30 درصد افزایش می یابد به طوری که در سال سوم برنامه هفتم حقوق و مزایای مستمری بگیران باید به 90 درصد برسد.

رضا فیضی نژاد، معاون فنی و بیمه ای صندوق بازنشستگی کشوری، پیش نیاز اجرای تناسب حقوق بازنشستگی به ویژه ماده ۲۹ قانون برنامه «تدوین مقررات و تعیین سازوکار اجرای آن از سوی سازمان برنامه و بودجه» است. سازمان اداری و استخدامی». سازمان برنامه و بودجه» و مراتب را به صندوق بازنشستگی ابلاغ می کند. یک کشور می داند. به گفته وی، تهیه و تدوین پیش نویس آیین نامه اجرای تناسب در برنامه هفتم توسعه با محوریت سازمان نظام وظیفه و مشارکت سایر نهادهای ذیربط پس از تناسب اجرا در مرحله تدوین نهایی است. اعلام و تصمیمات مربوطه صادر شده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا