دانستنی ها

این میوه کمبودهای بدن را برطرف می کند

کدو تنبل میوه ای بسیار مغذی و پر مصرف است. کدو تنبل سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین ها، فیبر، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است. این غذای جذاب به دلیل دانه هایش در زمره میوه ها قرار می گیرد، اما برخی کدو تنبل را به دلیل نوع مواد مغذی آن جزو سبزیجات قرار می دهند.

این میوه در واقع یک گیاه بومی آمریکای شمالی است که در جشن هالووین تزئین شده و برای تهیه دسرهایی مانند پای کدو تنبل در روز شکرگزاری استفاده می شود. البته انواع دسرها و نوشیدنی هایی که با کدو تنبل می توان تهیه کرد بسیار زیاد و متنوع است.

دسرها شامل کلوچه کدو تنبل، کیک کدو تنبل و نان کدو تنبل است. نوشیدنی ها شامل شیر کدو تنبل و ژاکت گرم کدو تنبل است.

همانطور که می بینید غذاهای خوشمزه زیادی وجود دارد که می توانید با استفاده از کدو تنبل تهیه کنید و از خواص بی نظیر آن بهره ببرید. در ادامه این مقاله در مورد برخی از مهم ترین ویژگی های کدو حلوایی صحبت خواهیم کرد.

خواص کدو تنبل برای سلامتی چیست؟

مهم ترین دلیلی که ما کدو تنبل را به عنوان یک میوه خاص می شناسیم این است که قند کمی دارد اما ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر بالایی دارد. اگرچه هنوز تحقیقات گسترده ای در مورد خواص کدو حلوایی انجام نشده است، اما برخی از اثرات مثبت آن بر سلامتی به اثبات رسیده است. مهمترین فواید کدو سبز برای سلامتی شامل موارد زیر است.

کمک به حفظ ایمنی

کدو تنبل حاوی مقادیر زیادی بتاکاروتن است که به ویتامین A تبدیل می شود. ویتامین A می تواند به بدن شما در مبارزه با عفونت ها و مبارزه با آنها در هنگام بیماری کمک کند. علاوه بر این، برخی مطالعات نشان داده اند که ویتامین A در تقویت روده و محافظت در برابر عفونت ها بسیار موثر است. ویتامین C موجود در کدو تنبل همچنین نقش مهمی در محافظت از ایمنی بدن با تقویت سلول های ایمنی در هنگام شناسایی یک عامل بیماری زا ایفا می کند.

سلامت چشم

کدو تنبل از دو طریق می تواند به سلامت چشم شما کمک کند. روش اول استفاده از منابع غنی بتاکاروتن است که به شبکیه کمک می کند نور را بهتر جذب کند.

ویتامین ها و مواد معدنی می توانند نقش مهمی در محافظت از چشم داشته باشند. مطالعات نشان داده است که افراد مبتلا به دژنراسیون ماکولا که به دلیل افزایش سن به این بیماری مبتلا شده اند، می توانند با مصرف مکمل ها و منابع غنی از روی، ویتامین C، ویتامین E و بتاکاروتن از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنند. کدو سبز که منبع غنی این مواد است، ممکن است برای این دسته از افراد غذای مفیدی باشد.

محافظت از سلامت پوست

آنتی اکسیدان هایی از جمله بتاکاروتن، ویتامین C و ویتامین E موجود در کدو تنبل در محافظت از سلامت پوست بسیار موثر هستند. بتاکاروتن موجود در کدو تنبل می تواند از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید یا UV محافظت کند و به بهبود بافت پوست کمک کند.

ویتامین های C و E نیز دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند. به همین دلیل است که این دو ویتامین در اکثر محصولات پوستی وجود دارد. اما تحقیقات نشان می دهد که مصرف خوراکی این ویتامین ها راه بهتری برای جذب خواص آنهاست.

بهبود سلامت قلب

به طور کلی مصرف میوه و سبزیجات برای سلامت قلب مفید است. اما کدو تنبل به طور خاص حاوی مواد مغذی است که ممکن است به بهبود سلامت این اندام حیاتی کمک کند. به عنوان مثال، پتاسیم موجود در کدو تنبل برای کاهش فشار خون مفید است.

علاوه بر این، فیبر موجود در آن با اتصال به کلسترول موجود در غذا و جلوگیری از جذب آن توسط بدن، به کاهش سطح کلسترول خون کمک می کند.

بهبود متابولیسم بدن

مصرف غذاهای غنی از بتاکاروتن مانند کدو تنبل با کنترل سطح قند خون و توزیع چربی در بدن به سلامت متابولیک بدن کمک می کند. کدو تنبل همچنین سرشار از فیبر است که می تواند از افزایش قند خون پس از مصرف کربوهیدرات جلوگیری کند.

منبع: سرگرمی های روز

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا