اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

مهمترین مسائل و الزامات شبکه 5G چیست؟

پایگاه تحلیلی خبری پی ام آپ (pmup.ir):

در پی گسترش استفاده از نسل پنجم اینترنت، کارشناسان هزینه بالای اجرا و پیاده سازی شبکه 5G و تخصیص مناسب فرکانس ها در کشور را از مهمترین مشکلات و الزامات این نسل اینترنتی می دانند.

به گزارش ایسنا، از آنجایی که خبر نسل پنجم اینترنت در اقصی نقاط جهان منتشر شده و کاربران زیادی منتظر اجرای آن هستند، کشورهای مختلف در تلاش هستند تا با همکاری اینترنت بزرگتر، این نسل جدید اینترنت را راه اندازی کنند. . اپراتورها و غول های فناوری در سراسر جهان. در مورد ویژگی های این نسل از اینترنت، پهنای باند آن بسیار بالاست، بنابراین اگر فناوری 5G را به عنوان نمونه بزرگراه در نظر بگیریم، شاید فناوری 4G یک بزرگراه دو خطه باشد و فناوری 5G همان. بزرگراه لین بنابراین سرعت و کیفیت آن بالاتر خواهد بود.

در همین راستا نسیم کاظمی فرد، رئیس اداره فرآیندها و دانش فنی اپراتور تلفن همراه اول در گفت وگو با ایسنا، درباره ربات سینا که در ساخت و بهره برداری از شبکه و زیرساخت 5G استفاده می کرد، گفت: وضعیت این نسل از شبکه اینترنت در کشور بیان کرد: این اپراتور بر اساس استراتژی خود در حوزه فنی و نقشه راه تدوین شده، شبکه خود را در بخش های مختلف رادیویی، انتقال، ستون فقرات و هسته، هر یک از این بخش ها توسعه داده است. الزامات حرکت به سمت 5G را فراهم می کند. به عنوان مثال استفاده از شبکه انتقال پرسرعت لایه 3 و شبکه فیبر پرسرعت و IPBH یکی از سرمایه گذاری ها و اقدامات گسترده حوزه فنی در این بخش است که در سراسر کشور نیز در حال توسعه است.

وی افزود: در این پروژه با بهره گیری از این زیرساخت پرسرعت بستر مناسبی برای انتقال داده ها با سرعت بالا با تاخیر چند دهم میلی ثانیه ایجاد شده است. علاوه بر این، این طرح پروژه بر روی یک شبکه 5G با استفاده از یک زیرساخت همگرا عملیات و آزمایش شده است.

کاظمی فرد گفت: اپراتور همراه اول تاکنون حدود 400 سایت آزمایشی را در کشور راه اندازی کرده است که برای تجاری سازی آنها منتظر دریافت مجوزهای لازم از سازمان های مربوطه است. همچنین از این حیث مرکز تحقیق و توسعه این اپراتور نیز اقداماتی را در دستور کار خود دارد که برای اجرای آن در سطح ملی در کشور با توجه به هزینه های بسیار بالای توسعه، نیاز به یک برنامه تجاری و اقتصادی است. هزینه ها را پوشش دهد در این بین، وزارت ارتباطات می تواند با تسریع و تسهیل در تخصیص باندهای فرکانسی مورد نیاز 5G به اپراتورهای بزرگ مخابراتی (و پرهیز از تکه تکه شدن باندهای فرکانسی) به رونق این خدمات در کشور کمک شایانی کند.

در پاسخ به این سوال که نقش این اپراتور در راه اندازی ربات سینا و شبکه 5G چیست؟ وی گفت: این اپراتور با راه اندازی ربات مذکور زیرساخت کامل پروژه را فراهم کرد و پارامترهای کیفی شبکه از جمله توان عملیاتی و تاخیر تامین شد. با توجه به اینکه شبکه 5G از همان BB و BH استفاده می کند و با توجه به اینکه در پایلوت های انجام شده، تجهیزات ربات سینا قابلیت اتصال مستقیم را داشته اند، تفاوت چندانی وجود ندارد، اما در صورت نیاز به اتصال از طریق شبکه رادیویی، شبکه 5G از پهنای باند کافی پشتیبانی می کند.

وی مهمترین مشکلات و الزامات شبکه 5G را هزینه بالای پیاده سازی و استقرار شبکه 5G و تخصیص فرکانس مناسب در سطح کشور می داند.

کاظمی فرد توضیح داد: بر اساس گزارش GSMA تا سال 2023 حدود 30 کشور موفق به راه اندازی این سرویس در منطقه خود شده اند و پیش بینی می شود در دو سال آینده تعداد اتصالات شبکه 5G دو برابر شود. علاوه بر این، تعداد افرادی که به شبکه 5G متصل هستند در سال 2022 از یک میلیارد نفر فراتر خواهد رفت و امسال به 1.5 میلیارد نفر خواهد رسید، قبل از اینکه تا پایان سال 2025 به 2 میلیارد نفر برسد و 5G را به عنوان سریع ترین نسل معرفی کند. 3G و 4G.

وی تاکید کرد: این شبکه بیشتر در بازارهای بالغ‌تر مانند چین، کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا دیده می‌شود، اما بازارهای در حال توسعه نیز در حال اجرا و ورود به عصر 5G هستند و در بسیاری از کشورهای دنیا پایلوت‌های 5G منتشر شده است. به عنوان نقاط داغ

وی در پایان گفت: برخی از کشورها که در صنایع مختلف پیشرفته و دارای فناوری هستند، از مزایای شبکه 5G برای ارائه خدمات پیشرفته بر اساس عمودهای مختلف 5G استفاده کرده اند که می توان از آن برای توسعه پلتفرم های تحلیل کلان داده استفاده کرد. Eshai با استفاده از یادگیری ماشین و اینترنت، پلتفرم شبکه 5G، ادغام شبکه های ماهواره ای و زمینی تحت پروتکل های 5G، و ارتباطات جهانی اینترنت اشیا، حوزه بازی و 5G FWA را برجسته کرد. همچنین در ایران اپراتور تلفن همراه اول به عنوان پیشگام در این صنعت، اقداماتی در زمینه تحقیق و توسعه نیز انجام داده است.

این مقاله که اکنون درحال مطالعه آن بودید با عنوان مهمترین مسائل و الزامات شبکه 5G چیست؟

که در تاریخ 2023-07-01 12:53:36 در پی ام آپ درج شده است توسط موتور جستجوی پی ام آپ جمع آوری شده است
به نقل از www.entekhab.ir

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا