اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

دنیای خودرو؛ لوکس ترین مدل رنو ارائه شد

پایگاه تحلیلی خبری پی ام آپ (pmup.ir):

در Automotive This Week: رونمایی از لوکس ترین مدل رنو، یک ون الکتریکی کوچک که به اندازه یک ون فول سایز جادار است، واکنش مدیر عامل فورد به ون جدید تسلا و خودروسازان آلمانی به دلیل استفاده از کار اجباری در چین شکایت کردند.

SUV لوکس رنو

رنو از یک SUV کوپه رونمایی کرده است که بهار سال آینده به عنوان لوکس ترین مدل کارخانه عرضه خواهد شد. نام این خودرو رافال است و قدرتمندترین مدل آن دارای موتور هیبریدی-الکتریکی 300 اسب بخاری خواهد بود.

شاسی بلند جدید رنو در حاشیه نمایشگاه هوایی پاریس معرفی شد. نام رافال برگرفته از هواپیمایی است که در دهه 1930 با همکاری رنو ساخته شد. در حال حاضر یک شرکت فرانسوی به نام داسو جت های جنگنده ای با همین نام تولید می کند.

دنیای خودرو؛ لوکس ترین مدل رنو ارائه شد

دنیای خودرو؛ لوکس ترین مدل رنو ارائه شدرافال، شاسی بلند لوکس رنو

رافال اولین مدلی است که به طور کامل تحت نظارت ژیل ویدال، مدیر طراحی رنو طراحی شده است. آقای ویدال دو سال پیش از پژو به رنو پیوست. یکی از مهم ترین خودروهایی که وی برای پژو طراحی کرده، نسل جدید مدل 408 است که یکی از اصلی ترین رقبای رافال است.

ظاهر رافال بر اساس الگوی جدیدی طراحی شده است تا در مدل های آینده رنو مورد استفاده قرار گیرد. جلوپنجره جلو، پرتوهای باریک و لامپ های سپر LED همیشه روشن از ویژگی های متمایز این مدل جدید هستند.

این خودروساز فرانسوی به تازگی دو خودروی شاسی بلند اسپا و آسترال را روانه بازار کرده است و رافال سومین شاسی بلندی است که در سال گذشته به خط تولید خود اضافه کرده است. هر سه SUV بر روی یک پلت فرم ساخته شده اند و رنو می گوید از نظر فنی این سه خودرو تا 75 درصد اشتراک دارند.

دنیای خودرو؛ لوکس ترین مدل رنو ارائه شد

دنیای خودرو؛ لوکس ترین مدل رنو ارائه شدرافال، شاسی بلند لوکس رنو

رافال از یک موتور هیبریدی بهره می برد و دارای یک موتور بنزینی سه سیلندر و دو موتور الکتریکی است که 200 اسب بخار قدرت تولید می کند. مصرف سوخت خودرو 4.7 لیتر در 100 کیلومتر است. رنو وعده داده است که در آینده مدل هیبریدی-الکتریکی رافال را با قدرت 300 اسب بخار تولید کند. پیش بینی می شود این مدل با نیروی برق بین 50 تا 65 کیلومتر حرکت کند.

رنو SUV جدید خود را به مجموعه ای از فناوری های جدید لوکس مجهز کرده است. چرخاندن فرمان جهت چرخ های عقب را تغییر می دهد و سقف شیشه ای بزرگ خودرو با فشار دادن یک دکمه مات می شود.

مدل های لوکس رنو در بازار موفق نیستند. قبل از رافال، لوکس ترین مدل رنو یک سدان به نام تلیسمان بود که سال گذشته به دلیل فروش ضعیف تولید آن متوقف شد. مدیر رنو، لوکا دی میو، می گوید رافال شانس خوبی برای موفقیت دارد زیرا یک SUV است.

کوچک اما جادار

دنیای خودرو؛ لوکس ترین مدل رنو ارائه شدقیمت کامیون پنجاه هزار تومان است

یک استارت آپ آمریکایی به نام Telo طرح هایی را برای یک ون برقی منتشر کرده است که به گفته خودش ابعاد یک هاچ بک کوچک و ویژگی های یک ون فول سایز دارد.

تلو توسط دو مهندس جوان به نام‌های جیسون مارکس و فارست نورث تأسیس شد. آقای مارکز متخصص سیستم های خودمختار است. آقای نورث تجربه کاری در تسلا دارد و قبلاً تجربیات ناموفقی در تاسیس کارخانه موتور سیکلت برقی داشته است. ون او توسط Yves Béhar طراحی شده است که هیچ پیشینه ای در صنعت خودرو ندارد اما به دلیل طراحی های خود برای سامسونگ و تولید کنندگان پوشاک مانند Puma و Prada مشهور است.

دنیای خودرو؛ لوکس ترین مدل رنو ارائه شدبنیانگذاران Telo، جیسون مارکس (چپ) و فارست نورث (مرکز) با طراح ون ایو بهار (راست)

دنیای خودرو؛ لوکس ترین مدل رنو ارائه شدطول وانت تلو به اندازه یک مینی کوپر است

طول این خودرو 386 سانتی متر است و هم اندازه مینی کوپر است، اما بلندتر است و برخلاف کامیون های موجود در بازار، کاپوت کشیده ای ندارد. این ترکیب باعث شده تا فضای بار و مسافر حداکثر باشد. تلو را می توان بسیار تغییر داد و بسته به نیاز می توان فضای بار یا مسافر را افزایش داد. یک ردیف صندلی در زیر قسمت بار مخفی شده است که می توان آنها را باز کرد و با قرار دادن سقف در قسمت بار، ظرفیت خودرو را به هشت نفر افزایش داد.

دنیای خودرو؛ لوکس ترین مدل رنو ارائه شدمکان بار و مسافر در حالت های مختلف قابل تغییر است.

وانت تلو دارای دو موتور الکتریکی است که در مجموع 500 اسب بخار قدرت تولید می کنند. کارخانه آمریکایی می گوید این خودرو با هر بار شارژ می تواند تا 550 کیلومتر را طی کند. حداکثر سرعت این کامیون 200 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا 60 مایل (96 کیلومتر) در ساعت چهار ثانیه اعلام شده است.

قیمت پیکاپ تلو 50 هزار دلار است و کارخانه می گوید تا پایان سال آینده 500 دستگاه از این خودرو را تولید خواهد کرد. تحویل گسترده ون در سال 2026 آغاز می شود و سالانه ده هزار دستگاه تولید می شود.

سایبرتراک از دیدگاه مدیر فورد

دنیای خودرو؛ لوکس ترین مدل رنو ارائه شدون Cybertruck اواخر سال جاری وارد بازار خواهد شد

مدیر اجرایی فورد می‌گوید نگران آمدن پیکاپ تسلا به بازار نیست و این پیکاپ، برخلاف پیکاپ برقی فورد، برای «مردم واقعی» ساخته نشده است.

تحویل وانت تسلا Cybertruck به مشتریان تا چند ماه دیگر آغاز می شود. فورد به تازگی ون برقی F150 را روانه بازار کرده است و 200000 دستگاه پیش فروش شده است. بسیاری بر این باورند که با ورود تسلا به بازار پر سود وانت، رقابت شرکت هایی مانند فورد و جنرال موتورز دشوار خواهد بود.

اما جیم فارلی، مدیر عامل فورد، در مصاحبه با کانال تلویزیونی آمریکایی CNBC، ون تسلا را “محصول جالب و گرانقیمتی که جلوی یک هتل پارک می‌شود” توصیف کرد و گفت: “من چنین ون نمی‌سازم. “من برای افراد واقعی که کار واقعی انجام می دهند کامیون می سازم، و این ماشین[es]متفاوت از Cybertruck.»[فرقدارد»[فرقدارد»

دنیای خودرو؛ لوکس ترین مدل رنو ارائه شدون برقی فورد به تازگی عرضه شده است

همزمان با رونمایی این خودرو در سال 2021، تسلا پیش فروش خودرو را با دریافت 100 دلار آغاز کرد و گفته می شود حدود 1.5 میلیون نفر برای خرید آن ثبت نام کرده اند. تحویل خودرو به مشتریان بارها به تعویق افتاده و هنوز قیمت خودرو مشخص نیست. رسانه ها پیش بینی کرده اند که قیمت پایه Cybertruck بین 60 تا 70 هزار دلار باشد. قیمت وانت فورد بسته به مدل از 60000 تا 100000 دلار متغیر است.

تحقیقات فولکس واگن در چین

دنیای خودرو؛ لوکس ترین مدل رنو ارائه شدفولکس واگن

فولکس واگن استفاده از کار اجباری در کارخانه های خود در چین را تحت فشار سهامداران و فعالان حقوق بشر بررسی خواهد کرد. الیور بلوم، مدیرعامل فولکس واگن هفته گذشته گفت که این تحقیقات توسط یک موسسه مستقل در اسرع وقت انجام خواهد شد.

یک روز قبل از اظهارات بلوم، یک سازمان غیرانتفاعی به نام مرکز اروپایی قانون اساسی و حقوق بشر از فولکس واگن، مرسدس بنز و بی ام و شکایت کرد. این موسسه سه خودروساز آلمانی را متهم کرد که از کارگرانی که بر خلاف میل خود در اردوگاه های کار اجباری در عملیات خود در استان سین کیانگ نگهداری می شوند، استفاده می کنند.

این شکایت بر اساس قانونی است که در ابتدای سال 2023 در آلمان به تصویب رسیده است و بر اساس این قانون، شرکت های بزرگ آلمانی باید رعایت حقوق بشر و میزان آلودگی محیط زیست را در فعالیت های خود بررسی کنند و به مسائل مربوط به این دو رسیدگی کنند. تم ها

در شکایتی که علیه فولکس واگن مطرح شده است آمده است: همین که کارخانه در ارومچی است برای افزایش امکان استفاده از کارگران اویغور کافی است.

فولکس واگن قبلا گفته بود که سایک، شریک چینی کارخانه، با تحقیقات مستقل موافق نیست و فولکس واگن نمی‌تواند بازرسان مستقل را بدون رضایت سایک بفرستد. آقای بلوم اکنون گفته است که گفتگوهای او با سایک در این مورد “مثمربخش” بوده است.

شکایت از بنز و بی ام و مربوط به قطعه سازان خودرو است که در سین کیانگ و استان های اطراف آن فعالیت می کنند. مرکز اروپایی قانون اساسی و حقوق بشر می گوید این خطر وجود دارد که این قطعه سازان از کار اجباری استفاده کنند.

سال گذشته، سازمان ملل گزارشی درباره اتهامات بدرفتاری با مسلمانان اویغور و سایر اقلیت ها در استان سین کیانگ چین منتشر کرد و دولت چین را به “نقض جدی حقوق بشر” متهم کرد. دولت چین این اتهام را رد می کند.

منبع: بی بی سی

این مقاله که اکنون درحال مطالعه آن بودید با عنوان دنیای خودرو؛ لوکس ترین مدل رنو ارائه شد

که در تاریخ 2023-06-28 23:33:04 در پی ام آپ درج شده است توسط موتور جستجوی پی ام آپ جمع آوری شده است
به نقل از www.entekhab.ir

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا