اخبار روز

یاران هیتلر، یاران نتانیاهو – مگتو

در جنگ جهانی دوم، قدرت‌های بزرگ در قالب «قدرت‌های محور» متشکل از آلمان، اتریش، ژاپن و ایتالیا و «نیروهای متفقین» در مقابل هم قرار گرفتند و تقریباً اکثر کشورهای جهان مجبور به فداکاری در این زمینه شدند. جنگ. پس از پایان جنگ، متحدان هیتلر و آلمان نازی توسط جامعه جهانی مسئول جنایات خود شناخته شدند و به شرکای نسل کشی هیتلر برچسب زدند. دادگاه نورنبرگ و دادگاه توکیو برای بررسی جنایات جنگی تشکیل شد و علاوه بر عوامل آلمان نازی، 28 متهم ژاپنی شامل چهار نخست وزیر، چهار وزیر خارجه، پنج وزیر جنگ و تعدادی نیز در دادگاه توکیو محاکمه شدند. از افراد دیگر

امروز نتانیاهو و اسرائیل جایگزین هیتلر و آلمان نازی شده اند. حدود شش ماه است که با وجود انواع جنایات علیه غیرنظامیان بدون توجه به تعداد مفقودین، نزدیک به چهل هزار غیرنظامی در غزه به شهادت رسیده اند. مانند جنگ جهانی دوم، برخی از کشورها مانند ژاپن و اتریش جان خود را از دست دادند و ایتالیا زمانی از جنایات هیتلر حمایت کرد و در آن شریک بود. امروز تعدادی از کشورها از جمله آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و کانادا در جنایات اسرائیل شریک هستند و این ننگ به سرعت از چشمان اسرائیل پاک نخواهد شد، متأسفانه تعدادی از کشورهای مسلمان و عربی نیز به طور مستقیم یا غیرمستقیم از آن حمایت می کنند در ادامه همکاری های اقتصادی و به ویژه فروش نفت، رژیم اشغالگر قدس و دستان آنها به خون مردم فلسطین آلوده است. اگر این کشورها شریان‌های اقتصادی رژیم صهیونیستی را قطع کنند و روابط خود را با این رژیم حداقل تا زمان برقراری آتش‌بس دائمی و تحقق شرایط حماس قطع کنند، اسراییل متحمل شکست بزرگی خواهد شد.

امروز از 12.7 میلیارد دلاری که قاره آمریکای شمالی به رژیم صهیونیستی صادر کرده است، 11.7 میلیارد دلار آن سهم آمریکاست. صادرات مواد غذایی و نفت اسرائیل از این منطقه عمدتاً توسط برزیل و آرژانتین انجام می شود. مجموع صادرات کشورهای آمریکای جنوبی به سرزمین های اشغالی حدود 1.4 میلیارد دلار است که شامل مواد غذایی کشاورزی، نفت و زغال سنگ می شود. برزیل نقش مهمی در تامین نفت اشغالگران دارد. گابن و آفریقای جنوبی از دیگر منابع مهم نفت رژیم صهیونیستی هستند. اروپا حدود 40 درصد از کالاهای وارداتی رژیم اشغالگر، عمدتاً محصولات کشاورزی، مواد شیمیایی، ماشین آلات و وسایل حمل و نقل را تامین می کند.

40 درصد انرژی مصرفی اسرائیل به نفت وابسته است و در بین کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، رژیم صهیونیستی 25 درصد نفت مورد نیاز خود را از قزاقستان و از طریق بارگیری در دریای سرخ و سیاه تامین می کند. رون ایشای، سفیر سابق اسرائیل در قزاقستان دو سال پیش اعلام کرد که ارزش نفت صادراتی این کشور به سرزمین های اشغالی سالانه 1.4 میلیارد دلار است. جمهوری آذربایجان 43 درصد نفت اشغالگران صهیونیست را با مشارکت ترکیه از طریق خط لوله باکو – تفلیس – جیهان تامین می کند. در مجموع دو کشور آذربایجان و قزاقستان روزانه 220 هزار بشکه نفت به اسرائیل صادر می کنند که حدود 60 درصد از کل صادرات نفت به رژیم صهیونیستی را شامل می شود. اسرائیل همچنین کالاهای دیگری از قزاقستان از جمله گندم، مواد معدنی، پنبه و پلاستیک به ارزش بیش از 360 میلیون دلار وارد می‌کند. صادرات رژیم صهیونیستی به قزاقستان در سال 2021 با احتساب صادرات محصولات نظامی حدود 32.5 میلیون دلار بوده است.

بر اساس گزارش انجمن صادرکنندگان ترکیه، میزان صادرات ترکیه به سرزمین های اشغالی در سال 2022 به 6.4 میلیارد دلار رسید که یک رکورد تاریخی بود، اما سهم اسرائیل از کل صادرات ترکیه در این دوره 2.6 درصد گزارش شد. صنایع ترکیه بیشترین سهم صادرات به سرزمین های اشغالی را به خود اختصاص داده است و صادرات فولاد و محصولات فولادی ترکیه به اسرائیل بیشترین حجم صادرات امارات به رژیم صهیونیستی را در سال 2022 به میزان یک میلیارد و 411 میلیون دلار یعنی تقریباً 1.8 داشته است. میلیارد دلار و در سال گذشته ارزش صادرات اسرائیل به امارات به 670 میلیون دلار رسید. صادرات مصر به سرزمین های اشغالی در سال 2022 بالغ بر 115 میلیون دلار بوده و حجم تجارت بین دو طرف به 300 میلیون دلار رسیده است. ارزش صادرات اردن به رژیم صهیونیستی با 86.2 درصد افزایش به 391.4 میلیون دلار در سال 2021 و صادرات سالانه بحرین به اسرائیل 3.5 میلیون دلار و حجم مبادلات تجاری بین دو طرف 20 میلیون دلار در سال 2021 بوده است. تجارت بین پادشاهی مراکش و اسرائیل در سال 2022 افزایش قابل توجهی را تجربه کرد و سالانه 500 میلیون دلار برآورد شد.

حامیان امروز اسرائیل مانند متحدان دیروز هیتلر رفتار می کنند و جهان هم پیمانان رژیم صهیونیستی را همانطور که دیروز متحدان آلمان نازی را قضاوت کرد، قضاوت خواهد کرد. امیدی به حامیان سنتی اسرائیل نخواهد بود امروز از کشورهای مسلمان انتظار می رود که در جنایات اسرائیل شرکت نکنند و خود را در معرض گناه نسل های آینده قرار ندهند. نقش سازمان همکاری اسلامی تأثیر عمده ای در این روند خواهد داشت.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا