عمومی

وزیر امور خارجه مجارستان می گوید سقف قیمت مضر و خطرناک است

“شورای وزیران انرژی اتحادیه اروپا احتمالا هرگز به این مکررا جلسه نداشته است، اما اکنون با توجه به بحران انرژی در اروپا توجیه شده است. سقف پیشنهادی برای قیمت گاز طبیعی اشتباه، مضر و خطرناک است، اما به نظر می رسد که هنوز می تواند معرفی شود.” به گزارش تاس، سیجارتو در فیس بوک نوشت، امروز نبرد بزرگ دیگری در بروکسل رخ خواهد داد.

پیش از این بوداپست علیه سقف قیمت گاز صحبت کرد و هشدار داد که این سقف عرضه سوخت به بازار را کاهش می دهد و باعث افزایش قیمت می شود و مصرف کنندگان برای پوشش هزینه های انرژی بیشتر در جیب خود فرو می روند.

کشورهای غربی از زمانی که این کشور عملیات نظامی خود را در اوکراین در 24 فوریه آغاز کرد، به دنبال راه‌هایی برای محدود کردن درآمد روسیه از صادرات نفت و گاز بوده‌اند. در اکتبر، اتحادیه اروپا هشتمین بسته تحریم‌ها را علیه مسکو معرفی کرد که شامل مبنای قانونی برای تنظیم یک قانون بود. سقف قیمت برای محموله های دریایی نفت روسیه به کشورهای ثالث. این بسته علاوه بر سقف قیمت نفت خام روسیه، سقفی برای محصولات پالایش شده روسیه از 5 فوریه 2023 در نظر گرفته است.

انتظار می رود روسای انرژی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در بروکسل برای توافق بر سر سقف قیمت گاز اقدام دیگری انجام دهند. آنها در گردهمایی قبلی خود نتوانستند بر سر این موضوع به توافق برسند.

SKH/PR


Source

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا