عمومی

سیاست های واشنگتن آمریکا و روسیه را در آستانه درگیری مستقیم قرار می دهد

این دیپلمات در تفسیر خود که روز دوشنبه در رابطه با بیانیه ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره “سرزنش” روسیه در بدتر شدن روابط آمریکا و روسیه توزیع کرد، تاکید کرد که “خود تلاش ایالات متحده برای حفظ هژمونی آمریکا، توسط … نادیده گرفتن واقعیت های جدید ژئوپلیتیکی و نیز عدم تمایل استکبار به گفتگوی جدی در مورد تضمین های امنیتی، به نتیجه قابل پیش بینی منجر شده است. وی گفت: «پس از فاجعه بزرگ در افغانستان، آمریکا به طور فزاینده ای به یک درگیری جدید کشیده می شود، نه تنها از رژیم نئونازی در کیف حمایت مالی و تسلیحاتی می کند، بلکه حضور نظامی خود را در میدان نیز افزایش می دهد.

زاخارووا خاطرنشان کرد: «این یک سیاست خطرناک و کوته بینانه است که آمریکا و روسیه را در آستانه درگیری مستقیم قرار می دهد. ما امیدواریم که آنها در واشنگتن صدای ما را بشنوند، هرچند تا کنون دلیلی برای خوش بینی وجود ندارد.”

به گفته وی، روسیه علاقه مند به تنش زدایی و توافق بر سر اصول همزیستی مسالمت آمیز بر اساس متقابل شدید است. ما از ارتباط با ایالات متحده در سطوح مختلف دست نمی کشیم، اما حداقل برای پیشرفت حداقلی، به حرکت متقابل نیاز داریم، که نیازمند اراده سیاسی، نگرش باز و آمادگی برای مذاکره صادقانه و بدون خط مشی دوگانه است. این دیپلمات افزود: دقیقاً همان چیزی است که واشنگتن در حال حاضر کاملاً فاقد آن است.

MP/PR


Source

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا