اخبار روز

هوندای تازه وارد بازار خودرو ایران / عکس

به گزارش مگتو هوندا سیتی یکی این یکی از قدیمی ترین محصولات این شرکت ژاپنی است که اولین بار در سال 1981 معرفی شد. این خودرو در ابتدا در قالب یک هاچ بک اقتصادی با ابعاد کوچک و مصرف سوخت بهینه ارائه شد اما پس از دو نسل تولید نسخه هاچ بک آن متوقف شد و در سال 1996 به عنوان یک سدان ساب کامپکت برای بازارهای نوظهور آسیا احیا شد.

به گزارش خودروبانک، هفتمین یا آخرین نسل هوندا سیتی در نوامبر 2019 در بانکوک تایلند رونمایی شد. این خودرو از پلت فرم مشابه هوندا جاز بهره می برد و ابعاد بزرگ تری نسبت به سدان سیویک نسل نهم دارد، اما همچنان در رده سدان ساب کامپکت یا سگمنت B قرار دارد. پس از 26 سال، نسخه هاچ بک این مدل نیز در نوامبر 2020 ارائه شد.

به طور کلی، سدان هوندا سیتی در کشورهایی مانند چین، هند، مالزی، فیلیپین، اندونزی، تایلند، مکزیک و سایر بازارهای جهانی عملکرد فروش خوبی از خود نشان داده است. به عنوان مثال، در مالزی، هوندا بیش از 80000 دستگاه در سال 2023 فروخت و سدان هوندا سیتی 30 درصد از فروش را به خود اختصاص داد. می توان گفت فروش سال گذشته بالغ بر 24 هزار دستگاه بوده که عدد بسیار خوبی است. حدود 8000 دستگاه هوندا سیتی در 6 ماه گذشته در هند فروخته شده است.

نگاهی گذرا به کابین هوندا سیتی هویت اقتصادی این خودرو را آشکار می کند. طراحی کابین و داشبورد با پیروی از الگوهای قدیمی، چندان مدرن به نظر نمی رسد و بر اساس روندهای روز طراحی شده است، البته کیفیت متریال به کار رفته در این قسمت قابل قبول است. فضای داخلی مشکی رنگ همراه با تودوزی پارچه ای و تزئینات آلومینیومی در داشبورد و کنسول مرکزی تا حدی سادگی داخلی را جبران می کند.

در مرکز داشبورد یک صفحه نمایش لمسی 8 اینچی تعبیه شده که کنترل های تهویه مطبوع اتوماتیک زیر آن قرار گرفته است. با توجه به ابعاد جمع و جور هوندا سیتی و فاصله بین دو محور 2590 میلی متری، این خودرو دارای کابینی بزرگ و جادار و مناسب برای استفاده شهری است. یکی یکی از مهمترین مزایای آن است.

تا آنجا که به طراحی بیرونی مربوط می شود، هوندا سیتی چیز خاصی ندارد و سبک طراحی آن به چند سال پیش بازمی گردد. جلوی این خودرو شباهت زیادی به دیگر محصولات هوندا دارد و چراغ های LED بزرگ و کشیده در کنار جلوپنجره لانه زنبوری یکی از عناصر برجسته در این زمینه است. در نمای جانبی خط شانه ممتد و رینگ های آلومینیومی 16 اینچی به چشم می خورد. نمای عقب نیز به سادگی طراحی شده است و با چراغ های LED کشیده در طرفین، یک سپر عظیم و یک دیفیوزر پلاستیکی مشکی مشخص می شود.

در مورد مشخصات فنی، هوندا سیتی از یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی با 121 اسب بخار قدرت و 145 نیوتن متر گشتاور استفاده می کند. این نیرو از طریق گیربکس CVT به چرخ های جلو منتقل می شود. شتاب صفر تا صد این سدان 1189 کیلوگرمی 10.8 ثانیه و حداکثر سرعت 198 کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت ترکیبی 6.2 لیتر در هر 100 کیلومتر برآورد شده است.

هوندا سیتی از نظر امکانات و تجهیزات به 6 ایربگ، سیستم های کنترل پایداری، ترمز ABS، هشدار فشار باد لاستیک، کروز کنترل، ایموبلایزر و سایر تجهیزات ایمنی مجهز شده است. در بخش امکانات رفاهی نیز می توانید سیستم ورود و استارت بدون کلید، دوربین دید عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلی راننده برقی، رینگ های آلومینیومی 16 اینچی و صفحه نمایش لمسی 8 اینچی با قابلیت اتصال به اپل کارپلی و اندروید اتو را شامل شود. ، چراغ های LED جلو و عقب و موارد دیگر ذکر شده است.

۲۲۷۲۲۷

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا