اخبار روز

نتایج تحقیقات جدید؛ این غذا خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد

به گزارش مگتو، نتایج تحقیقات جدید حاکی از آن است که یک ماده شیمیایی که هنگام تجزیه قند در بدن تولید می شود ممکن است در ایجاد سرطان نقش داشته باشد.

همشهری آنلاین در گزارشی نوشت: آیا شکر سرطان را تغذیه می کند یا خیر؟ چندین دهه است که این موضوع در میان کارشناسان و دانشمندان بهداشتی مورد بحث بوده است. به عنوان مثال، برخی می گویند چاقی ناشی از رژیم غذایی ناسالم و پر قند عاملی است که خطر ابتلا به سرطان را در افراد افزایش می دهد، در حالی که سایر محققان می گویند که مستقل از چاقی، قند با افزایش مسیرهای متابولیک گلوکز و چربی از طریق التهاب، خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

در یک مطالعه جدید، دانشمندان دانشگاه ملی سنگاپور ارتباط احتمالی بین رژیم غذایی نامناسب و خطر ابتلا به سرطان را بررسی کردند. آنها در تحقیقات خود دریافتند که یک ماده شیمیایی که هنگام تجزیه قند در بدن تولید می شود می تواند منجر به نقص در NA و افزایش خطر ابتلا به سرطان در طول زمان شود. نتایج پژوهشگران این مطالعه در مجله (Cell) منتشر شد.

در بخش اول این تحقیق، دانشمندان افرادی را که جهش در ژن BRCA2 (ژنی که خطر ابتلا به سرطان سینه یا تخمدان را در افراد افزایش می‌دهد) به ارث برده بودند، مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش بهداشت نیوز، آنها کشف کردند که سلول های افراد دارای ژن معیوب BRCA2 به اثرات متیل گلیوکسال، محصول جانبی گلیکولیز (فرایند متابولیک که گلوکز را به انرژی برای سلول ها تبدیل می کند) حساس هستند. محققان همچنین دریافتند که متیل گلیوکسال می تواند باعث نقص DNA شود که می تواند نشانه های اولیه سرطان باشد. علاوه بر این، این مطالعه نشان داد که افراد بدون جهش ژن BRCA2، از جمله افراد مبتلا به پیش دیابت یا دیابت، می توانند سطوح بالایی از متیل گلیوکسال داشته باشند.

پروفسور آشوک ونکیتارامان، دانشمند ارشد این مطالعه، در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «تحقیقات ما نشان می‌دهد که بیماران با سطوح بالای متیل گلیوکسال ممکن است در معرض خطر ابتلا به سرطان باشند.» متیل گلیوکسال را می توان به راحتی با آزمایش خون تشخیص داد. علاوه بر این، سطوح بالای متیل گلیوکسال معمولاً با دارو قابل کنترل است. تغذیه کافی، یکی این یکی از مهم ترین راه های پیشگیری از ابتلا به سرطان است.

علاوه بر آسیب رساندن به DNA، محققان دریافتند که متیل گلیوکسال می تواند به طور موقت برخی از ژن های پیشگیری کننده از سرطان را غیرفعال کند. این تیم می‌گوید یافته‌ها نشان می‌دهد که رژیم غذایی نامناسب یا دیابت کنترل‌نشده می‌تواند باعث غیرفعال شدن مکرر این ژن‌ها شود و در طول زمان خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

از آنجایی که این مطالعه به عنوان بخشی از آزمایش‌های آزمایشگاهی انجام شد، دانشمندان می‌گویند که نتایج آنها باید روی جوندگان آزمایش شود و در آزمایش‌های بالینی بیشتر مورد بررسی قرار گیرد. با این حال، نتایج نشان می دهد که عادات غذایی، مانند رژیم غذایی سرشار از قند، می تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

دکتر دکتر گفت: ما این مطالعه را با هدف درک عواملی که خطر ابتلا به سرطان را در خانواده‌های مستعد ابتلا به این بیماری افزایش می‌دهند آغاز کردیم. لی رن کنگ، اولین نویسنده این مطالعه از مرکز تحقیقات سرطان در دانشگاه ملی سنگاپور یک عامل را کشف کرد. این یافته‌ها مکانیسمی را ارائه می‌کنند که مسیر مصرف انرژی کلیدی را با توسعه سرطان مرتبط می‌کند. آنها آگاهی را در مورد تأثیر رژیم غذایی و کنترل وزن در مدیریت خطر سرطان افزایش می دهند.

۴۷۲۳۶

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا