اخبار روز

مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه باشید/ چگونه هندوانه ناسالم را تشخیص دهید؟

هندوانه نوعی میوه آبدار است که معمولا در تابستان مصرف می شود.

به گزارش همشهری، این میوه پرطرفدار گاهی می تواند حاوی نیترات باشد که معمولاً به دلیل کودهای شیمیایی یا محصولات کشاورزی مورد استفاده در کشت آن است.

با دانستن علائم نیترات در هندوانه که در ادامه به آن می پردازیم، از مصرف این هندوانه ها خودداری کنید تا دچار عوارض و مسمومیت نشوید. برای اینکه بدانید هندوانه ای که خریداری کرده اید حاوی نیترات است یا خیر، با ما همراه باشید.

یک تکه تفاله هندوانه را در آب قرار دهید

برای بررسی میزان نیترات هندوانه و جلوگیری از مسمومیت، می توانید یک تکه تفاله هندوانه را در آب تمیز قرار دهید و صبر کنید.

اگر آب تغییر رنگ داد و به رنگ صورتی روشن در آمد، نشانه این است که هندوانه نیترات زیادی دارد و بهتر است از مصرف خودداری شود.

رنگ زرد پوست هندوانه نشان دهنده میزان بالای نیترات است

نیتروژن یک عنصر ضروری برای رشد گیاه است، اما برخی از کشاورزان برای تسریع رشد هندوانه از نیترات بیش از حد در کشت هندوانه استفاده می کنند. این عمل می تواند منجر به تجمع نیترات های اضافی در پالپ هندوانه شود که مصرف آن منجر به مسمومیت می شود.

به همین دلیل، مهم است که به یاد داشته باشید که زرد شدن پوست هندوانه نشانه افزایش نیترات است. هنگام خرید هندوانه به رنگ پوست آن توجه کنید. اگر رنگ زرد است بهتر است آن را نخرید. علاوه بر این، گوشت هندوانه نباید دارای رگه های سفید باشد.

هندوانه ای که وسطش سوراخ باشد مشکوک است

اگر در مرکز هندوانه سوراخ بزرگ و عمیقی وجود داشته باشد، ممکن است نشانه استفاده از هورمون رشد یا باقی مانده در هندوانه باشد. هندوانه حاوی هورمون های رشد ممکن است مواد مضر را جذب کرده و مصرف آن باعث مسمومیت شود. بهتر است از هندوانه هایی با سوراخ های بزرگ و عمیق خودداری کنید.

برای شناسایی هندوانه ای که ممکن است مشکل داشته باشد، باید وزن آن را بررسی کنید. هندوانه ها باید نسبت به اندازه شان سنگین و سفت باشند. اگر احساس می کنید هندوانه خیلی سبک است یا احساس می کند هوای زیادی در آن وجود دارد، احتمالاً مشکلی وجود دارد. هندوانه ای که به خوبی رسیده باشد وقتی بلند می شود بسیار سنگین است.

سوراخ های هندوانه را بررسی کنید

ایجاد سوراخ در هندوانه می تواند ناشی از حشرات یا مشکلات رشد باشد. در برخی موارد، این سوراخ ها به عنوان نشانه ای از حشرات دیده می شوند، اما در واقعیت می توانند مربوط به سطوح بالای نیترات باشند. حتی اگر داخل هندوانه خوب باشد، وجود سوراخ می تواند باعث خراب شدن گوشت هندوانه شود. بنابراین بهتر است هندوانه سوراخ دار نخرید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا