اخبار روز

طراحی کوپه، عملکرد پیکاپ؛ یکی عجیب ترین خودروهای امسال رونمایی شد (+عکس)

استودیوی معروف ایتالیایی ایتال دیزاین، کانسپت الکتریکی جدید خود را با نام Quintessenza ارائه کرد. این مفهوم الکتریکی کاملاً طراحی شده، شیوه‌های طراحی معمولی خودرو را به چالش می‌کشد و قدرت و تجمل یک کوپه اسپرت را با قابلیت‌های یک کامیون وانت ترکیب می‌کند.

به گفته زومیت، Quintsenza طراحی جسورانه و آینده نگرانه ای دارد. هنگامی که عقب خودرو بسته می شود، تصویری شبیه به کوپه ها ایجاد می شود. اما باز شدن سقف و قسمت عقب ظاهری شبیه وانت به خودرو بخشیده است.

طراحی کوپه، عملکرد پیکاپ؛ یکی عجیب ترین خودروهای امسال معرفی شدند

کانسپت جدید ایتال دیزاین تمرکز ویژه ای بر سرنشینان خودرو دارد. اشکال ساده و صاف فضایی مینیمال و کاربردی ایجاد کرده اند. سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو را می توان با تلفن سرنشین ادغام کرد تا تجربه بصری و صوتی بهتری را ارائه دهد.

طراحی کوپه، عملکرد پیکاپ؛ یکی عجیب ترین خودروهای امسال معرفی شدند
طراحی کوپه، عملکرد پیکاپ؛ یکی عجیب ترین خودروهای امسال معرفی شدند

نمایش اطلاعات پیوسته اجازه می دهد تا مناطق مورد علاقه و اطلاعات ناوبری بر روی صفحه نمایش داده شود و مسافران را دائما با اطلاعات جدید سرگرم کند.

یکی یکی از ویژگی های خاص Quintessenza چیدمان صندلی آن است. صندلی های عقب قابلیت چرخش 180 درجه ای دارند تا بتوانید در حالت پیکاپ دید خوبی از فضای بیرون داشته باشید. از یخچال برای نگهداری نوشیدنی ها و مواد غذایی استفاده می شود.

طراحی کوپه، عملکرد پیکاپ؛ یکی عجیب ترین خودروهای امسال معرفی شدند

طراحی ایتالیایی

Quintessence از یک باتری 150 کیلووات ساعتی استفاده می کند. موتورهای الکتریکی این خودرو در محورهای جلو و عقب می توانند حدود 777 اسب بخار قدرت تولید کنند. با این قدرت خودروی مذکور می تواند در کمتر از سه ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. ایتال دیزاین ادعا می کند خوردو جدیدش می تواند 750 کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند.

Quintessence در رده خودروهای سنتی نمی گنجد. بنابراین نمی توان آن را کوپه یا پیکاپ نامید. هدف Italdesign دقیقاً همین بود. این به معنای کنار زدن مرزهای طراحی و ایجاد نسل کاملاً جدیدی از خودروهای الکتریکی است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا