دانستنی ها

مراقب مسمومیت این گونه هندوانه ها باشید

سوراخ‌های هندوانه ممکن است ناشی از حشرات یا مشکلات رشد باشد.

به گزارش همشهری، هندوانه نوعی میوه آبدار است که عموماً در فصل تابستان مصرف می شود.

این میوه محبوب گاهی اوقات می تواند حاوی نیترات باشد، معمولاً از کودهای شیمیایی یا محصولات کشاورزی مورد استفاده برای رشد آن.

با دانستن علائم نیترات در هندوانه که در ادامه به آن می پردازیم، از مصرف این هندوانه ها خودداری کنید تا دچار عوارض و مسمومیت نشوید. با ما همراه باشید تا بفهمیم هندوانه ای که خریداری می کنید حاوی نیترات است یا خیر.

یک تکه از گوشت هندوانه را در آب بریزید

برای کنترل میزان نیترات هندوانه و جلوگیری از مسمومیت می توانید تکه ای از گوشت هندوانه را در آب تمیز قرار دهید و صبر کنید.

اگر آب تغییر رنگ داد و به رنگ صورتی تند در آمد، این نشانه وجود نیترات زیاد در هندوانه است و بهتر است از مصرف آن خودداری کنید.

رنگ زرد پوست هندوانه نشان دهنده سطوح بالای نیترات است.

نیتروژن یک عنصر ضروری برای رشد گیاه است، اما برخی از پرورش دهندگان هندوانه از نیترات بیش از حد برای کمک به رشد سریع تر هندوانه استفاده می کنند. این عمل می تواند باعث تجمع بیش از حد نیترات در گوشت هندوانه شود که مصرف آن می تواند منجر به مسمومیت شود.

بنابراین نباید فراموش کرد که زردی پوست هندوانه نشانه افزایش نیترات است. هنگام خرید هندوانه به رنگ داخل پوست آن توجه کنید. اگر رنگ آن زرد است بهتر است آن را نخرید. همچنین روی گوشت هندوانه نباید رگه های سفیدی وجود داشته باشد.

هندوانه با سوراخ در وسط مشکوک است

اگر سوراخ بزرگ و عمیقی در وسط هندوانه وجود داشته باشد، ممکن است نشانه استفاده از هورمون رشد یا باقی مانده در هندوانه باشد. هندوانه حاوی هورمون رشد ممکن است مواد مضر را جذب کرده و مصرف آن منجر به مسمومیت شود. بهتر است از هندوانه هایی با سوراخ های بزرگ و عمیق خودداری کنید.

برای تشخیص هندوانه ای که ممکن است مشکل داشته باشد، باید وزن آن را بررسی کنید. هندوانه باید نسبت به اندازه اش سنگین و محکم باشد. اگر احساس می کند هندوانه خیلی سبک است یا هوای زیادی در آن وجود دارد، احتمالاً مشکلی وجود دارد. هندوانه ای که به خوبی رسیده باشد، هنگام بلند شدن بسیار سنگین خواهد بود.

سوراخ های هندوانه را بررسی کنید

سوراخ‌های هندوانه ممکن است ناشی از حشرات یا مشکلات رشد باشد. در برخی موارد، این سوراخ ها ممکن است به عنوان نشانه ای از حشرات درک شوند، اما ممکن است در واقع به سطوح بالای نیترات مربوط باشند. حتی اگر داخل هندوانه خوب باشد، سوراخ بودن آن می تواند گوشت هندوانه را خراب کند. بنابراین بهتر است هندوانه سوراخ دار نخرید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا