اخبار روز

شروع کن با اردیبهشت ماه قدیمی ترین بارش شهابی را تماشا کنید

بارش شهابی شیلیاقی، قدیمی ترین بارش شهابی ثبت شده، از دوم تا سوم می درخشد. اردیبهشت ماه به دیگران نشان دهید

به گزارش ایسنا، این یک رویداد بارش شهابی سالانه است که به باران شهابی لیرید معروف است و از اواسط تا اواخر فروردین (اوایل) رخ می دهد. اردیبهشت ماه) رخ می دهد نزدیک است.

به گفته هوش مصنوعی، بارش شهابی شالیاقی قدیمی ترین بارش شهابی ثبت شده است که هنوز قابل مشاهده است.

لازم به ذکر است که این بارش شهابی اولین بار در سال 687 قبل از میلاد اتفاق افتاد. ضبط شده بود.

این انفجار شهاب سنگ از سراسر جهان قابل مشاهده است.

در طول فعالیت این بارش شهابی، زمین از میدان باقیمانده دنباله دار C/1861 G1 Thatcher (C/1861 G1 Thatcher) عبور می کند.

این زباله‌ها در جو زمین می‌سوزند و رگه‌های درخشانی از نور به نام شهاب‌سنگ یا معمولاً دنباله‌دار تولید می‌کنند.

کارشناسان می گویند در اوج این بارش به طور معمول در هر ساعت 10 تا 20 شهاب تولید می شود.

موزه سلطنتی گرینویچ (RMG) گفت که این قدیمی ترین بارش شهابی ثبت شده است که هنوز قابل مشاهده است و اولین بار در سال 687 قبل از میلاد رخ داده است. ضبط شده بود.

بسته به شرایط زمین، عصر روز 21 آوریل بهترین زمان برای مشاهده بارش شهابی شالیاقی است. اردیبهشت ماه) تا سحر روز 22 آوریل اردیبهشت ماه) شروع می شود. انتظار می رود اوج در 22 آوریل در ساعت 09:23 UTC (12:53 به وقت ایران) برسد.

کارشناسان می گویند اوج بارش شهابی شیلیاقی کوتاه است و مانند برخی دیگر از بارش های شهابی چند هفته طول نمی کشد.

علاوه بر این، رصد این بارش شهابی ممکن است با ظهور ماه کامل در آسمان همزمان باشد، زیرا ماه کامل در 23 آوریل 2024 در ساعت 23:49 UTC ظاهر می شود.

پیش بینی می شود بارش شهابی شالیاقی از 15 تا 29 آوریل 2024 ادامه یابد.

بارش شهابی در سراسر آسمان دیده می شود. مسیر آنها قابل ردیابی است و به نظر می رسد آنها در صورت فلکی لیرا، به طور خاص از ستاره آلفا لیرا یا وگا ظاهر شده اند، اما این شهاب ها هیچ ارتباطی با این گروه ستاره ای دوردست ندارند.

جهتی که به نظر می رسد این شهاب ها از آن می آیند با حرکت زمین و خود تعیین می شود. همه شهاب ها تقریباً به موازات یکدیگر می آیند، مانند خطوط بزرگراه.

ستاره شناسان می گویند در یک آسمان تاریک بدون حضور ماه، در هر ساعت 10 تا 15 شهاب را می توان رصد کرد. البته پرش های غیرمنتظره این شهاب ها می تواند منجر به سرعت 100 شهاب در ساعت شود.

با این حال، بارش شهابی برای بینندگان نیمکره جنوبی به وضوح قابل مشاهده نخواهد بود زیرا نقطه درخشان بارش شهابی بر روی قسمت شمالی آسمان قرار دارد.

کارشناسان می گویند یک شهاب سنگ در این باران به ندرت آنقدر درخشان می شود که بتواند حتی از درخشان ترین سیارات، از جمله زهره، که درخشان ترین جرم محسوب می شود، پیشی بگیرد و به عنوان یک توپ آتشین طبقه بندی شود.

بینندگانی که مایل به تماشای بارش شهابی شالیاقی هستند باید از مناطقی با کمترین آلودگی نوری دیدن کنند تا تجربه ای بی نظیر از تماشای این بارش شهابی داشته باشند. همچنین به آنها توصیه می شود که چشمان خود را به مدت 20 تا 30 دقیقه با آسمان تاریک تنظیم کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا