اخبار روز

کرایه مترو، اتوبوس و تاکسی گران شد


به گزارش مانیبان، جعفر تشری هاشمی درباره نرخ جدید کرایه های حمل و نقل عمومی در پایتخت گفت: شورای شهر تهران سال گذشته نرخ کرایه حمل و نقل عمومی اعم از تاکسی، مترو و اتوبوس را برای سال جاری تصویب کرد و نمایندگان تلاش کردند. با توجه به شرایط اقتصادی و افزایش قیمت ها، در نظر بگیرید که افزایش قیمت در حوزه مترو و اتوبوس به دلیل اینکه متعلق به شهرداری تهران است و یارانه دریافت می کند، حداقل است. اما در مورد اتوبوس ها و تاکسی های بخش خصوصی، قیمت ها باید به گونه ای تعیین شود که راننده تاکسی و بخش خصوصی در رانندگی با اتوبوس متضرر نشوند.

در راستای این سیاست کلی، قیمت ورودی مترو در داخل تهران تنها 16 درصد افزایش یافت. وی با بیان اینکه این درصد افزایش به دلیل دور بودن از نرخ تورم به نفع مسافران خواهد بود، ادامه داد: بر این اساس تا 30 کیلومتر کرایه محاسبه می شود و اگر بیش از 30 کیلومتر سفر کنید، کرایه محاسبه نمی شود. بنابراین قیمت بلیت تکی که در حال حاضر 3300 تومان است در سال 1393 حداکثر 4300 تومان خواهد بود و افزایش 30 درصدی قیمت خطوط برون شهری پرند و هشتگرد را در نظر گرفته ایم.

وی با بیان اینکه قیمت بلیت برای ورود به اتوبوس های تندرو و معمولی 22 درصد افزایش یافته است، افزود: برای اتوبوس های تندرو 20 درصد و برای اتوبوس های معمولی 40 درصد، یعنی اگر بگویم در حوزه اتوبوسرانی، چند درصد رشد کرده ایم؟ قیمت اتوبوس های تندرو به طور متوسط ​​21 درصد و اتوبوس های معمولی 30 درصد نسبت به سال 1402 رشد داشته است و در اتوبوس های ارائه دهنده سرویس ایاب و ذهاب شاهد رشد 40 درصدی بوده ایم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شهرداری تهران در خصوص قیمت تاکسی در سال جاری با تاکید بر اینکه حداکثر رشد 45 درصدی برای کرایه تاکسی خواهیم داشت، گفت: البته دقت داشته باشید که در مورد تاکسی های خطی، شیب ضریب مسیرها محاسبه می شود یعنی به طور میانگین 15 درصد افزایش می یابد که البته این مسیرها شناسایی و به صورت عمومی اعلام می شود.

تشری هاشمی با تاکید بر اینکه استاندار نرخ ها را تایید کرد، تصریح کرد: بر این اساس از شنبه اول نرخ ها افزایش می یابد. اردیبهشت ماه ماه جاری معتبر است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا