اخبار روز

در روز طبیعت، ورود گردشگران به میانکالا ممنوع شد

محیط زیست مازندران روز پنجشنبه اعلام کرد با توجه به مصادف شدن سالروز شهادت حضرت علی (ع) و روز طبیعت (13). فروردین) ورود مسافران و گردشگران به پناهگاه حیات وحش میانکالا ممنوع شد.

محیط زیست مازندران از ممنوعیت ورود مسافران و گردشگران به میانکالا در روز طبیعت خبر داد.

به گزارش ایرنا، منطقه مازندران روز پنجشنبه اعلام کرد که به دلیل مصادف شدن سالروز شهادت حضرت علی (ع) و روز طبیعت (13). فروردین) ورود مسافران و گردشگران به پناهگاه حیات وحش میانکالا ممنوع شد.

به دلیل مصادف شدن روز شهادت حضرت علی (ع) و روز طبیعت (13) فروردین) و بر اساس تصمیمات شورای حمایت از حقوق وزارت دارایی بهشهر، ورود مسافران و گردشگران به پناهگاه حیات وحش میانکالا در آن روز ممنوع شد.

در این اطلاعیه از مسافران و گردشگران خواسته شده در روز طبیعت (23 آذر) از پناهگاه حیات وحش میانکالا بازدید کنند. فروردین) گروه کر.

این تالاب دارای ذخیره گاه طبیعی به مساحت حدود 22000 هکتار در مازندران و انواع گیاهان از جمله درختان سازیل و انار وحشی است که غذای برخی از پرندگان را تامین می کند و توانسته میزبان بیش از 500 گونه جانوری باشد. نوعی بهشت ​​پرندگان در استان. به نام و با این تنوع زیستی به عنوان یکی توسط سازمان های جهانی حفاظت از محیط زیست به عنوان یکی از ذخایر زیست کره جهان معرفی شده است.

تالاب میانکاله را باید بهشت ​​پرندگان و پرنده نگری نامید. سی و ششمین تالاب ثبت شده در جهان و اولین تالاب ثبت شده در کنوانسیون بین المللی تالاب های رامسر یکی یکی از 650 ذخیره گاه زیست کره جهان به وسعت 48000 هکتار در شرق استان مازندران و هم مرز با استان گلستان قرار دارد و زیستگاه 130 گونه پرنده مهاجر با جمعیتی در حدود 1.5 میلیون پرنده است. .

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا