اخبار روز

قالیباف: در جمهوری اسلامی همه سر کاریم/ هانیه: طوفان الاقصی آغاز پایان رژیم صهیونیستی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مگتو، محمدباقر قالیباف روز پنجشنبه در دیدار با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) که در راس هیاتی به تهران سفر کرده بود، گفت: غزه امروز دارای یک نقطه امید و موفقیتی که فراتر از منطق جامعه است. جهانی بود و با گذشتن از بیست و پنجمین هفته و یکصد و هفتاد و پنجمین روز مقاومت مردم فلسطین، شاهد مقاومت ایمان در برابر کفر هستیم. مردم غزه توانسته اند به قرآن توکل کنند و ما باید این پیروزی را به شما تبریک بگوییم.

به گزارش ایرنا، سخنگوی شورای اسلامی شهر عملیات طوفان الاقصی را نقطه عطفی در تاریخ سیاسی و نظامی کشورهای اسلامی دانست و گفت: این عملیات تحلیل ها و راهبردهای دشمنان و دوستان ما را به دو مقطع قبل و بعد تقسیم کرد. ما یک بار دیگر این پیروزی را به شما و همه گروه های مقاومت فلسطین تبریک می گوییم.

وی همچنین تصریح کرد: همه ما در جمهوری اسلامی در میدان هستیم و همیشه در دفاع از فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی حمایت خود را داریم.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه برنده نهایی این نبرد ظاهراً طرفی است که بیشتر مقاومت می کند، اظهار داشت: این جنگ با تهاجم کم و بیش تعیین نمی شود، بلکه با مقاومت پایدار مشخص می شود و طرفی که مقاومت بیشتری می کند، این است. برنده نهایی

رئیس قوه مقننه در ادامه با بیان اینکه از آنجایی که مدت این جنگ از سه ماه گذشته است، استراتژی جنگی متفاوتی را نسبت به ابتدای جنگ انتخاب کرده است، تصریح کرد: مقاومت باید در عرصه‌های مختلف تلاش کند. در این میان باید توجه ویژه ای به مردم غزه برای تحمل این شرایط سخت شود. همچنین همه دست اندرکاران جبهه مقاومت همگرا و هم افزا باید گام بردارند و حرکت کنند.

رئیس قوه مقننه کشورمان در ادامه با بیان اینکه درک می کنیم که مردم غزه، کرانه باختری و همه رزمندگان جبهه مقاومت در شرایط بسیار سختی قرار دارند، یادآور شد: صراحتاً مقاومت و فداکاری در… اقتدار مبتنی بر اصولی است که مورد تاکید قرار گرفته و باقی مانده است. و اگر به سنت ها و وعده های الهی و ایمان قرآن اعتقاد دارید، چنین مقاومتی از توان یک انسان عادی خارج بود.

قالیباف همچنین با بیان اینکه علیرغم همه وجود و تجربیات خود، این مشکل را درک می کنیم و می دانیم که این مقاومت نه تنها در عرصه نظامی و مقاومت کم نظیر نیست، گفت: از یک سو در عرصه نظامی، جبهه مقاومت همواره در اختیار دارد. پس از شش ماه جنگ همچنان قدرت نظامی دارد و می‌جنگد و رژیم صهیونیستی را از دستیابی به اهدافش باز داشته است و از سوی دیگر مردم غزه چنین شرایط سختی را تحمل کرده‌اند و در حال بازگرداندن فضای زندگی هستند. آنها فشار را تحمل می کنند و جبهه مقاومت را همراهی می کنند که توجه ما را به آنها سخت تر و مدیون آنها می کند.

رئیس مجلس همچنان موضوع فلسطین را یادآوری کرد یکی یکی از دغدغه های امروز رهبری است، به همین دلیل شورای اسلامی از شما حمایت می کند و ما از جبهه مقاومت حمایت لازم را می کنیم.

قالیباف با یادآوری این نکته که سنت های الهی همچنان همان گونه است که خداوند فرموده و وعده روشن الهی است، گفت: این جنگ شبیه جنگ احزاب ذکر شده در قرآن و مانند جنگ احزاب است. دشمنان در مقابل جبهه اسلام جمع شده اند.

وی افزود: در سوره احزاب نیز می‌بینیم که عده‌ای منافق، کافر و عناصر ضعیف هستند و وقتی چشمشان به بزرگی و عظمت ظاهری دشمن می‌افتد، می‌ترسند و صحنه را ترک می‌کنند، اما یکی دیگر. گروهی از مؤمنان وقتی طرف های متخاصم را دیدند گفتند: به اخلاص خدا و رسول ایمان آوردند و با آنها به جنگ رفتند، تا جان خود را از دست دادند رنج کشیدند، اما در نهایت به بزرگترین پیروزی رسیدند. امروز به لطف خداوند باید نشان دهیم که مومن وفادار به عهد هستیم. خدایا خط مقدم ایمان، تو این جنگ حتما پیروز خواهی شد.

هنیه: نبرد طوفان الاقصی آغاز پایان رژیم صهیونیستی است

در این دیدار اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس از استقبال گرم و ابراز احساسات محبت آمیز رئیس مجلس و همچنین پذیرفتن اطاعت و تبریک عید نوروز باستانی قدردانی کرد و گفت: در تمامی سفرهایمان به ایران، فرصت دیدار با شما در مجلس شورای اسلامی را خواهم داشت.» جایی که نماد و بیان تاریخ و تمدن ملت مسلمان ایران است. یکی یکی از مظاهر پیوند ایران با مشکل اصلی جهان اسلام یعنی مسئله فلسطین است. فلسطینی که دل همه فرزندان اسلام را به خود جلب می کند، مسجد الاقصی است.

وی در ادامه با بیان اینکه از جلسات پیرامون فلسطین در کمیسیون های مختلف مجلس مطلع هستیم، گفت: بنابراین شورای اسلامی را حامی فلسطین و مقاومت فلسطین می دانیم و از این بابت قدردان هستیم.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در ادامه گزارشی از وضعیت کنونی غزه در سایه عملیات طوفان الاقصی و شرایط انسانی و سیاسی در نوار غزه گفت: نبرد کنونی نقطه عطفی در تاریخ، رویارویی با رژیم صهیونیستی است که نتایج آن شامل راهبردی عمیق برای فلسطین، جهان اسلام، جهان عرب و کل جهان است. بنابراین، دوره بعد از عملیات طوفان الاقصی قطعاً با دوره قبل متفاوت است.

هنیه در ادامه با بیان اینکه در پی این عملیات به پایان ششمین ماه مقاومت ملت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی نزدیک می شویم، یادآور شد: در این ماه ها ملت فلسطین با نسل کشی مواجه شده است.

رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در این جنگ سه هدف داشت: نابودی جهاد، حماس و جنبش های مقاومت، بازپس گیری اسرای صهیونیستی در دست فلسطینی ها و اخراج مردم برای وارد کردن غزه به داخل. صحرای سینا و تخلیه آن. پاکسازی غزه از وجود مردم یکی از اهدافی است که صهیونیست ها دنبال می کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه صهیونیست ها معتقدند با این اهداف می توانند اوضاع سیاسی و امنیتی غزه را به کلی تغییر دهند، گفت: به ویژه در فضای کلی مسئله فلسطین، غزه نوک پیکان مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است. تلاش آنها به دنبال حذف غزه از محور مقاومت و آوردن آن به محور سازش است.

هانیه ادامه داد: دشمن با وجود همه جنایات، تخریب ها و تلاش ها برای آوارگی و شهادت مردم و تخریب زیرساخت ها، از بعد نظامی نتوانسته به همه اهداف خود دست یابد. اهداف دشمن به دلیل صلابت افسانه ای مردم غزه ناموفق و شکست خورده بود.

این مقام ارشد فلسطینی به عوامل اصلی مقاومت قهرمانانه فلسطینیان اشاره کرد. یکی وی به یکی از قدرتمندترین ارتش های منطقه تبدیل شده است، گفت: آمریکا مسئول این جنگ علیه غزه است و بایدن در ابتدای جنگ در سفر به سرزمین های اشغالی شخصا ریاست شورای جنگ رژیم صهیونیستی را برعهده داشت. راهبردهای جنگ را تعیین کرد و در این شرایط با این باور که صهیونیست ها در مدت کوتاهی پیروز می شوند و غزه خالی از سکنه خواهد شد، کشور را ترک کرد. دیدیم که به هیچ کدام از آرزوهایش نرسید.

هنیه افزود: اولین عامل این است که جامعه فلسطین به طور عام و مردم غزه به طور خاص مؤمن، مؤمن قرآن و مجاهد هستند. این افراد با ایمان و جهاد پرورش یافته اند و ده ها عالم دینی و جهادگر تربیت کرده اند که منجر به تشکیل یک هسته مرکزی قدرتمند برای مقاومت در برابر این تجاوز شده است. حدود 90 هزار قرآن آموز در غزه داریم. مجاهدینی که در 16 مهر این عملیات باشکوه را انجام دادند عموماً قرآن آموز بودند که اکثر شهدای ما نیز قرآن آموز بودند و این باعث می شود جامعه غزه در برابر طوفان های شدید مقاومت کند.

وی ادامه داد: عامل دوم این بود که همه گروه های مقاومت و حماس یک آمادگی کامل و راهبردی را در یک دوره طولانی ایجاد و توسعه دادند و این آمادگی نظامی، روحی و معنوی برای مجاهدین سال ها انجام شد.

رئیس دفتر سیاسی حماس ضمن قدردانی از حمایت جمهوری اسلامی ایران از جبهه مقاومت گفت: باید از شهید حاج قاسم سلیمانی نیز تشکر کنم و بسیار سپاسگزارم که راه ایشان ادامه دارد. سایر نیروهای جبهه مقاومت به ویژه از لبنان و سوریه برای مبارزه با رژیم صهیونیستی بسیار مهم هستند.

هنیه افزود: رفاقت و همبستگی فلسطینیان در کرانه باختری، قدس و سرزمین های اشغالی و همکاری ملت ها و ملت های مسلمان در کنار دیگر ملت های آزاده عامل دیگر تداوم مقاومت مردم غزه بود.

وی در ادامه این جنگ را با دیگر جنگ ها و رویارویی با رژیم صهیونیستی متفاوت دانست و افزود: این جنگ جنگ مرگ و زندگی است و رژیم صهیونیستی نیز با همین نگاه وارد میدان شد، بنابراین جنگی استراتژیک است که ما توانستند در این جنگ شرکت کنند. راه دستیابی به پیروزی های استراتژیک.

هنیه همچنین با بیان اینکه امروز مردم غزه نیازمند کمک جدی و همه جانبه هستند، اظهار کرد: بر اساس گزارش ها بیش از 30 هزار شهید مجروح و مدفون در زیر آوار داریم. جنایات اسرائیلی ها بسیار گسترده است. به عنوان مثال، تصاویر دیروز رسانه های غزه نشان می دهد که صهیونیست ها تعدادی فلسطینی را که پرچم سفید حمل می کردند به ضرب گلوله به گلوله بستند و در هنگام مجروح شدن با لودرهای خود آنها را زنده و دسته جمعی دفن کردند تا از جنایت دست برندارند.

رئیس دفتر سیاسی حماس در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه نتیجه دادگاه لاهه باید این باشد که رژیم صهیونیستی نسل کشی کرد، گفت: ما مسیر سیاسی را در کنار مسیر نظامی دنبال می کنیم اما سیاست نظامی را دنبال می کنیم. مهمتر از این است: ما آن را داریم زیرا صهیونیست ها قصد دارند هر چیزی را که نمی توانند در میدان جنگ در میز مذاکره به دست آورند از ما بگیرند و این چیزی نیست که ما به دنبال آن هستیم. ما فقط به دنبال پیروزی نهایی و اخراج صهیونیست ها از فلسطین هستیم.

۱۷۲۱۸

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا