اخبار روز

اظهار نظر عجیب یک اقتصاددان در دفاع از دولت/ 60 هزار دلار خریدار ندارد


به گزارش مانیبان؛ مصطفی صفری کارشناس بازارهای مالی در گفت وگویی درباره روند نزولی نرخ ارز در هفته گذشته اظهار داشت: روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد با سیاست های کاهش التهابات و تنش ها در بازار آزاد مشخص شد. منطقه. .

و افزود: به دلیل اتفاقات سیاسی نرخ دلار به حدود 70 هزار تومان افزایش یافت. اما خوشبختانه با اقدامات به موقع بانک مرکزی در کنار کاهش تنش ها، این نرخ ارز کاهش یافت به طوری که اکنون دلار در بازار آزاد با قیمت 60 هزار تومان خریداری نمی شود.

این کارشناس بازارهای مالی با اشاره به اینکه افزایش قیمت دلار به دلیل اتفاقات سیاسی موقتی و گذرا است، تاکید کرد: افزایش نرخ ارز با اتفاقات سیاسی آغاز و با سفته بازی دلالان که دلالان هم هستند شدت گرفت. با تثبیت قیمت در کانال های تلگرامی به دنبال سود بودند.

وی افزود: اکنون که فضای سیاسی کشور آرام شده، آرامش نیز به بازار ارز بازگشته است و به همین دلیل شاهد روند کاهشی قیمت دلار در بازار غیررسمی هستیم.

این کارشناس بازار مالی با اشاره به اینکه وضعیت متغیرهای بنیادی اقتصاد خوب است و دلیلی برای افزایش قیمت دلار وجود ندارد، تصریح کرد: نوسانات اخیر نرخ ارز به دلیل تغییر متغیرهای اقتصادی نبوده است. بلکه علت صرفاً سیاسی بود و تأثیرات ناپایداری داشت.

وی در ادامه تاکید کرد: مولفه های تاثیرگذار بر قیمت دلار از جمله افزایش صادرات نفت، وصول درآمدهای ارزی و آزادسازی منابع ارزی در وضعیت خوبی قرار دارند. بنابراین دست بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز باز است.

صفری در پایان افزود: اگرچه نقش بازار غیررسمی در اذهان عمومی و برخی کالاها و خدمات خاص را نمی توان انکار کرد، اما بانک مرکزی در بستری قانونی و تحت عنوان ایران به تمامی نیازهای واقعی متقاضیان پاسخ داده است. . مرکز مبادلات ارز و طلا در حال حاضر با نرخ قابل قبولی است و مشکلی برای تامین نیازهای ارزی وجود ندارد.

منبع: تسنیم


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا