اخبار روز

دام زنده ارزان شد/ قیمت جدید گوشت قرمز


به گزارش مانی بان، قیمت گوشت در روزهای اخیر با وجود سیاست های مختلف دولت برای کاهش، در نوسان بوده و کاهشی نداشته است. عدم نظارت صحیح بر قیمت گوشت قرمز و حضور توزیع کنندگان از مهمترین عوامل ثابت ماندن و حتی افزایش قیمت گوشت است.

قیمت گوشت قرمز 15 خرداد 1402 به شرح زیر است:

ردیف با استخوان بره

۳۲۰ هزار

پای کامل گوسفند عالی

410000

نخل گوسفند با ماهیچه

۳۵۵,۰۰۰

ران را از گوشت گاو تمیز کنید

۳۷۵۰۰۰

تمیز کردن سر گوساله

۲۹۰,۰۰۰

گردن گوسفند

۲۸۰۰۰۰

کشتارگاه گوساله

۱۹۵، هزار

یقه ساق پا

190000

قلم برای گوساله ها

۱۱۵۰۰۰

سر گوسفند

۳۸۰۰۰۰

عضلات ساق پا

۳۷۰.۰۰۰

پا از گوشت بره

2.500

آپارتمان نیمه گوسفند

۳۶۵.۰۰۰

آپارتمان لاشه گوسفند

۳۷۰۰۰۰

نیم ران بره

۳۹۰,۰۰۰

اگرچه قیمت گوسفند زنده در بازار کاهش یافته است اما گوشت قرمز همچنان گران است اما کارشناسان عوامل متعددی را در بی نظمی بازار گوشت موثر می دانند که در این زمینه می توان به عدم نظارت بر قیمت گوشت اشاره کرد. گوشت ، دلالان حیوانات زنده و قاچاق حیوانات که این مشکل را حل می کند مشکلات نیاز به دخالت دولت دارد.

آنطور که رئیس اتحادیه دام سبک می گوید: قیمت دام زنده در بازار کاهش یافته است اما قیمت گوشت که باید بر اساس این قیمت باشد کاهش پیدا نکرده است.

مدیرعامل اتحادیه گاو سبک گفت: با توجه به افزایش عرضه و انباشت گاو، قیمت هر کیلوگرم گوسفند زنده به 150 هزار تومان رسیده است، این در حالی است که پیش از این قیمت هر کیلوگرم به 180 هزار تومان رسیده بود.

افشین صدرادرس گفت: با توجه به افزایش عرضه و کاهش تقاضا در برخی استان ها با احتکار دام مواجه هستیم.

وی افزود: مهمترین عامل جلوگیری از کاهش قیمت گوشت مربوط به مقابله قاچاقچیان با کاهش قیمت گوشت، عدم کنترل قیمت عرضه گوشت قرمز و قاچاق دام از طریق کشورهای همسایه است. .


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا