اخبار روز سینما

بهترین روش‌ها برای پیشگیری از بارداری!/ با این روش‌ها دیگر نگران بارداری ناخواسته نباشید

پارگی کاندوم و نشت اسپرم ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد و شما تنها کسی نیستید که آن را تجربه می کنید. بنابراین، اول از همه باید مراقب باشید و سپس یاد بگیرید که چگونه از بارداری بعد از انزال جلوگیری کنید.

پیشگیری از بارداری بعد از انزال: بلافاصله بعد از رابطه جنسی

برای جلوگیری از بارداری بعد از انزال، اولین کاری که باید انجام دهید این است که در آن زمان هرگونه فعالیت جنسی را متوقف کنید و از شریک زندگی خود دور شوید. سپس از راه های زیر کمک بگیرید.

  • اول برو حمام: برای حذف مایعات باقیمانده از واژن، آلت تناسلی یا مقعد. علاوه بر جلوگیری از بارداری پس از انزال، این می تواند به کشتن باکتری هایی که می توانند باعث عفونت ادراری شوند کمک کند.
  • دوش واژینال نگیر: از آنجایی که می تواند شما را در معرض خطر بالاتر عفونت قرار دهد، اما خوب است واژن خود را فقط با آب ولرم بشویید.

 

  • به احساس نگرانی، عصبانیت یا غم خود توجه کن: چیزی را در قلب خود نگه ندارید. می توانید وضعیت خود را برای خانواده یا دوستان خود شرح دهید تا از آنها حمایت کنید.
  • استفاده از قرص های اورژانسی را جدی بگیر: برخی از آنها بدون نسخه هستند و نیازی به نسخه ندارند.

پیشگیری از بارداری

پیشگیری از بارداری بعد از انزال: 3 روز پس از رابطه جنسی

قرص لوونورژسترل یا پلان ب این می تواند فرآیندهای بیولوژیکی شما مانند تخمک گذاری را مسدود کند و در نتیجه از باردار شدن شما جلوگیری کند. برای حداکثر اثربخشی به این قرص نیاز دارید، در عرض 72 ساعت بعد از رابطه جنسی مصرف شود.
در واقع، اگر برنامه B را در عرض 24 ساعت پس از مقاربت مصرف کنید، خطر بارداری 95 درصد کاهش می یابد، اما اگر آن را در عرض 24 تا 72 ساعت پس از مقاربت مصرف کنید، خطر بارداری 88 درصد کاهش می یابد.

انواع پیشگیری از بارداری

پیشگیری از بارداری بعد از انزال: 5 روز پس از نزدیکی

برای مصرف قرص های ضد بارداری بدون نسخه حداکثر 3 روز شما زمان دارید، اما قرص های نسخه ای حتی تا 5 روز موثر هستند. برخی از خانم ها ممکن است این دو قرص را با هم اشتباه بگیرند و بعد از بارداری متعجب شوند. بنابراین لازم است در یکی از سه روز اول حواس خود را جمع کرده و قرص های بدون نسخه را مصرف کنید، اما اگر به دلایلی در سه روز اول فرصت مصرف قرص ها را فراموش کردید یا از دست دادید. هنوز دو روز فرصت دارید تا از آن جلوگیری کنید با مصرف قرص های تجویزی.

پیشگیری از بارداری بعد از برداشتن اسپرم

پیشگیری از بارداری بعد از انزال: 3 هفته پس از مقاربت

اولین نشانه بارداری دوره تاخیر اغتادن عادت‌ماهیانه است، اما مطمئن شوید که باید تست حاملگی دادن. با این حال، از آنجایی که تست های بارداری با تشخیص هورمونی به نام گنادوتروپین جفتی انسانی (hCG) سروکار دارند، ممکن است مدتی طول بکشد تا بدن شما hCG کافی تولید کند. بنابراین باید تا 3 هفته بعد از رابطه جنسی صبر کنید و سپس می توانید آزمایش کنید.

پیشگیری از بارداری

آخرین کلام

چه آگاهانه بدون کاندوم رابطه جنسی داشته باشید و چه کاندوم شما در حین رابطه جنسی شکسته باشد، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای مراقبت از سلامت جنسی خود و جلوگیری از بارداری بعد از انزال انجام دهید. ایمن ماندن نیز آسان است. در واقع، تنها چیزی که نیاز دارید یک نوع خوب و قابل اعتماد از کنترل بارداری است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا