اخبار روز

تصویب اولیه سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی

مقرر شد دستگاه های ذیربط در حوزه عفاف و حجاب برنامه های اجرایی، مثبت و فرهنگی خود را که در حیطه وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی می باشد جهت بررسی و تصویب تا آینده به دبیرخانه این شورا ارائه نمایند. هفته

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تصویب اولیه سند ملی «سبک لباس ایرانی اسلامی» بر لزوم قاطعیت، رفع شبهات نسل جوان و تبیین اهمیت عفاف و حجاب در کنار وجوب تأکید کردند. به قوانین موجود در آن منطقه پایبند باشد.

به گزارش ایرنا، در اولین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1403 که عصر امروز سه شنبه به ریاست ابراهیم رئیسی برگزار شد، گزارش عملکرد یکساله شورای انقلاب فرهنگی شامل 99 مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد. این شورا سال گذشته در زمینه های فرهنگ، امور اجتماعی، آموزش و پرورش و همچنین علم و فناوری مورد بحث قرار گرفت.

«تفویض تنظیم بازار شرکت های بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» و «تفویض تکلیف تکریم سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران به دانشگاه تهران» نیز از جمله مصوبات جلسه امروز بود. شورای عالی انقلاب فرهنگی

در این جلسه همچنین بحث عفاف و حجاب و ضرورت اقناع، رفع شبهات نسل جوان و تبیین اهمیت موضوع و الزام به رعایت قوانین در این زمینه به ویژه در ادارات دولتی به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین اجرای آن بر تعهدات نهادهای فرهنگی و آموزشی در حوزه عفاف و حجاب تاکید شد.

در این راستا مقرر شد دستگاه های ذیربط در حوزه عفاف و حجاب برنامه های اجرایی، مثبت و فرهنگی خود را که در صلاحیت شورای عالی انقلاب فرهنگی است، جهت بررسی به دبیرخانه این شورا ارائه کنند. و تایید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا