اخبار روز

مردم این کشور 100 سال عمر می کنند / 9 راز یک زندگی طولانی

به گزارش مگتو، به نظر می رسد هر کاری که سنگاپور انجام داده به ایجاد طولانی ترین و سالم ترین زندگی روی کره زمین کمک کرده است. «مناطق آبی» مکان‌هایی هستند که سرانه افراد بالای 100 سال در آن‌ها ده برابر بیشتر از ایالات متحده زندگی می‌کنند.

یورونیوز نوشت: پنج منطقه آبی اصلی عبارتند از: ایکاریا (یونان)، اوکیناوا (ژاپن)، نیکویا (کاستاریکا)، ساردینیا (ایتالیا) و لوما لیندا (ایالات متحده آمریکا)، اما سنگاپور به عنوان “آبی” در لیست جدید بوتنر قرار دارد. منطقه 2″. قرارداد.

در حالی که تالاب های اصلی توسط شرایط طبیعی ایجاد می شوند، تالاب های 2 ساخته دست بشر هستند.

بوتنر گفت: “مناطق آبی قدیمی در حال ناپدید شدن هستند و به نوعی آمریکایی می شوند.” مکانیزاسیون جایگزین فعالیت بدنی شده است و فناوری مردم را از تعاملات چهره به چهره دور کرده است.

در سال 2004، بوتنر و همکارانش روی “مهندسی معکوس” طول عمر کار کردند. این تیم مناطقی از جهان را شناسایی کردند که مردم در آن زندگی طولانی تری داشتند و سپس سعی کردند بفهمند که چرا مردم در چنین جوامعی بیشتر عمر می کنند.

9 راز طول عمر سنگاپوری ها چیست؟

بوتنر و تیمش “9 راز طول عمر” را شناسایی کردند، عوامل اصلی زیربنای عادات سالم ترین و طولانی ترین افراد جهان.

این 9 اصل عبارتند از: حرکت طبیعی در زندگی روزمره. هدف داشتن؛ روال هایی برای کاهش استرس داشته باشید. تا رسیدن به حد سیری 80 درصد از خوردن دست بکشید. مصرف بیشتر غذاهای گیاهی؛ مصرف متوسط ​​و منظم الکل؛ عضویت در یک جامعه؛ روابط نزدیک خود را با عزیزان خود حفظ کنید و با افرادی با عادات سالم احاطه شوید.

این گزارش به برخی از عوامل تعیین کننده سلامتی که در چارچوب سیاست سنگاپور تعبیه شده است اشاره می کند:

پیاده روی کنید، سوار وسایل نقلیه شخصی نشوید

در حالی که مردم در بسیاری از نقاط جهان از مکانی به مکان دیگر رانندگی می کنند، اکثر سنگاپوری ها بیشتر از سر نیاز و نه ورزش پیاده روی می کنند.

بوتنر به CNBC گفت: «فکر می‌کنم سنگاپور کار بسیار خوبی در وضع مالیات از خودروها، بنزین و استفاده از جاده و سپس سرمایه‌گذاری هنگفت در پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و حمل‌ونقل عمومی انجام داده است. وی افزود: «این تصادفی نیست، بسیار خوب برنامه ریزی شده است.

برای خرید خودرو در سنگاپور ابتدا باید مجوز مالکیت خودرو را دریافت کنید. این گواهینامه رانندگی گواهینامه مالکیت نامیده می شود و می تواند گرانتر از قیمت خود خودرو باشد. این خودرو در آمریکا با قیمت بسیار کمتری یعنی 28855 دلار به فروش می رسد.

حفظ روابط نزدیک با عزیزان

تحقیقات نشان می دهد که افرادی که در مناطق آبی هستند تمایل دارند عزیزان خود را در اولویت قرار دهند و آنها را نزدیک نگه دارند.

این همان چیزی است که سیاست سنگاپور به نام کمک هزینه مسکن مجاورتی به آن اشاره دارد که از نظر مالی افراد را تشویق می کند تا با والدین و فرزندان خود یا در نزدیکی آنها زندگی کنند.

بوتنر گفت: «بر خلاف آمریکا، که ما افراد مسن را در خانه‌های سالمندان قرار می‌دهیم، سالمندان در سنگاپور با خانواده‌های خود در ارتباط هستند. آنها اغلب از خانواده‌هایشان مراقبت بهتری دریافت می‌کنند که باعث افزایش طول عمر افراد مسن می‌شود.»

احساس ارتباط

تحقیقات نشان داده است که تعلق به یک جامعه مذهبی می تواند با امید به زندگی بیشتر همراه باشد.

به گفته دن بوتنر، “تنها پنج نفر از 263 نفری که ما به سن 100 سالگی رسیدند، مذهبی نبودند.” در مرکز تحقیقات پیو، تقریبا 80 درصد از بزرگسالان در سنگاپور وابستگی مذهبی دارند. مطالعه دیگری توسط این مرکز در سال 2014 نیز نشان داد که سنگاپور به عنوان متنوع ترین کشور از نظر مذهبی در جهان رتبه بندی شده است.

عادات سالم را انتخاب کنید

به گفته بوتنر، سنگاپور کار خوبی را انجام داده است تا “غذای سالم را ارزان تر و در دسترس تر از فست فود کند.” این کشور مشوق هایی را برای تشویق رستوران ها و رستوران ها به ارائه گزینه های سالم تری ارائه کرده است.

شورای ارتقای سلامت گزینه های سالم تری مانند برنج قهوه ای و غلات کامل را تبلیغ می کند. وزارت بهداشت همچنین یک سیستم برچسب گذاری را معرفی کرده است که به ساکنان نشان می دهد کدام غرفه های مواد غذایی گزینه های سالم تری ارائه می دهند.

باتنر می گوید سنگاپور سیگار کشیدن را «دشوار، غیرجذاب و گران» کرده است. او ادامه می دهد: «سنگاپور با طراحی پاکت سیگار و آن تصاویر سرطان دهان به خوبی عمل کرد… آنها یکی از اولین کشورهایی بودند که بر سیگار مالیات پرداخت کردند.

دسترسی به مراقبت های بهداشتی

سنگاپوری ها از بیمه درمانی همگانی برخوردار هستند، به این معنی که ساکنان به مراقبت های پزشکی با کیفیت، از جمله خدمات بهداشتی مانند پیشگیری، درمان، توانبخشی و مراقبت های تسکینی دسترسی دارند. دولت سعی کرده است تدابیری را برای پرداخت یارانه به هزینه های بهداشت و درمان ایجاد کند.

باتنر گفت: «در آمریکا، مراقبت‌های بهداشتی بسیار گران‌قیمت است و در تأمین سلامت بی‌اثر است، زیرا اولویت‌های سیاسی بر اساس مسائل اقتصادی است.

قوانین سختگیرانه

سنگاپور به قوانین سختگیرانه اش معروف است. ممنوعیت جویدن آدامس یا جریمه های سنگین برای غذا خوردن در وسایل نقلیه عمومی نمونه های رایجی هستند.

با این حال، این کشور به دلیل رویکرد سختگیرانه خود در قبال سلاح و مواد مخدر نیز شناخته شده است. هرگونه نقض این شرایط ممکن است منجر به حبس، مجازات یا اعدام شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا