اخبار روز

این میوه سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین A است که محافظی قدرتمند برای قلب شماست

گاهی اوقات خوردن سبزیجات ممکن است به اندازه کافی سخت باشد. با این حال، اگر سبزیجات را حذف کنید، ممکن است بسیاری از مواد مغذی، ویتامین ها و فواید سلامتی را از دست بدهید.

بر اساس گزارش دیلی اینترتینمنت، سبزیجات خاصی وجود دارند که حاوی مواد مغذی برای سلامت قلب و کاهش کلسترول هستند. به عنوان مثال هویج یکی این یکی از بهترین سبزیجاتی است که می تواند به کاهش و کنترل سطح کلسترول کمک کند.

هویج منبع خوبی از فیبر محلول است که می تواند به کاهش کلسترول کمک کند. علاوه بر این، هویج سرشار از بتاکاروتن، آنتی اکسیدان ها و ویتامین A است که می تواند از شما در برابر بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی محافظت کند.

بهترین بخش این است که هویج ها به طور قابل توجهی همه کاره هستند: می توانید آنها را با هوموس پخش کنید، به سالاد اضافه کنید، یا با روغن زیتون و سیر تفت دهید و از آنها به عنوان غذای جانبی لذت ببرید.

هویج تقریبا همیشه در درجه اول با سلامت چشم شما مرتبط است و دلیل خوبی هم دارد. هویج سرشار از ویتامین A است که به کاهش خطر بیماری های چشمی کمک می کند.

علاوه بر این، هویج حاوی لوتئین است (به عنوان یک آنتی اکسیدان برای جلوگیری از آسیب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد عمل می کند و برای سلامت چشم و پوست بسیار موثر است)، که ممکن است خطر دژنراسیون ماکولا (یک مشکل رایج چشمی) را کاهش دهد. یکی این یکی از علل اصلی کاهش بینایی در افراد بالای 50 سال است. اما اگرچه هویج برای بینایی شما مفید است، اما فواید آن به همین جا ختم نمی شود.

هویج یک میان وعده عالی برای سلامت قلب و کاهش کلسترول است زیرا خوردن آن آسان است و فیبر بالایی دارد. ارتباط بین فیبر و کلسترول قابل توجه است. مقاله ای که در مجله Nutrients منتشر شده است نشان می دهد که فیبر محلول و نامحلول به کاهش سطح کلسترول خون کمک می کند که در نهایت خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.

نتایج یک مطالعه دیگر منتشر شده در Lancet نشان داد که مصرف حداقل 25 گرم فیبر در روز به کنترل وزن، قند خون، فشار خون و سطح کلسترول کمک می کند.

هویج علاوه بر فیبر موجود در آن، به دلیل محتوای بتاکاروتن، فوایدی برای سلامت قلب نیز دارد. بر اساس مطالعه ای که در Circulation Research منتشر شده است، بتاکاروتن به کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی، سکته مغزی و برخی از انواع سرطان کمک می کند.

در نهایت، هویج حاوی ویتامین A است که متخصصان می دانند با سلامت قلب مرتبط است. با این حال، قبل از اینکه بتوانیم با اطمینان بگوییم چگونه ویتامین A ممکن است به قلب شما کمک کند، تحقیقات بیشتری لازم است.

بنابراین دفعه بعد که در حال و هوای یک میان وعده سریع هستید و قصد دارید چند سبزیجات خوشمزه را در فر برشته کنید، هویج را در دست بگیرید و از مواد مغذی مفید برای قلب خود استفاده کنید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا