عمومی

انواع کناره استیل ، ورق استیل ، ضایعات استیل در مرکز استیل

پیش از معرفی انواع محصولات استیل بهتر است ابتدا به توضیح مختصری درباره فلز استیل بپردازیم، زیرا تمامی محصولات استیل از این فلز ساخته شده اند و ویژگی های این فلز نقش اساسی در کاربرد های این محصولا ایفا می کند. استیل در واقع آلیاژی بر پایه آهن با میزان کربن کم تر از 2% است. این آلیاژ از فلز آهن و ترکیب عناصری دیگری نظیر کروم به دست می آید.در حالت کلی انواع فولاد در دو گروه آلیاژی و کربنی دسته بندی شده اند. فولاد های کربنی تنها عنصر کربن وجود دارد و عناصر دیگری مانندسیلسیم، منگنز، گوگرد و فسفر در آن به کار برده نشده است. در گروه فولاد آلیاژی عناصر دیگری به آهن اضافه می شود که برخی از خواص بسیار زیادی برخوردار هستند.به عنوان مثال در صورتی که میزان کروم در آلیاژ استیل حداقل 5/10درصد باشد به آن استنلس استیل یا استیل ضد زنگ گفته می شود. در واقع در نتیجه ترکیب شدن عنصر کروم با اکسیژن هوا لایه اکسید کرومی که به شدت خاصیت چسبندگی دارد بر روی سطح استیل تشکیل می شود، این لایه موجب قطع ارتباط فلز و هوا شده و از استیل در برابر خوردگی محافظت خواهد کرد، و به این طریق مانع از ایجاد خوردگی های بعدی می شود. علاوه بر کروم عناصر دیگری مانند نیکل و مولیبدن به استیل اضافه شده اند که وجود آن ها به خاصیت ضد زنگ بودن استیل را بالاتر خواهد برد.

ورق استیل

ورق استیل

ورق استیل که  با نام ورق استنلس استیل ( stainless steel ) و فولاد ضد زنگ نیز شناخته می شود، ورقی است که بر پایه آهن بوده و از ترکیب فلز خالص استیل با ترکیب سایر عناصر دیگری مانند  کروم و کربن و آلومینیوم، سیلیسیم و تیتانیوم… ساخته و در آلیاژ های گوناگون در بازار یافت می شود. برای مثال دو سری 300 و 400 از آلیاژ های این محصول هستند. سری 300 دارای خاصیت ضد زنگ بوده و در انواع مختلف 304، 305، 316،321، 347 در بازار یافت می شود. ورق استیل گرید 310 یکی از بهترین ورق استیل نگیر است. این محصول که با نام ورق استیل نسوز نیز در بازار شناخته می شود؛ ابعاد و ضخامت های متنوعی از این نوع ورق استیل برای کاربرد های گوناگون در بازار به فروش می رسد. ورق استیل گرید 310 جزء گرید های گران قیمت این محصول است که دلیل آن هم وجود عناصری مانند نیکل و کروم در ساختار آن است. گرید 310 ورق استیل مقاومت بالایی در برابر مقاومت به حرارت، اکسیداسیون همچنین دارای قدرت انعطاف پذیری و جوش پذیری است از این رو در ساخت اتصالات استیلی به کار برده می شود. اصلی ترین خاصیت گرید 310 این ورق نسوز بودن آن است که در دماهای بالا می توان از آن استفاده کرد. به گونه ای که در دمای ثابت و به صورت پیوسته می تواند تا دماهای 1150درجه سانتی گراد و در نوسانات دمایی تا 1040 درجه سانتی گراد مورد استفاده قرار گیرد. لازم به ذکر است که از این آلیاژ استیل علاوه بر ساخت ورق استیل در ساخت محصولاتی چون پروفیل استیل 310 و لوله استیل 310 نیز استفاده می شود. از سری400  به طور معمول در زندگی روزمره و وسایل کوچک استفاده کی گردد. استیل 410 مقاوم به سایش است اما در مقابل مقاومت کمی در برابر خوردگی از خود نشان می دهد.استیل 420 در ساخت کارد و چنگال و قاشق کاربرد دارد. استیل 430 نیز در تزئینات و دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت ورق ابعادی استیل (کناره استیل)

ضایعات استیل

ضایعات استیل در واقع از برش خوردن ورق استیل، قراضه ها، سوفاره ها و پرتی ها در کارگاه ها و کارخانجات تولیدکننده محصولات استیل و محصولات استیلی که از رده خارج شده اند ساخته می شوند. ضایعات استیل از نظر اقتصادی بسیار پر اهمیت می باشند چراکه آن ها را به طور 100% می توان بازیافت نمود و به چرخه تولید بازگرداند و برای ساخت انواع محصولات استیل جدید از آن ها بهره برد. قابلیت بازیافت محصولات استیل علاوه پر اهمیت بودن در اقتصاد کشور برای محیط زیست نیز بسیار حائز اهمیت می باشد. اگر قصد فروش ضایعات استیل خود را دارید توصیه می شود پیش از اقدام به فروش حتما قیمت روز ضایعات استیل را از مراکز و شرکت های معتبر استعلام بگیرید چراکه متاسفانه در بازار افراد بسیاری هستند که با عیب گذاری بر روی ضایعات استیل سعی دارند کمترین قیمت را به شما بگویند این اشخاص تماما به سود و منفعت خود می اندیشند. مجموعه مرکز استیل با بیش از 50 سال سابقه در زمینه خرید و فروش ضایعات استیل خریدار معتبر ضایعات استیل شما با قیمت مناسب است چراکه تعامل صادقانه و تداوم در همکاری از اصول و اولویت های این مجموعه است. برای دریافت به روز ترین قیمت ورق ابعادی استیل (کناره استیل) و دیگر محصولات استیل به وب سایت مرکز استیل صفری به نشانی https://markazsteel.com/  مراجعه نموده و یا از طریق شماره تلفن 55533326-021 با این مجموعه در ارتباط باشید.

ضایعات استیل

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا