عمومی

خرید گوشی آیفون، انتخابی لوکس و جذاب

راهنمای خرید بهترین گوشی آیفون

خرید گوشی آیفون

برند اپل بی‌شک از لوکس‌ترین برندهای پرطرفدار دنیاست که سالانه با عرضه سری جدید آیفون، مخاطبان خود را هیجان‌زده می‌کند. هر چند، تمامی محصولات اپل جز لوازم دیجیتال معتبر و محبوب محسوب می‌شوند اما گوشی‌های آیفون، طرفداران خاص خود را دارند. گوشی‌های آیفون با وجود سیستم عامل متفاوت و پردازنده‌های ویژه و پرقدرت خود، جایگاه ویژه‌ای در میان علاقه‌مندان به محصولات لوکس و در عین حال، کاربردی دارند. از آنجا که هر سال، اپل یک سری جدید از آیفون‌ها را به بازار معرفی می‌کند، کسانی که تا کنون از این گوشی‌ها استفاده نکرده‌اند، و به دنبال خرید گوشی آیفون هستند، سوال مشترکی را مطرح می‌کنند: بهترین گوشی اپل کدام است؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که معمولا علاوه بر قدرت پردازنده و سخت افزاری و نرم افزاری این گوشی‌ها باید قبل از خرید به قیمت گوشی آیفون نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید. اصولا با پیشرفت فناوری، گوشی‌های جدید آیفون از کیفیت بهتری برخوردار هستند و اگر بودجه کافی در اختیار دارید، پیشنهاد ما خرید آخرین گوشی آیفون موجود در بازار است. در نتیجه، بهترین گوشی آیفون حال حاضر، آیفون 14 پرومکس است که ترکیبی شگفت انگیز از کیفیت و کارایی به کاربران عرضه می‌کند.

اگر قصد خرید گوشی آیفون را دارید، فروشگاه اینترنتی مبیت یکی از راه‌های پیش روی شماست. در مبیت، علاوه بر اطمینان از اصالت و سلامت کالا، قیمت‌های منصفانه و رقابتی را نیز شاهد خواهید بود. کافیست به سایت مبیت بیایید و پس از مطالعه نقد و بررسی تخصصی محصول مورد نظر خود و مقایسه قیمت‌ها، بهترین گزینه ممکن را خریداری کنید. در ادامه به بررسی جدیدترین سری آیفون یعنی آیفون 14 خواهیم پرداخت تا برای خرید بهترین گوشی اپل، اطلاعات لازم را داشته باشید.

آیفون 14، جدیدترین شگفتی اپل

از لحاظ ظاهری، آیفون 13 برادر دوقلوی آیفون 13 است! این گوشی نیز دارای نمایشگر 6.1 اینچی با همان ناچ آیفون 13 است. آیفون 14 با ابعاد 146.7*71.5*7.8 میلی متر، تنها کمی ضخیم‌تر از آیفون 13 است (در حد یک دهم میلی متر) و از لحاظ سایر ابعاد، دقیقا هم اندازه آیفون 13 است. این گوشی آیفون، به حدی شبیه آیفون 13 است که اکثر کاورها و قاب‌های آیفون 13 ( به جز تعداد معدودی که دقیقا برای خودش برش داده شده‌اند) برای آیفون 14 نیز مناسب هستند. آیفون 14 در رنگ‌های متنوعی به بازار عرضه شده است. برای مثال، رنگ نیمه شب اپل، به معنی مشکی است و رنگ استارلایت نیز ترکیبی از طیف‌های سفید و نقره‌ای است. علاوه بر این، رنگ‌ها قرمز، یک طیف جدید آبی؛ و یک رنگ جدید بنفش نیز قابل انتخاب هستند که قبلا در بازار وجود نداشتند.

بهترین گوشی آیفون

این گوشی نیز مانند سایر آیفون‌ها، از جنس شیشه ساخته شده است که روی آن با یک لایه محافظ سرامیکی ضد خش پوشانده شده است، پنل پشتی نیز از جنس شیشه و فریم میانی آلومینیومی است تا ترکیبی جذاب و مقاوم داشته باشیم. گواهی IP68 همچنان در این آیفون، به کار رفته است و به این معناست که شما می‌توانید این آیفون جدید را تا عمق شش متری برای سی دقیقه در آب شیرین با خود به همراه داشته باشید. جالب است بدانید که مهندسین اپل تلاش زیادی کرده‌‌اند تا آیفون 14 نسبت به سایر آیفون‌ها (با اختلاف زیاد) به آسانی قابل تعمیر باشد. پنل شیشه‌ای پشتی آیفون، یکی از سخت‌ترین قسمت‌ها برای جایگزینی در برخی از مدل‌های آیفون است اما در آیفون 14، دیگر این قسمتبه بخش داخلی چسبانده نشده است و به جای آن چیزی شبیه به قطعه‌ای جداگانه مانند نمایشگر است و به همین دلیل تعمیر و جایگزینی آن بسیار راحت است.

اپل برای این گوشی جدید خود از باتری 3279 میلی آمپری بهره برده است. برای شارژ آن باید از شارژر 25 وات اپل استفاده کنید که البته باید آن را جداگانه خریداری کنید زیرا داخل پکیج چیزی به عنوان شارژر، وجود خارجی ندارد. در پنل پشتی این گوشی جدید اپل شاهد دو دوربین خواهید بود که هیچ کدام جدید نیستند. دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی، دو دوربینی هستند که در آیفون 14 به کار برده شده‌اند. اپل برای آیفون 14 یک سری پردازشگرهای جدید به کار برده است. این پردازشگرهای عکس موتور فوتونیک Photonic Engine نامیده می‌شوند. که البته می‌توان آن را نامی لوکس برای فناوری جدید HDR stacking اپل دانست.

آیفون 14 پلاس

هر چند ظاهر گوشی آیفون 14 پلاس، شباهت زیادی به نسخه‌های قبلی دارد اما تغییرات زیادی در طراحی داخلی آن صورت گرفته است. اپل در سال 2022، تغییرات عمده‌ای در داخل گوشی صورت داده است. به خصوص اینکه قطعات داخلی را 180 درجه برعکس کرده است. به عبارت دیگر، مهندسان اپل تلاش زیادی کرده‌اند تا آیفون 14 پلاس (مانند سایر مدل‌های سری 14) راحت‌تر تعمیر شود. از جمله ویژگی‌های این گوشی بزرگ اپل که باعث کیفیت ساخت بالای آن شده‌اند، می‌توان به گواهی IP و محافظ ضد خردشدگی، دو پنل مجهز به کورنینگ گلس، فریم آلومینیومی و عایق بندی صحیح، اشاره کرد.

آیفون 14 پلاس بزرگتر از نسخه 14 است، یعنی با نمایشگر اولد 6.7 اینچی به بزرگی مدل‌های پرومکس است. اما بر خلاف مدل‌های پرومکس، آیفون 14 پلاس سبک‌ وزن است و 203 گرم وزن دارد. در واقع، این گوشی نسبت به آیفون 14 پرو و حتی مدل پرومکس که 240 گرم وزن دارد، سبک‌ وزن‌تر است. جالب است بدانید که آیفون 14 پلاس با وجود سایز بزرگی که دارد، حتی از گلکسی S22 اولترا و شیائومی 125 اولترا نیز سبک‌تر است. صفحه نمایش رتینا XDR اولد 6.7 اینچی جدید این محصول دارای حاشیه‌های باریک و ناچی عریض است و از HDR10 و دالبی ویژن، طیف رنگی گسترده و True Tone پشتیبانی می‌کند. در داخل ناچ نیز دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی به همراه OIS و AF، سنسورهای روشنایی و مجاورت و اسکنر تشخیص چهره 3D و فرستنده مادون قرمز وجود دارد. یک خروجی کوچک برای اسپیکر وجود دارد که واقعا صدای بلند و عمیقی دارد.

در میان گوشی‌های آیفون ساخت اپل، گوشی آیفون 14 Plus بزرگترین باتری را داراست و 4323 میلی آمپر ظرفیت دارد (مانند باتری مدل 14 پرومکس). این گوشی از فست شارژ USB-PD 2.0 با ماکزیمم قدرت 20 وات پشتیبانی می‌کند. . در کمال تعجب، اپل برای آیفون 14 و آیفون 14 پلاس از پردازنده اپل A15 Bionic استفاده کرده است، یعنی همان پردازنده‌ای که در مدل‌های آیفون 13 استفاده شده است. تمامی مدل‌های آیفون 14 از جمله مدل پلاس، دارای یک ویژگی جدید هستند که تماس اضطراری از طریق ماهواره نامیده می‌شود. در واقع، این سرویس که تنها از طریق پیامک میسر است، به طور ویژه برای موارد اورژانسی استفاده می‌شود اما از ارتباطات دو سویه نیز پشتیبانی می‌کند و بنابراین به شما خبر می‌دهد که گروه‌های امدادی در راه هستند.

در بخش دوربین نیز شاهد دو دوربین در پنل پشتی و یک دوربین سلفی هستیم که همگی 12 مگاپیکسلی هستند ودوربین اصلی و سلفی، آپدیت شده‌اند. در واقع، دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی آیفون 14 پلاس نسبت به آیفون 13 پرو ارتقا پیدا کرده است. در واقع، این گوشی دارای سنسور بزرگتری نسبت به سری 13 است و گشوردگی روشن‌تر و بزرگتری نیز دارد. عکس‌هایی که با دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی آیفون 14 پلاس گرفته شده‌اند شبیه عکس‌های آیفون 14 پرو هستند. این عکس‌های حاوی جزئیات زیاد، بدون نویز، دارای وایت بالانس و رنگ‌های دقیق و کنتراست بالا هستند. دینامیک رنج در تمامی صحنه‌ها خوب است اما عالی نیست زیرا دوربین‌ اپل تمایل به ثبت عکس با کنتراست بالا دارد.

در کل، آیفون 14 پلاس دقیقا همان کاری را انجام می‌دهد که برایش طراحی شده است: تجربه حالت غیر Pro بر روی نمایشگری بزرگتر. یکی از مزایای بزرگتر بودن این گوشی، ظرفیت بیشتر باتری و در نتیجه شارژدهی بهتر ان است. این گوشی با وجود نمایشگر 6.7 اینچی، یکی از سبک وزن‌ترین گوشی‌های هوشمند است که در بخش طراحی، اسپیکرها، نمایشگر، شارژدهی، عملکرد و کیفیت ویدئو در کلاس پرچمدار قرار دارد.

آیفون 14 پرومکس

این گوشی به جرات بهترین گوشی آیفون است که تا کنون وارد بازار شده است. این گوشی اپل در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای، مشکی و رنگ جدید بنفش به بازار عرضه شده است. اگر رنگ گوشی را کنار بگذاریم، باید بگوییم که تغییر ظاهری چندانی در این گوشی جدید اپل حس نمی‌شود. این گوشی دارای گواهی IP68 است و در برابر آب و گرد و غبار مقاومت خوبی دارد. به عبارت بهتر، شما می‌توانید این گوشی را تا نیم ساعت تا عمق 6 متری آب شیرین با خود به همراه داشته باشید. از جمله جذابیت‌های گوشی آیفون 14 پرومکس می‌توان به نمایشگر 6.7 اینچی سوپر رتینا XDR اولد آن اشاره کرد که دارای رزولوشن 1290*2796 پیکسل است و از استانداردهای HDR10 و دالبی ویژن نیز پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر، پنلی پروموشن است یعنی نهایت نرخ رفرش یا همان 120 هرتزی است. در نتیجه، می‌تواند به صورت فعال و پویا و بسته به نوع استفاده، میزان نرخ رفرش آن تغییر کند. کمپانی اپل ادعا دارد که صفحه نمایش آیفون 14 پرومکس می‌تواند تا 2000 نیت در فضای بیرون، روشنایی داشته باشد و اگر محیط اطراف نور شدیدی نداشته باشد، تا 1000 نیت می‌رسد. نهایت روشنایی در کاربردهای HDR به 1600 نیت می‌رسد.

قیمت گوشی آیفون

اپل برای این گوشی جدید و جذاب خود از باتری 4323 میلی آمپری استفاده کرده است که نسبت به مدل پرو خود شاهد افزایش ظرفیت 35 درصدی باتری است. هر چند هیچ شارژری در پکیج محصول وجود ندارد اما شما می‌توانید روی آداپتور 20 وات اپل برای شارژ این گوشی حساب کنید. برای فول شارژ کردن گوشی آیفون 14 پرومکس باید حدود یک ساعت و 52 دقیقه صبر کنید.

این بهترین گوشی اپل با رابط کاربری iOS 16 به بازار آمده است که برتری خاصی نسبت به نسخه 15 خود ندارد اما می‌توان پیشرفت‌هایی در بخش مدیریت اعلانات، اپ مسیجینگ، و گزینه‌های حریم شخصی مشاهده کرد. حالت‌های فوکوس مختلفی در این رابط کاربری وجود دارد: کار، شخصی، رانندگی، گیمینگ، مزاحم نشوید، و … که البته شما می‌توانید حالت دلخواه خود را ایجاد کنید.

یکی از آپدیت‌های مهم گوشی آیفون 14 پرومکس در زمینه دوربین‌ها بوده است. بزرگترین آپدیت درباره دوربین اصلی این گوشی جدید اپل، اتفاق افتاده است. این دوربین 48 مگاپیکسلی، اولین گوشی آیفونی است که از فیلتر رنگ Quad Bayer استفاده می‌کند. این سنسور اصلی با رزولوشن بالا، به شما امکان زوم دو برابری در اپ دوربین را می‌دهد که از دستیار هوش مصنوعی نیز برای بهبود کیفیت، کمک می‌گیرد. هر چند عکس‌ها به صورت خودکار در حالت استاندارد 12 مگاپیکسلی ثبت می‌شوند اما شما می‌توانید از سنسور 48 مگاپیکسلی برای ثبت عکس‌ها بهره ببرید.

یک سنسور جدید 12 مگاپیکسلی برای دوربین فوق عریض به کار گرفته شده است که عکس‌های واضح‌تر و با جزئیات بیشتری را به شما ارائه می‌دهد. در دوربین تله فوتو هیچ تغییری صورت نگرفته است و همچنان از سنسور 12 مگاپیکسلی استفاده شده است که امکان زوم سه برابر را دارد. دوربین سلفی نیز از سنسور 12 مگاپیکسلی استفاده می‌کند و مجهز به اتوفوکوس است. جالب است که اپل روی قابلیت OIS دوربین سلفی این گوشی مانور نداده است زیرا حداقل در بازار کشورهای غربی، اولین دوربین سلفی که مجهز به چنین قابلیتی است.

عکس‌های این گوشی دارای دقت رنگ بالا، کنتراست عالی و بدون نویز هستند. اگر با دوربین 48 مگاپیکسلی عکس بگیرید و سپس عکس‌ها را به 12 مگاپیکسل کاهش دهید، بدون هیچ کار اضافه‌ای می-توانید نتیجه بهتری داشته باید. دوربین تله فوتو که قابلیت زوم سه برابری دارد شما را ناامید نمی‌کند. عکس-های این دوربین دارای جزئیات و واضح هستند و نتیجه نهایی طبیعی به نظر می‌رسد. رنگ‌ها نیز دقیق هستند و کنتراست بالایی دارند. از آنجا که دوربین فوق عریض می‌تواند تا 4 سانتی متری را نیز زوم کند، گزینه مناسبی برای گرفتن کلوزآپ است.

اگر قصد خرید گوشی اپل را دارید، به فروشگاه اینترنتی مبیت بیایید تا علاوه بر قیمت گوشی آیفون، جزئیات کامل این گوشی‌های لوکس را در بخش بررسی و نقد محصولات مطالعه کنید. مبیت علاوه بر قیمت مناسب، اصالت و سلامت کالاها را نیز تضمین می‌کند. رویه‌های بازگشت شفاف، ارسال سریع و امن از دیگر دلایل محبوبیت فروشگاه اینترنتی مبیت هستند.

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا