اخبار روز

افزایش نجومی حقوق کارمندان از این تاریخ

داود منظور بعدازظهر پنجشنبه در دومین سفر استانی هیات دولت سیزدهم به استان سمنان در هیات رئیسه دامغان به میزبانی استاندار از بهبود وضعیت معیشتی کارکنان دولت خبر داد و گفت: حقوق و دستمزد تعدادی کارمندان دولت امسال 20 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه با افزایش سطح حقوق، مزایای اضافی از جمله عائله مندی، کمک های اجتماعی و … کارکنان نیز رشد خوبی داشت، افزود: در کشور ما از نظر حقوق کارمندان اتفاقات خوبی افتاده است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه برای کاهش تورم تلاش شده است، گفت: در برنامه امسال دولت تلاش مضاعف برای کاهش تورم و ارتقای رفاه مردم پیش بینی شده است.

منظور با بیان اینکه دولت در تلاش است تا با کاهش بیشتر نرخ تورم رضایت مردم کشورمان را جلب کند، گفت: تلاش ما بر این است که تورم امسال را پایین نگه داریم و تورم را به یک روند بلندمدت برسانیم تا به این هدف برسیم. افزایش باعث رفاه بیشتر مردم می شود.

وی درباره بودجه نیز گفت: جداول و توزیع وام بین دستگاه ها از جمله قسمت دوم قانون بودجه 1403 تا پایان. اردیبهشت ماه قطعی و اعلام می شود.مهر

به گفته فرهنگیان، رتبه های مختلف در سال 1403 چقدر به حقوق فرهنگیان جدید کمک می کند؟

لیسانس: تقریبا 2.350.000 تومان

کارشناسی ارشد: تقریبا 2600000 تومان

رتبه مربی معلم:

لیسانس: تقریبا 2900000 تومان

کارشناسی ارشد: تقریباً 3.150.000 تومان

رتبه استادیار:

لیسانس: تقریباً 3.400.000 تومان

کارشناسی ارشد: تقریباً 3750000 تومان

حاجی بابایی در سال 1403 مبلغ ریالی را با قوانین ویژه فوق العاده برای «افزایش حقوق فرهنگیان و کارمندان دولت» ابلاغ کرد.

حقوق معلمان و کارمندان کشور در سال جدید افزایش یافت و با این افزایش حقوق دل معلمان و سایر کارمندان شاد شد.

افزایش قطعی حقوق کارکنان و معلمان دولت در سال 1403 برای این قشر بسیار مهم و حائز اهمیت است و قالیباف اعلام کرد که قسمت اول آن مانند افزایش حقوق قطعی است و از ابتدای سال آینده 70 میلیون تومان قابل اجرا است. از هر مکان و تحت هر عنوان. این خبر را جبار کوخکی نژاد، عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال آینده اعلام کرد. افزایش حقوق کارمندان و معلمان دولت در سال 1403 برای این دسته از افراد تعیین کننده است و گامی بزرگ در جهت توسعه و پیشرفت کشور محسوب می شود. آقای قالیباف اعلام کرده است که این افزایش حقوق نهایی شده و از ابتدای سال آینده اجرایی خواهد شد. سقف خالص حقوق پرداختی سال آینده از هر منبعی اعم از حقوق، مزایا و سایر پرداختی ها 70 میلیون تومان خواهد بود. این اطلاعات را آقای جبار کوچچینی نژاد، عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال آینده اعلام کرد.

این معاونت اعلام کرد که تصمیم داریم حداقل حقوق را به 10 میلیون تومان افزایش دهیم که هفت برابر حقوق فعلی است و به 70 میلیون تومان می رسد که حداکثر حقوقی است که یک فرد می تواند دریافت کند. در سال 1402 حداکثر خالص پرداخت ماهانه به کارکنان دولت 55 میلیون تومان بوده است.

در هفته های اخیر بحث افزایش حقوق حداقل در سال 1403 بسیار داغ شده و تنش هایی بین دولت و مجلس در این زمینه به وجود آمده است. کمیسیون تلفیق لایحه بودجه پیشنهاد افزایش 20 درصدی حداقل دستمزد را داده است، اما دولت اعلام کرده تنها با افزایش 18 درصدی موافقت می کند و با افزایش 20 درصدی موافقت نمی کند.

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت اخیراً از اصرار دولت بر افزایش متوسط ​​18 تا 20 درصدی حقوق به عنوان جبران عادلانه خبر داده بود. یعنی اگر فردی حداقل حقوق یا حقوق پایینی داشته باشد، دولت می تواند به او 30 درصد افزایش حقوق بدهد چون درآمدش کمتر است و این افزایش برایش مهم است. اما اگر فردی 50 میلیون تومان حقوق داشته باشد، ممکن است افزایش 20 درصدی توجیهی نداشته باشد. با افزایش 10 درصدی، 5 میلیون تومان بیشتر دریافت می کند.

دولت از مجلس می خواهد که برای تصویب طرح افزایش حقوق در لایحه بودجه همکاری کند و از شکاف بزرگ بین حقوق کمترین و بالاترین کارگران جلوگیری کند. به نظر می رسد این اقدام موجب انصاف در پرداخت حقوق و جلوگیری از ایجاد شرایطی می شود که در آن مردم از حقوق خود محروم می شوند. برخی معتقدند بسته به شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور، لازم است سقف حداکثر حقوق تعدیل شود تا این شکاف بیشتر کاهش یابد.

افزایش حقوق معلمان یکی از موضوعاتی است که همواره بحث ها و جنجال های متعددی را در جامعه به دنبال دارد. در سال 1403 حقوق معلمان کارمندان دولت و دولت نیز مورد توجه قرار گرفت و افزایش حقوق آنها مورد بررسی قرار گرفت. افزایش حقوق معلمان نه تنها برای بهبود وضعیت اقتصادی آنان، بلکه برای ارتقای کیفیت آموزشی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

با توجه به اینکه معلمان نقش بسیار مهمی در جامعه ایفا می کنند و مسئولیت بزرگی در تربیت نسل های آینده بر عهده دارند، حقوق مناسب برای آنان بسیار حائز اهمیت است. افزایش حقوق معلمان در سال 1403 نه تنها یک اقدام مهم اقتصادی، بلکه اجتماعی و فرهنگی است. افزایش حقوق معلمان می تواند انگیزه و انرژی آنان را در انجام وظایف خود افزایش داده و در نتیجه کیفیت آموزش را در کشور ارتقا دهد. بنابراین توجه به افزایش حقوق معلمان و ایجاد شرایط مناسب برای آنان بسیار حائز اهمیت است و دولت و مسئولان باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

افزایش حقوق معلمان و فرهنگیان در سال 1403

افزایش حقوق معلمان یکی یکی از موضوعات مهم و حساس در حوزه آموزش است. در سال 1403 با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و لزوم ارتقای کیفیت آموزش، تصمیم به افزایش حقوق معلمان گرفته شد. این تصمیم برای جذب و حفظ معلمان شایسته و متعهد، افزایش کیفیت آموزشی و ارتقای سطح آموزشی دانش آموزان اتخاذ شد.

با افزایش حقوق معلمان، انگیزه آنها برای انجام وظایف خود با کیفیت بالاتر نیز افزایش یافت. این امر منجر به بهبود روند آموزشی در کشور شد و تأثیر مثبتی بر عملکرد دانش آموزان داشت. همچنین با افزایش حقوق معلمان، معلمان بیشتری به حرفه معلمی علاقه مند شدند و توانستند بهترین خدمات آموزشی را به دانش آموزان ارائه دهند. این تغییرات با ایجاد رقابت سالم بین معلمان به ارتقای سطح تحصیلات و دانش دانش آموزان کمک کرد و آینده کشور را روشن تر کرد. به طور کلی افزایش حقوق معلمان در سال 1403 بر کیفیت آموزش کشور تأثیر مثبت داشت و از اهمیت بالایی برخوردار بود.

حاجی بابایی در سال 1403 مبلغ ریالی را با قوانین ویژه فوق العاده برای «افزایش حقوق فرهنگیان و کارمندان دولت» ابلاغ کرد.

حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال 1403 اعلام کرد: تشکیل سه هزار نقطه قانونی در قالب فوق العاده ویژه مشمول سه میلیون کارمند دولت می شود. بنابراین بر اساس این حکم در سال آینده حدود 2 میلیون تومان به حقوق کارکنان اضافه می شود.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال 1403 در گفت و گو با صدا و سیما با اشاره به مصوبات مجلس برای پرداخت وام ازدواج در سال 1403 اظهار داشت: نمایندگان در لایحه بودجه سال آینده و همچنین این موضوع. سال مصوب که بر اساس آن افراد زیر 350 میلیون به مدت 25 سال و مابقی 300 میلیون برای وام ازدواج. همچنین نمایندگان با پرداخت وام ازدواج به متقاضیان به گونه ای موافقت کردند که تا پایان سال 40 هزار متقاضی بیشتر نباشد.

وی همچنین با اشاره به تعیین فوق العاده حقوق کارکنان دولت، افزود: نمایندگان در جلسه علنی امروز با افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان در سال آینده موافقت کردند و این در حالی است که دولت برای سال جاری 18 درصد افزایش حقوق را اعلام کرده است در پیش نویس قانون لحاظ شده است. مجلس همچنین موافقت کرد که حقوق زیر 10 میلیون تومان در سال آینده پرداخت نشود.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 1403 افزود: مجلس بر اساس مصوبات قانونی خود برای 3 میلیون کارگر و کارمند کارگران و کارمندان کمک هزینه ویژه در نظر گرفت.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا