اخبار روز

اثربخشی بهتر از کدئین روی این میوه فصلی

طب سنتی عموماً طبیعت گیلاس را سرد و مرطوب توصیف می کند، اما این سردی کمتر از گیلاس است. همچنین دیدگاه های مختلفی وجود دارد که به گیلاس های رسیده و شیرین شخصیت معتدل یا حتی گرم نسبت می دهند. سایر قسمت های گیلاس مانند برگ و دم آن نیز خواص دارویی دارند و سرد و خشک هستند.

مصلح گیلاس برای افراد خونسرد

برای افراد سرد مزاج، خوردن گیلاس باعث مشکلات گوارشی می شود. این افراد با مصرف غذاهای گرم مانند چای شیرین، چای هل، خرما، عسل و روغن زیتون می توانند اثرات سرماخوردگی آلبالو را خنثی کنند.

مصلح گیلاس مخصوص افراد گرم مزاج

به گزارش سرگرمی روزانه، آلبالو برای افراد خونگرم مناسب است و بدون اصلاح می توان آن را مصرف کرد. اما برای افرادی که مزاج گرم و مرطوب دارند بهتر است گیلاس هایی مصرف کنند که مزاج خنک و خشکی دارند.

بهترین زمان برای مصرف گیلاس

مصرف گیلاس یک ساعت قبل از غذا برای جلوگیری از نفخ و مشکلات گوارشی توصیه می شود. پرهیز از نوشیدن آب بلافاصله بعد از خوردن گیلاس نیز می تواند از درد و نفخ قلب جلوگیری کند.

فواید بی شمار گیلاس

گیلاس منبعی غنی از ویتامین ها و فیبر است که به این میوه خواص بی نظیری می بخشد. از خواص آن می توان به اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی، تقویت سیستم ایمنی، کمک به درمان بی خوابی و کاهش وزن و همچنین بهبود عملکرد جنسی و درمان ناباروری در مردان اشاره کرد.

در طب سنتی معمولاً به طبع گیلاس سرد و مرطوب گفته می شود که البته سردی آن کمتر از گیلاس است و برخی معتقدند گیلاس رسیده و شیرین دارای خاصیت معتدل یا گرم است.

برای افراد سرد مزاج که ممکن است در اثر خوردن گیلاس مشکلات گوارشی داشته باشند، مصرف مواد گرم مانند چای شیرین یا عسل می تواند این مشکلات را برطرف کند، در حالی که افراد با طبع گرم می توانند گیلاس را بدون مواد مقوی مصرف کنند. اما برای حداکثر اثربخشی و جلوگیری از ناراحتی های گوارشی، مصرف گیلاس یک ساعت قبل از غذا و نه بلافاصله بعد از غذا یا همراه با آب توصیه می شود.

کاهش وزن و کاهش وزن

یکی یکی از دلایل اصلی استفاده از گیلاس در رژیم های کاهش وزن این است که این میوه کالری بسیار کمی دارد. علاوه بر این، گیلاس چربی بسیار کمی دارد و برای آب کردن چربی در ناحیه معده بسیار مفید است.

نکته دیگر در مورد خواص لاغری گیلاس این است که این میوه علاوه بر فیبر غنی، حاوی انواع مواد مغذی و ویتامین ها است و به همین دلیل می تواند انرژی مورد نیاز بدن را در کنار احساس سیری طولانی مدت تامین کند.

خواص آلبالو برای دیابت

خوردن غذاهای با شاخص گلیسمی پایین برای دیابتی ها مفید است و آلبالو یکی از این نوع غذاهاست. شاخص گلیسمی آلبالو 22 است و قند آن بسیار کمتر از میوه های تابستانی مانند زردآلو و هلو است.

درمان کم خونی

در درمان کم خونی می توانید روی کمک آلبالو حساب کنید. گیلاس حاوی مقدار زیادی آهن است و بنابراین می تواند تولید گلبول های قرمز خون را افزایش دهد که به درمان کم خونی ناشی از کمبود آهن کمک می کند.

خواص آلبالو برای میگرن

جالب است بدانید که ترکیبات موجود در گیلاس مانند مسکن ها می تواند درد میگرن را کاهش دهد. گیلاس حاوی مقادیر کافی آنتوسیانین و همچنین انواع بیوفلاونوئیدها و آنتی اکسیدان های قوی است که برای توقف سریع سردرد بسیار مفید است.

خواص ضد سرطانی آلبالو

یکی یکی از شناخته شده ترین خواص گیلاس این است که می تواند به درمان انواع سرطان کمک کند. گیلاس حاوی مقادیر فراوانی کوئرستین است که به آن معروف است یکی یکی از موثرترین داروهای ضد سرطان در نظر گرفته می شود.

علاوه بر این، آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدهای موجود در گیلاس همچنین می توانند از آسیب رادیکال های آزاد مضر به سلول های بدن جلوگیری کنند. علاوه بر این، مصرف گیلاس می تواند سرعت رشد سلول های سرطانی را کاهش دهد.

درمان بی خوابی

جالب است بدانید که مصرف گیلاس قبل از خواب مانند یک قرص خواب آور عمل می کند و خوابی عمیق و آرام را تضمین می کند. برای این منظور باید از آب گیلاس ترش استفاده کرد که سرشار از ملاتونین است و علاوه بر رفع استرس و اضطراب به درمان بی خوابی نیز کمک می کند.

افزایش قدرت جنسی

مصرف گیلاس می تواند به درمان بیماری های جنسی و کمبود میل در مردان و زنان کمک کند. گیلاس به دلیل داشتن ویتامین های C و A می تواند سطح تستوسترون و استروژن را افزایش دهد و علاوه بر افزایش میل جنسی، حجم اسپرم مردان را نیز افزایش دهد.

خواص آلبالو برای فشار خون

مصرف گیلاس یکی همچنین یک درمان طبیعی برای فشار خون بالا است. همانطور که می دانید گیلاس حاوی مقدار زیادی پتاسیم است و به همین دلیل می تواند سدیم اضافی بدن را از بین ببرد و فشار خون بالا را کاهش دهد.

خواص گیلاس در برابر نقرس

آلبالو برای بهبود و تسکین علائم نقرس بسیار مفید است. آلبالو در تسکین التهاب و درد مفاصل بسیار موثر است زیرا حاوی مقدار مناسبی آنتوسیانین است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا