اخبار روز

چرا دانشمندان این مورچه را «لرد ولدمورت» نامیدند؟!

مطالعه اخیر منتشر شده در مجله Zookeys این گونه جدید مورچه (Leptanilla voldemort) را به عنوان مورچه ای رنگ پریده با بدنی باریک، پاهای دوکی شکل و آرواره ای بلند و تیز توصیف کرد.

به گزارش فرادید، دکتر. مارک وانگ، محقق اصلی، که نام این گونه جدید (L. voldemort) ادای احترام به لرد ولدمورت است. جادوگر تاریکی از مجموعه هری پاتر آمده است: “ضدقهرمان ترسناک هری پاتر و آن مورچه، هر دو لزج ظاهری دارند و در سایه ها زندگی می کنند.”

این مورچه در یک مطالعه زیست محیطی کشف شد. این مطالعه حیوانات زیرزمینی را در منطقه خشک پیلبارا در شمال غرب استرالیا ثبت کرد.

تنها دو نمونه از این گونه جدید پیدا شده است. هر دو در توری کشف شدند که در یک گمانه 25 متری فرو رفته بود.

بیش از 14000 گونه مورچه در سراسر جهان وجود دارد، اما تنها حدود 60 گونه از آنها متعلق به جنس Leptanilla است.

برخلاف اکثر مورچه ها، گونه های لپتانیلا در مستعمرات کوچکی زندگی می کنند که معمولاً متشکل از یک ملکه و صدها کارگر هستند که به طور انحصاری در زیر زمین علوفه می کنند.

مورچه های کارگر Leptanilla که با زندگی در تاریکی سازگار شده اند کور و بدون رنگ هستند و اندازه آنها بین یک تا دو میلی متر است (بزرگتر از یک دانه شن نیست) و به آنها اجازه می دهد بدون زحمت در خاک حرکت کنند.

استرالیا یکی برخی از بالاترین تنوع مورچه ها را در جهان دارد (حدود 1300 تا بیش از 5000 گونه تخمین زده می شود)، اما L. voldemort تنها دومین گونه لپتانلا است که در این قاره کشف شده است.

بر اساس مشاهدات معدود ما از سایر گونه‌های لپتانلا و آرواره‌های بسیار تخصصی و تیز L. Voldemort، ما معتقدیم که گونه جدید تقریباً به طور قطع یک شکارچی ترسناک از تاریکی است.

طعمه دقیق این گونه ناشناخته است، اما گونه های دیگر لپتانیلا از آرواره های تیز و نیش های قوی خود برای بی حرکت کردن هزارپاهای زمینی (بزرگتر از خودشان) و استفاده از لاشه آنها برای تغذیه لاروهای خود استفاده می کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا