دانستنی ها

آیا آنتی بیوتیک ها در تسکین سرفه موثر هستند؟

یک مطالعه جدید نشان می دهد که آنتی بیوتیک ها به کاهش شدت یا مدت سرفه کمکی نمی کنند، حتی اگر عفونت باکتریایی در آن دخیل باشد.

گزارش مهر پزشکان برای کمک به درمان سرفه آنتی بیوتیک تجویز می کنند، اما یک مطالعه جدید نشان می دهد که داروها به کاهش شدت یا مدت سرفه کمکی نمی کنند، حتی اگر مقصر عفونت باکتریایی باشد.

دان مرنشتاین، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه جورج تاون، گفت: «عفونت‌های دستگاه تنفسی تحتانی که باعث سرفه می‌شوند ممکن است خطرناک‌تر باشند و 3 تا 5 درصد از این بیماران ممکن است به ذات‌الریه مبتلا شوند».

مرنشتاین گفت: «اما همه در اولین ویزیت عکس‌برداری با اشعه ایکس دریافت نمی‌کنند، بنابراین پزشکان به تجویز آنتی‌بیوتیک‌ها بدون هیچ شواهد دیگری از عفونت باکتریایی ادامه می‌دهند.»

وی افزود: این امر باعث شده است که برای برخی از بیماران برای سرفه آنتی بیوتیک تجویز شود.

برای اینکه ببینند آیا آنتی بیوتیک ها تفاوتی ایجاد می کنند، محققان استفاده از آنتی بیوتیک را در افراد مبتلا به عفونت های دستگاه تنفسی تحتانی پیگیری کردند.

حدود 29 درصد از افراد در اولین ویزیت پزشکی آنتی بیوتیک تجویز کردند، اما این داروها در مقایسه با افرادی که نسخه دریافت نکردند، تأثیری بر سیاه سرفه نداشتند.

مدت زمان مشابهی (حدود 17 روز) طول کشید تا افراد تحت درمان عفونت قرار گیرند، خواه آنتی بیوتیک مصرف کنند یا نه.

محققان خاطرنشان کردند که استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک ها خطر مقاوم شدن باکتری های خطرناک به دارو را افزایش می دهد.

مرنشتاین گفت که این مطالعه بر نیاز به تحقیقات بیشتر در مورد سیاه سرفه تاکید می کند.

وی افزود: می دانیم که سرفه می تواند نشان دهنده یک مشکل جدی باشد، علائم جدی سرفه و نحوه درمان مناسب آنها نیاز به بررسی بیشتر دارد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا